Boeing PW-9C

     
Název:
Name:
Boeing PW-9C Boeing PW-9C
Originální název:
Original Name:
Boeing PW-9C
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1927-DD.MM.192R Boeing Airplane Co., Seattle, Washington
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1927-DD.MM.192R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
39
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1927
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
878 kg 1936 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1438 kg 3170 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.75 m 32ft
Délka:
Length:
7.14 m 23ft 5in
Výška:
Height:
2.49 m 8ft 2in
Plocha křídla:
Wing Area:
24.15 m2 260 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Curtiss D-12D o výkonu 324 kW
dvoulistá vrtule
Curtiss D-12D, power 435 hp
two-blade propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
235 l 62 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
262.3 km/h v 0 m 163 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
228.5 km/h v ? m 142 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9.5 min do 3048 m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6401 m 21000 ft
Dolet:
Range:
627.6 km 390 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný synchronizovaný 7,62mm kulomet Browning nebo
1x 7,62mm a 1x 12,7mm kulomet Browning
2x fixed .30 Browning machine gun, or
1x fixed .30 and 1x .50 Browning machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Bowers, Peter M. Boeing Aircraft since 1916. London, Putnam 1989. ISBN 0-85177-804-6.
United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
Pelletier, Alain. Boeing - The Complete Story. Haynes Publishing, Yeovil 2010. ISBN 978-1-84425-703-4.
www.americancombatplanes.com
http://joebaugher.com/usaf_fighters/pw9.html
http://www.aviastar.org/air/usa/boeing_pw-9.php
www.shu-aero.com

Boeing PW-9C -


URL : https://www.valka.cz/Boeing-PW-9C-t81707#418151 Verze : 0
Poslední PW-9A, 26-375, byl dokončen s motorem Curtiss D-12D (V-1150-3) o stejném výkonu, jako původní D-12C. Tento stoj byl označen PW-9B a byla podle něj 19. června 1926 objednána série 15 strojů (S.N. 26-443/457), ale kvůli změně specifikací, podle kterých byly objednány, bylo jejich označení změněno na PW-9C. PW-9C se nakonec od prototypového PW-9B lišily upraveným palivovým potrubím, zesílenou konstrukcí a většími podvozkovými koly o průměru 32 palců. Od PW-9A se lišily také upravenými úchyty výztužných drátů. 18. srpna 1926 byla přidána druhá objednávka, čísel 27-128/202.

První dokončené stroje byly armádě předány 9. července 1927. Původně měly PW-9C malé směrovky jako předchozí verze, v průběhu služby byly ale na většině z nich nahrazeny vyššími směrovkami poprvé zavedenými na námořních FB-3. Z vnějšku byly PW-9C opět skoro nerozeznatelné, byly na nich ovšem použity nové ocasní výsostné znaky s vodorovnými pruhy, které navrhl jeden z inženýrů firmy Boeing a které armáda zavedla od roku 1926.Uživateli PW-9C byly opět perutě umístěné v kanálové zóně, na Havaji a Filipínách, např. 24. stíhací peruť.

Poslední PW-9C, 27-202, byl dodán v podobě prototypu verze PW-9D, s již zmíněnou vyšší vyváženou směrovkou a upraveným podvozkem.
Boeing PW-9C - První PW-9C, Sand Point u Seatttlu.

První PW-9C, Sand Point u Seatttlu.
URL : https://www.valka.cz/Boeing-PW-9C-t81707#299664 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více