Aero A-35

     
Název:
Name:
Aero A-35 Aero A-35
Originální název:
Original Name:
Aero A-35
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1929-DD.MM.19RR Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Vysočany /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1929-DD.MM.19RR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
12
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1928 podzim / autumn
Osádka:
Crew:
1+5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1120 kg 2469 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1900 kg 4189 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,52 m 47ft 7,64in
Délka:
Length:
9,75 m 31ft 11,86in
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
28,70 m2 308.92 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
66,2 kg/m2 13.56 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Walter Castor II o výkonu 177 kW/240 k
Vrtule dřevěná dvoulistá
Walter Castor II, power 237 hp
Propeller wooden two-blade
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
197 km/h v ? m 122.4 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
165 km/h v ? m 102.5 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
21,5 min do 2000 m 21,5 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
3000 m 9843 ft
Dolet:
Range:
660 km 410.1 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Konstruktér: Ing. Antonín Husník

Jednomotorový vzpěrový hornoplošník smíšené konstrukce s pevným podvozkem a ostruhou.
Letoun byl původně projektován pro plánovaný přelet Atlantiku. Po zrušení tohoto přeletu, byl přepracován na dopravní a nabídnut Československým státním aeroliniím. Pět vyrobených strojů nalétalo během své služby v ČSA celkem 798028km.

Stroje OK-ATK/ATZ patřící Baťovu leteckému oddělení byly v roce 1939 zabaveny Německem a přelétnuty do Luftpark Sagan-Küpper.
-
Zdroje:
Sources:
V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968
V. Šorel, Letadla československých pilotů, Albatros 1986
ČSA čtenářům L+K, L+K 1995/03
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-35-t8315#23813 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/cw1/aero35.html
Aero A-35 - OK-AUB byl zapsán do rejstříku 13. 10. 1930 a vyškrtnut 1. 4. 1938. Poslední dva roky byl používán Masarykovou leteckou ligou.

OK-AUB byl zapsán do rejstříku 13. 10. 1930 a vyškrtnut 1. 4. 1938. Poslední dva roky byl používán Masarykovou leteckou ligou.
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-35-t8315#432459 Verze : 0
...
Aero A-35 -


URL : https://www.valka.cz/Aero-A-35-t8315#26965 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více