Avia BH-17

     
Název:
Name:
Avia BH-17 Avia BH-17
Originální název:
Original Name:
Avia BH-17
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.06.1924-DD.12.1924 Avia, Miloš Bondy a spol., továrna na letadla, Praha-Holešovice /
Období výroby:
Production Period:
DD.06.1924-DD.12.1924
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
24
První vzlet:
Maiden Flight:
05.09.1923
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
762 kg 1680 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1072 kg 2363 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
8,86 m 29ft 0,81in
Délka:
Length:
6,73 m 22ft 0,95in
Výška:
Height:
2,65 m 8ft 8,32in
Plocha křídla:
Wing Area:
21,30 m2 229.27 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
50 kg/m2 10.24 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano Suiza 8Fb o výkonu 221 kW/300 k
Vrtule dvoulistá dřevěná
Hispano Suiza 8Fb, power 296 hp
Propeller wooden two-blade
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
238 km/h v ? m 147.9 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
206 km/h v ? m 128 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
13 min do 5000 m 13 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8000 m 26247 ft
Dolet:
Range:
500 km 310.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet Vickers vz. 09 ráže 7,7 mm (600 nábojů) 2x .303 Vickers vz. 09 machine gun, 300 rpg
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Konstruktér: Ing. Pavel Beneš, Ing. Miroslav Hajn

Jednomotorový jednomístný vzpěrový dvojplošník smíšené konstrukce s pevným podvozkem a ostruhou.

Typ který vzešel z BH-8 byl v armádě používán až do začátku 30. let, kdy došlo k jeho postupnému rušení. Pokračováním vývoje B-17 byla konstrukce Avie B-21.
-
Zdroje:
Sources:
V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968
J.Fidler a V.Sluka, Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2
V. Šorel, Letadla československých pilotů, Albatros 1986
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-17-t8343#23841 Verze : 0
...
Avia BH-17 -


URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-17-t8343#27052 Verze : 0
Venturiho trubice nad horním křídlem sloužila k pohonu exhaustoru Weymann, dopravujícím palivo do karburátoru. Byl použit i u prvních BH-11, ale pro poruchovost byl později nahrazen dvěma měchovými čerpadly.


http://www.airwar.ru/enc/fww1/bh17.html

Avia BH-17 -


Avia BH-17 -


URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-17-t8343#433216 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více