Aero A-21

     
Název:
Name:
Aero A-21 Aero A-21
Originální název:
Original Name:
Aero A-21
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1926-DD.MM.192R Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Vysočany /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1926-DD.MM.192R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
6
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1926
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1018 kg 2244 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1328 kg 2928 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,80 m 41ft 11,93in
Délka:
Length:
8,10 m 26ft 6,89in
Výška:
Height:
3,10 m 10ft 2,04in
Plocha křídla:
Wing Area:
36,50 m2 392.88 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
35 kg/m2 7.17 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Breitfeld & Daněk Perun I o výkonu 136 kW/185 k
Vrtule dřevěná dvoulistá
Breitfeld & Daněk Perun I, power 183 hp
Propeller wooden two-blade
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
170 km/h v ? m 105.6 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
140 km/h v ? m 87 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
21,3 min do 3000 m 21,3 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6500 m 21325 ft
Dolet:
Range:
440 km 273.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Konstruktér: Ing. Antonín Husník

Jednomotorový dvoumístný jednopříhradový dvojplošník smíšené konstrukce s pevným podvozkem a ostruhou. Kostra trupu byla trubková svařovaná, kostra křídel dřevěná.
Tato verze Aera A-11N sloužila jako noční cvičné letadlo. Základním rozdílem byla montáž dvojího řízení a dvou přistávacích reflektorů pod spodním křídlem.
-
Zdroje:
Sources:
Němeček, V. Československá letadla 1918-1945, Naše Vojsko, Praha 1983.
Fidler, J. Sluka, V. Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2.
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-21-t8301#23797 Verze : 0
...
Aero A-21 -


URL : https://www.valka.cz/Aero-A-21-t8301#26726 Verze : 0
V úpravě pro přistání na sněhu s lyžemi

Zdroj

Aero A-21 -


URL : https://www.valka.cz/Aero-A-21-t8301#336916 Verze : 0

Diskuse

V letech 1926-27 bylo přestavěno šest kusů Aero A-21 na cvičnou variantu Aero A-125.
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-21-t8301#164180 Verze : 0
Pokud někdo může předložit nějaký důkaz o této přestavbě prosím poskytněte jej. Trochu zarážejicí na celé věci je, že obě letadla vznikla ve stejný rok, obě měla stejný motor a obě byli cvičná - proč tedy armáda předělávala všech 6 vyrobených kusů A-21 na A-125 ?


Z J. Fidlerem jakožto autorem zdroje ze kterého Standa vycházel jsem toto konzultoval a asi i jeho by zajímalo zda se najde někdo kdo do tohoto problému vnese trochu více jasno.
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-21-t8301#249331 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více