NASTA 2 - mobilní naváděcí stanoviště (MNS)
MNS "NASTA 2" je modernizovanou verzí původního MNS NASTA .
(Někdy se používá ozn. NASTA 1, ale to v době aktuáního používání "1" neměla - to se NĚKDY používalo až za existence provedení "NASTA 2" k odlišení).
Je určené jako prostředek pro navádění vlastních letounů do prostoru vzdušných i pozemních cílů.
Spolupracuje s MVS "SMRK", " MOBILET-P".
Umožňuje:
- přijímat a zobrazovat radiolokační informaci až do 60 km od 2 radiolokátorů,
- rádiové spojení s letouny v 1. leteckém pásmu,
- dálkové ovládání rdst R-824, R-831, R-834 pomocí DO po linkovém vedení,
- směrové rádiové spojení mezi 2 RL a nadřízeným VS "MOBILET-D",
- rádiový příjem přijímači R-4 ,
- linkové spojení v síti velení (10 ti násobné pracoviště PSB-60 "BLESK", v síti hlášení, v síti VS, mezi vozidly soupravy a vnější spojení přes ATÚ,
- zvukový záznam korespondence (2x magnetofon B-70/4K),
- fotozáznam vzdušné situace na indikátorech vč. časové informace,
- příjem a zobrazení RLI od 2 RL soupravami RTL-4 P.
Složení MNS:
- 1.) Funkční vozidlo (skříňový automobil P V3S) – jsou v něm pracoviště:
- staršího letovoda,
- I. a II. pracoviště letovodů – operátorů,
- pracoviště směrového důstojníka a
- I. a II. pracoviště značkařů (planšety). (Směnu NS tvoří 7 osob)
- 2.)Doprovodné vozidlo (skříňový automobil P V3S) – jsou v něm pracoviště:
- 1 technika a 2 radistů,
- 2 zařízení RTL-4P,
- 2 rádiové stanice RTL-11 ,
- 3 směrové rdst RDM-61,
- 2 přijímače R-4 , 2 magnetofony B-70/4K, indikátor UPA-4 s fotozáznamem - foto UPA-4 je na : RTL-4P ,
(Směnu v doprovodném vozidle tvoří 4 osoby + 2 řidiči – strojníci EC)
- Napájení soupravy: ze sítě 3 x 380/220 V ; 50 Hz; vlečné EC 15 kVA T 603B
Zdroj: Předpis Let-51-70 II. vydání z r.1982
(V prostředcích RTZ letectva se dlouho používaly upravené komerční magnetofony - foto z vlastní sbíky)
MNS "NASTA 2" je modernizovanou verzí původního MNS NASTA .
(Někdy se používá ozn. NASTA 1, ale to v době aktuáního používání "1" neměla - to se NĚKDY používalo až za existence provedení "NASTA 2" k odlišení).
Je určené jako prostředek pro navádění vlastních letounů do prostoru vzdušných i pozemních cílů.
Spolupracuje s MVS "SMRK", " MOBILET-P".
Umožňuje:
- přijímat a zobrazovat radiolokační informaci až do 60 km od 2 radiolokátorů,
- rádiové spojení s letouny v 1. leteckém pásmu,
- dálkové ovládání rdst R-824, R-831, R-834 pomocí DO po linkovém vedení,
- směrové rádiové spojení mezi 2 RL a nadřízeným VS "MOBILET-D",
- rádiový příjem přijímači R-4 ,
- linkové spojení v síti velení (10 ti násobné pracoviště PSB-60 "BLESK", v síti hlášení, v síti VS, mezi vozidly soupravy a vnější spojení přes ATÚ,
- zvukový záznam korespondence (2x magnetofon B-70/4K),
- fotozáznam vzdušné situace na indikátorech vč. časové informace,
- příjem a zobrazení RLI od 2 RL soupravami RTL-4 P.
Složení MNS:
- 1.) Funkční vozidlo (skříňový automobil P V3S) – jsou v něm pracoviště:
- staršího letovoda,
- I. a II. pracoviště letovodů – operátorů,
- pracoviště směrového důstojníka a
- I. a II. pracoviště značkařů (planšety). (Směnu NS tvoří 7 osob)
- 2.)Doprovodné vozidlo (skříňový automobil P V3S) – jsou v něm pracoviště:
- 1 technika a 2 radistů,
- 2 zařízení RTL-4P,
- 2 rádiové stanice RTL-11 ,
- 3 směrové rdst RDM-61,
- 2 přijímače R-4 , 2 magnetofony B-70/4K, indikátor UPA-4 s fotozáznamem - foto UPA-4 je na : RTL-4P ,
(Směnu v doprovodném vozidle tvoří 4 osoby + 2 řidiči – strojníci EC)
- Napájení soupravy: ze sítě 3 x 380/220 V ; 50 Hz; vlečné EC 15 kVA T 603B
Zdroj: Předpis Let-51-70 II. vydání z r.1982
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(V prostředcích RTZ letectva se dlouho používaly upravené komerční magnetofony - foto z vlastní sbíky)