Název: Name: | Boeing KB-50 Superfortress | |
Originální název: Original Name: | Boeing KB-50 Superfortress | |
Kategorie: Category: | tankovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1956-DD.MM.1957 Boeing Airplane Co., Seattle, Washington | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1956-DD.MM.1957 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 134 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 6 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 40946 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 48761 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 78471 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 43,05 m | |
Délka: Length: | 32,03 m | |
Výška: Height: | 10,21 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 159.79 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 4 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-4360-35 Wasp Major s turbokompresorem General Electric CH-7-B1, 2610 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 650.2 km/h v 9327 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 386.2 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 3.1 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12131 m | |
Dolet: Range: | 1850.7 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | létající tanker, 52318 l paliva v samosvorných křídelních nádržích | |
Zdroje: Sources: | Knaack, Marcelle. Encyclopedia of U.S. Air Force Aircraft and Missile Systems, Volume II - Post-World War II Bombers 1945-1973. Office of Air Force History, Washington 1988. ISBN 0-912799-59-5. https://home.att.net/~jbaugher2/b50_12.html |
URL : https://www.valka.cz/Boeing-KB-50-Superfortress-t83474#306217Verze : 0
Aubi
MOD
Poté, co přestaly být B-50 důležitými pro americké nukleární bombardovací síly, se letectvo rozhodlo 134 nyní přebytečných B-50D a TB-50H upravit na létající tankery. Jejich výzbroj byla odstraněna a místo ní bylo na ně namontováno vlečné zařízení pro doplňování paliva na třech letounech najednou. Tyto upravené stroje dostaly označení KB-50, bez odlišení verze. zakázku na úpravu získala firma Hayes Aircraft Corporation, která do pumovnice umístila nové samosvorné palivové nádrže a na zád trupu a do gondol pod konci křídel byla umístěna zařízení pro přečerpávání paliva A-12B-1. Ocas byl kvůli tomu prodloužen o šest stop. Původní pomocné křídelní nádrže o obsahu 2650 l byly zachovány, do zadní části tlakovaného prostoru osádky byla přidána dvě pracoviště obsluhy s průzory. jako prototypy byly upraveny dva B-50D (47-170 a 48-046), které proto dostaly označení KB-50D. Původně byl pro dokončení určen prosinec 1957, ovšem projekt pokračoval mnohem rychleji, než se předpokládalo. První z nich vzlétl již v prosinci 1955.
První KB-50 byly předány Tactical Air Command v lednu 1956 a nahradily zde KB-29, které se kvůli své malé rychlosti ukázaly jako nevhodné pro doplňování paliva moderních proudových stíhaček. V listopadu 1957 již byly všechny KB-29 vyřazeny a na konci roku měly všechny příslušné perutě TAC plné počty nových strojů. Ty byly přijaty dobře, jako bezproblémové a spolehlivé, a letectvo si dokonce pohrávalo s myšlenkou objednání dalších strojů. Původně nesly všechny stroje jednotné označení KB-50, ale protože vznikly z různých variant, údržba a provoz si vynutily zavedení nového označení, které bralo ohled na rozdíly ve struktuře a vnitřním vybavení. Tato změna proběhla zároveň s úpravou, vynucenou zvyšujícími se výkony stíhacích letounů, na které byly KB-50 už moc pomalé. Místo pomocných nádrží byly proto pod křídla umístěny proudové motory J47 a upravené stroje byly přejmenovány na KB-50J a KB-50K.
Zdroj:
Knaack, Marcelle. Encyclopedia of U.S. Air Force Aircraft and Missile Systems, Volume II - Post-World War II Bombers 1945-1973. Office of Air Force History, Washington 1988. ISBN 0-912799-59-5.
https://home.att.net/~jbaugher2/b50_12.html
www.nationalmuseum.af.mil
První KB-50 byly předány Tactical Air Command v lednu 1956 a nahradily zde KB-29, které se kvůli své malé rychlosti ukázaly jako nevhodné pro doplňování paliva moderních proudových stíhaček. V listopadu 1957 již byly všechny KB-29 vyřazeny a na konci roku měly všechny příslušné perutě TAC plné počty nových strojů. Ty byly přijaty dobře, jako bezproblémové a spolehlivé, a letectvo si dokonce pohrávalo s myšlenkou objednání dalších strojů. Původně nesly všechny stroje jednotné označení KB-50, ale protože vznikly z různých variant, údržba a provoz si vynutily zavedení nového označení, které bralo ohled na rozdíly ve struktuře a vnitřním vybavení. Tato změna proběhla zároveň s úpravou, vynucenou zvyšujícími se výkony stíhacích letounů, na které byly KB-50 už moc pomalé. Místo pomocných nádrží byly proto pod křídla umístěny proudové motory J47 a upravené stroje byly přejmenovány na KB-50J a KB-50K.
Zdroj:
Knaack, Marcelle. Encyclopedia of U.S. Air Force Aircraft and Missile Systems, Volume II - Post-World War II Bombers 1945-1973. Office of Air Force History, Washington 1988. ISBN 0-912799-59-5.
https://home.att.net/~jbaugher2/b50_12.html
www.nationalmuseum.af.mil
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Boeing KB-50 Superfortress |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Boeing-KB-50-Superfortress-t83474#306226Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.