Main Menu
User Menu

Letov Š-3

Letov Š-B-1

     
Název:
Name:
Letov Š-3
Originální název:
Original Name:
Letov Š-3
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1922-DD.MM.1922 Hlavní letecké dílny, Kbely /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1922-DD.MM.1922
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
662 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
928 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
1013 m
Délka:
Length:
7,08 m
Výška:
Height:
? m
Plocha křídla:
Wing Area:
17,60 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
53 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
BMW IIIa o výkonu 136 kW/185 k
dvoulistá dřevěná vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
225 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
190 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
15,9 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
8400 m
Dolet:
Range:
472 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný 7,7mm kulomet Vickers vz.09
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Němeček, V. Československá letadla 1918-1945, Naše Vojsko, Praha 1983.
URL : https://www.valka.cz/Letov-S-3-t8365#23863Verze : 0
...
Letov Š-3 -


URL : https://www.valka.cz/Letov-S-3-t8365#27367Verze : 0
Letov Š-3 představuje první stíhací letoun konstrukce konstruktéra Aloise Šmolíka. Letoun byl jednomístné hornoplošné konstrukce s kovovou příhradovou kostrou trupu a dřevěným křídlem. Jako pohonná jednotka letounu byl použit řadový motor BMW IIIa (od tohoto motoru se odvíjelo původní označení Letov Š-B-1), který byl díky velkému provoznímu ohřevu doplněn přídavným chladícím systémem Lamblin mezi vzpěrami podvozku.
Letoun byl postaven a zalétán v roce 1922 současně s letounem Letov Š-4. V tomtéž roce se zúčastnil vojenského leteckého mítinku v Curychu a pilot Alois Ježek s ním získal třetí místo v soutěži v přesném startu a přistání a sedmou příčku v letecké akrobacii.
Po návratu do Československa byl letoun vyzbrojen dvojicí pevných synchronizovaných kulometů Vickers ráže 7,65 mm nad motorem a s touto výzbrojí se zúčastnil několika manévrů československé armády. I přes slibné výsledky nebyl do výzbroje československého letectva přijat a to především díky obavám z dostatečné pevnosti a odolnosti hornoplošné konstrukce letounu.

Zdroje:

V.Němeček:Československá letadla 1

Archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Letov-S-3-t8365#180114Verze : 0
https://www.airwar.ru/enc/fww1/letovs3.html

Letov Š-3 -


URL : https://www.valka.cz/Letov-S-3-t8365#433650Verze : 0
MOD
https://www.aviastar.org/air/czech/letov_s-3.php

Letov Š-3 -


URL : https://www.valka.cz/Letov-S-3-t8365#433651Verze : 0
MOD