Mikojan-Gurevič SM-12

Mikoyan-Gurevich SM-12
Микоян-Гуревич СМ-12
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič SM-12/3 Mikoyan-Gurevich SM-12/3
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич СМ-12/3
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1957-DD.MM.1957 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1957-DD.MM.1957
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3 konverze MiG-19/MiG-19S
První vzlet:
Maiden Flight:
19.04.1957
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
7654 kg 16874 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
8696 kg 19171 lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,00 m 29ft 6,32in
Délka:
Length:
13,21 m 43ft 4,08in
Výška:
Height:
3,88 m 12ft 8,75in
Plocha křídla:
Wing Area:
25,16 m2 270.82 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
SM-12/1: Tumanskij RD-9B o tahu 25,5 kN / 31,87 kN s přídavným spalováním
SM-12/2: Tumanskij RD-9BF-2 o tahu 25,5 kN / 32,36 kN s přídavným spalováním
SM-12/3: Sorokin R3-26 o tahu 25,5 kN / 37,27 kN s přídavným spalováním
SM-12/1: Tumansky RD-9B, thrust 5732 lb / 7165 lb with afterburnerTumansky RD-9B, thrust 5732 lb / 7165 lb with afterburner
SM-12/2: Tumansky RD-9BF, thrust 5732 lb / 7275 lb with afterburner
SM-12/3: Sorokin R3-26, thrust 5732 lb / 8378 lb with afterburner
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2130 l
2x 760
469 Imp gal / 563 US gal
2x 167 Imp gal / 201 US gal drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1926 km/h v 12500 m 1196.8 mph in 41010 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4 min do 15000 m 4 min to 49213 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
17500 m 57415 ft
Dolet:
Range:
920 km 571.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1530 km 950.7 mi
Výzbroj:
Armament:
2x kanon NR-30 ráže 30 mm v kořeni křídla, 73 nábojů každý


2-4x raketnice ORO-57K s 8 raketami S-5K ráže 57 mm
2x 100kg nebo 250kg puma
2x 30 mm NR-30 cannon in the wing roots, 73 rounds each


2-4x ORO-57K rocket pod with 8 57 mm S-5K rockets
2x 221 lb or 551 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Letouny SM-12 vychází z MiGu-19S, od kterého se odlišují novou přídí trupu, podobnou MiGu-21F.


Celkem byly postaveny tři prototypy lišící se motory a kanálem pro přívod vzduchu k motoru.
-
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim. Mikoyan-Gurevich MiG-19: The Soviet Union's First Supersonic Jet Fighter. Midland Publishing, Hinckley 2003. ISBN 1-85780-149-0.
Якубович, Николай. Первые сверхзвуковые истребители Миг-17 и МеГ-19. Яуза, Москва 2014. ISBN 978-5-699-70410-1.
Vraný, Jiří; Hurt, Zdeněk; Hornát, Jiří; Skala, Stanislav. Ilustrovaná historie letectví, Bristol Beaufighter/Mikojan Gurjevič MiG-19/Letov Š-328. Naše vojsko, Praha 1991. ISBN 80-206-0203-8.
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-SM-12-t826#200630 Verze : 1
http://www.airwar.ru/enc/fighter/sm12.html

Mikojan-Gurevič SM-12 -


Mikojan-Gurevič SM-12 -


Mikojan-Gurevič SM-12 -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-SM-12-t826#566094 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více