Ha-115-II (Ha-35-32)

ハ115 (ハ 35-32)
     
Název:
Name:
Nakadžima Ha-115-II Nakajima Ha-115-II
Originální název:
Original Name:
中島 ハ115-II ( ハ 35-32 型. NK1E)
Kategorie:
Category:
hvězdicový motor radial engine
Výrobce:
Producer:
中島飛行機株式会社, Nakajima Hikōki Kabushiki Kaisha, Musashi
Období výroby:
Production Period:
XX.XX.1943-XX.XX.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
30233 total (all versions Navy Sakae and Army Ha-25 - Ha-115)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
XX.XX.XXXX
Použití:
Use:
Nakajima Ki-43-IIIa
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
14
Hmotnost:
Weight:
605 kg 1334 lb
Celková délka:
Overall Length:
1630 mm 5ft 4,17in
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
1150 mm 3ft 9,0in
Celková výška:
Overall Height:
? mm ?
Vrtání:
Bore:
130 mm 5,12in
Zdvih:
Stroke:
150 mm 5,91in
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
27,9 l 1702.56 cu in
Palivo:
Fuel:
benzín s oktanovým číslem 90 Gasoline with an octane rating 90
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
Dvojité karburatory s automatickým poměrem směšování v závislodti na stupni plnění. Nakajima twin choke carburettor, automatic mixture and boost control
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
7,2 : 1 7.2 : 1
Plnění válců:
Mixture Charging:
přeplňování jednostupňovým dvourychlostním kompresorem Supercharger: Single-stage two-speed centrifugal type supercharger.
Chlazení:
Cooling:
vzduchem Air-cooled
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
845,824 kW při 2800 ot/min 1134.3 bhp at 2800 rpm
Poznámka:
Note:
Výkon vzletový:
846 kW (1 150 k) při 2 800 ot/min a plnícím tlaku +300 mmHg (0,4 barů).
Bojový výkon:
I. převod. stupeň kompresoru: 905 kW (1 230 k) při 2 700 ot/min při plnícím tlaku +250 mmHg (0,333 barů) v h= 2 800 m.
II. převod. stupeň kompresoru: 699 kW (950 k) při 2 700 ot/min při plnícím tlaku +250 mmHg (0,333 barů) h= 6 800 m.


Ventilový rozvod: OHV, jeden sací a jeden výfukový na válec.


Jednalo se o japonský vývoj původního francouzského motoru Gnome-Rhone 14K.
Předchozí verze Ha-25 a Ha-105.
Námořnictvo tyto motory používalo pod označením Nakadžima Sakae.
Take-off power 1,134 hp at 2,750 rpm at +5.801 psi.
Combat power:
1st stage blowers: 1,213 hp at 2,700 rpm at 9,186 ft at +4.834 psi,
2nd stage blowers: 937 hp at 2,700 rpm 22,310 ft at +4.834 psi.


Valvetrain: push rod operated overhead-valve system with 2 valves per cylinder


The engine was designed by Nakajima after acquiring a license for the French Gnome-Rhone 14K.
Zdroje:
Sources:
www.enginehistory.org
ja.wikipedia.org
http://www.j-aircraft.com/faq/A6M.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Ha-115-II-Ha-35-32-t81533#298903 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více