Mikojan-Gurevič Je-5 [kód NATO: Fishbed-A]

Mikoyan-Gurevich Ye-5

Микоян-Гуревич Е-5

     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič Je-5
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич Е-5
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1955-DD.MM.1956 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva /
DD.MM.1957-DD.MM.1957 Tbiliský letecký závod č. 31 G. Dimitrova, Tbilisi /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1955-DD.MM.1957
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
Zavod 155: 2 (Je-5)
Zavod 31: 7 (MiG-21)
První vzlet:
Maiden Flight:
09.01.1956
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4443 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6230 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
6594 kg
Rozpětí:
Wingspan:
7,75 m
Délka:
Length:
13,23 m
Výška:
Height:
4,03 m
Plocha křídla:
Wing Area:
23,13 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Tumanskij R-11-300 o tahu 37,27 kN / 50,01 kN s přídavným spalováním
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
1x 400 l přídavná nádrž
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1970 km/h v 10800 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
194 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
1,38 min do 10000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
17650 m
Dolet:
Range:
1313 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1620 km
Výzbroj:
Armament:
3x kanon NR-30 ráže 30 mm, 60 nábojů každý


2x raketnice ORO-57 s 8 raketami ARS-57 ráže 57 mm nebo
2x neřízená raketa TRS-190 Strela ráže 190 mm nebo
1x neřízená raketa ARS-212 Ovod ráže 212 mm nebo
1x 250kg puma
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
- objednán podle stejného zadání jako I-380, Je-2, S-1 a T-3
- kvůli problémům s motory AM-11 jeden stroj postaven jako Je-4 s motorem AM-5, kvůli ověření letových vlastností
- 7 sériových strojů označeno MiG-21, kvůli již dokončenému pokročilejšímu Je-6 další výroba nepokračovala a všechny stroje byly použity k různým testům
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim; Dexter, Keith; Kommisarov, Dmitriy. Mikoyan MiG-21. Midland Publishing, Hinckley 2008. ISBN 978-1-85780-257-3.
Беляков, Р.А.; Мармен, Ж. Самолеты МиГ 1939-1995. Авико Пресс, Москва 1996. ISBN: 5-86309-033-2.
Якубович, Николай. Боевые самолеты Микояна: Есть только МИГ... Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34100-9.
APKR 62/1997
ruslet.webnode.cz





URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-Je-5-kod-NATO-Fishbed-A-t840#200760Verze : 1
MOD
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!