Main Menu
User Menu

Curtiss F6C-4 Hawk

     
Název:
Name:
Curtiss F6C-4 Hawk
Originální název:
Original Name:
Curtiss F6C-4 Hawk
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.08.1927-DD.MM.1927 Curtiss Aeroplane & Motor Co., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.08.1927-DD.MM.1927
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
30 +1 (A6968, A7393-A7423)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.08.1926
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
898 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1263 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9.6 m
Délka:
Length:
6.86 m
Výška:
Height:
3.33 m
Plocha křídla:
Wing Area:
23.41 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1340 o výkonu 306 kW
dvoulistá kovová vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
378 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
249.4 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
2.5 min do 1524 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
6980 m
Dolet:
Range:
579.4 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x 7,62mm kulomet Browning
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
Swanborough, F. G., Bowers, P. M. US Navy Aircraft Since 1912. Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0.
Bowers, P. M. Curtiss Navy Hawks, Aircraft in Profile No.116. Profile Publications, Leatherhead 1965.
Bowers, Peter. Curtiss Nawy Hawks in Action, In Action No.1156. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1995. ISBN 0-89747-342-6.
Matt, Paul R. United States Navy and Marine Corps Fighters 1918-1962. Harleyford Publications, Los Angeles 1962.
http://www.aerofiles.com/_curt.html
http://www.aero-web.org/specs/curtiss/f6c-4.htm
http://www.uscs.org/traditional_pc/page23.htm

Curtiss F6C-4 Hawk -


Curtiss F6C-4 Hawk -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-F6C-4-Hawk-t83853#307521Verze : 0
MOD
Když americké námořnictvo začalo zvažovat použití nových výkonných vzduchem chlazených motorů, poslalo zpět do Buffala první F6C-1 (A3938), aby do něj byl zabudován námořnictvem také dodaný motor Pratt & Whitney Wasp. Letové zkoušky, stroje, přejmenovaného na F6C-4, začaly v srpnu 1926, a po jejich úspěšném dokončení byla zadána objednávka na třicet jedna sériových strojů (s později přiděleným továrním označením Model 34H), z nichž první byl dodán v březnu následujícího roku. Tento stroj dostal nový podvozek s důkladnějším odpružením, a na rozdíl od následujících strojů měl stejně jako prototyp velký vrtulový kužel. Později byl jako XF6C-4 použit k testům a nakonec krátce sloužil u letky námořní pěchoty VF-4M.


Většina F6C-4 byla přidělena k námořní pěchotě, letkám VF-1M, VF-9M a VF-10M. Osm strojů sloužilo po boku osmi F2B-1 také u VF-2B na USS Langley, včetně několika strojů dočasně na plovácích. V roce 1930 byly tyto stroje přesunuty k VF-10M do San Diega, kde vydržely ještě dva roky. Od roku 1930 dostaly také některé stroje námořní pěchoty prstencové kryty motoru typu Townend, které napomohly mírnénu zvýšení rychlosti, omezovaly ale pilotův výhled. Poslední F6C-4 (A7398)byl uzemněn v dubnu 1933 s 855 nalétanými hodinami.


Řada strojů byla použita k testům dalších motorů. Prototyp A3938 byl ještě v roce 1927 vybaven motorem Pratt & Whitney Hornet o 391 kW, a později s podvozkem sériových F6C-4. Vzhledem k zvýšení vzletové hmotnosti na 1549 kg stoupla maximální rychlost pouze na 256,7 km/h, dostup stoupl na 6675 m. V této podobě, jako XF6C-5, na konci roku 1927 krátce sloužil u VF-9M. Stroj A7403 byl v roce 1929 zapůjčen firmě Wright Aeronautical Corp. a použit k testům motoru R-975 Whirlwind. Tento stroj si ponechal původní označení. Ještě v roce 1929 A7403 dostal také plováky Macchi a v květnu byl nasazen do závodu o Curtissův námořní pohár. V Anacostii pak také zůstal a byl již s kolovým podvozkem dál provozován.


Stejný stroj o tři roky později v Naval Aircraft Factory dostal nový motor, invertní vzduchem chlazený Ranger SGV-770 o výkonu 261 km/h. Firma Ranger se snažila z motoru získat co nejvyšší výkon použitím vyšších otáček, a kvůli efektivitě vrtule byl zpřevodován v poměru 1,32:1. Tentokrát nové označení dostal, byl přejmenován na XF6C-7, ale vzhledem k tomu, že byl určen primárně k testům motoru, nebyly ani zaznamenány jeho výkony (pouze rychlost - 252,7 km/h) a nebylo mu ani přemalováno označení na ocase. Motor byl do použitelné podoby přepracován až o pět let později, a i pak byl používán jen krátce. XF6C-7 byl po dokončení motorových testů vrácen zpět na standard F6C-4 a krátce ještě navrácen do normální služby.
Curtiss F6C-4 Hawk - Tento stroj původně sloužil u námořnictva, zde je v barvách letky VF-10M námořní pěchoty. Na ocase je její znak, okřídlený ďábel. Stejně jako jiné mariňácké stroje má doplněn prstencový kryt motoru, který je stejně jako ocas červený. Nestandardně má znaky na spodní straně horního křídla.

Tento stroj původně sloužil u námořnictva, zde je v barvách letky VF-10M námořní pěchoty. Na ocase je její znak, "okřídlený ďábel". Stejně jako jiné mariňácké stroje má doplněn prstencový kryt motoru, který je stejně jako ocas červený. Nestandardně má znaky na spodní straně horního křídla.
Curtiss F6C-4 Hawk -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-F6C-4-Hawk-t83853#427079Verze : 1
MOD