Main Menu
User Menu

Letov Š-28

     
Název:
Name:
Letov Š-28
Originální název:
Original Name:
Letov Š-28
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1929-DD.MM.1929 Vojenská továrna na letadla Letov, Letňany /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1929-DD.MM.1929
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.07.1929
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
942 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1585 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
13,20 m
Délka:
Length:
9,90 m
Výška:
Height:
3,12 m
Plocha křídla:
Wing Area:
40,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
39,6 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Walter Castor o výkonu 177 kW/240 hp
dvoulistá dřevěná vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
195 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
160 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
3 min do 1000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
5300 m
Dolet:
Range:
650 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Němeček, V. Československá letadla 1918-1945, Naše Vojsko, Praha 1983.
Vraný, J.; Hurt, Z.; Hornát, J.; Skala, S. Ilustrovaná historie letectví - Bristol Beaufighter, Mikojan Gurjevič MiG-19, Letov Š-328. Naše vojsko, Praha 1993. ISBN 80-206-0203-8.
URL : https://www.valka.cz/Letov-S-28-t8383#23881Verze : 0
Letov Š-28 je prvním prototypem typové řady Š-X28. Cílem této řady bylo nahradit zastaralé letouny Letov Š-16 v roli lehkých bombardérů a pozorovacích letounů a dát Československému letectvu moderní pozorovací, průzkumný a lehký bombardovací letoun. První prototyp letounu Š-28 byl postaven v roce 1928 ale pro potíže s dodávkou motoru Walter Castor I byl zalétán až v roce 1929. Letoun sice vykazoval velmi dobré letové vlastnosti ale díky poměrně slabému motoru a konstrukčním nedostatkům nesplňoval všechna očekávání a požadavky na hledaný letoun takže jeho sériová výroba byla komisí MNO poprávu zamítnuta. Prototyp byl proto následně přepracován na prototyp Š-128.

Letov Š-28 měl celokovovou kostru (trup i křídla) s drátěnými výztuhami. Potažen byl impregnovaným leteckým plátnem s vyjímkou motorové části, která byla kapotována kovovým potahem.

Zdroje:
V.Němeček: Československá letadla 1
Archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Letov-S-28-t8383#180828Verze : 0
Doplním že prototyp armáda převzala a používala jako cvičný do roku 1934 u 1. leteckého pluku, pak do roku 1937 u cvičné letky 2. leteckého pluku v Olomouci. Pak "holuba mírného" zakoupila místní pobočka Masarykovy letecké ligy a až do nehody v následujícím roce jej používala jako čtyřmístný vyhlídkový.


https://www.vinar.cz/mitte/s28.htm
URL : https://www.valka.cz/Letov-S-28-t8383#433515Verze : 0
MOD
...
Letov Š-28 -


URL : https://www.valka.cz/Letov-S-28-t8383#27366Verze : 0
https://www.airwar.ru/enc/other1/letovs28.html

Letov Š-28 -


URL : https://www.valka.cz/Letov-S-28-t8383#433660Verze : 0
MOD