Micubiši G4M2a 24a [Betty]

Mitsubishi G4M2a Model 24A / 三菱 二四型(G4M2A) 一式陸上攻撃機「葉巻」
     
Název:
Name:
Micubiši G4M2a 24a Mitsubishi G4M2a 24a
Originální název:
Original Name:
仮称二六型
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.MM.1945 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
DD.MM.1944-DD.MM.1945 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Mitsushima /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
514 (nejistý údaj)
První vzlet:
Maiden Flight:
31.05.1944
Osádka:
Crew:
7
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
8280 kg 18254 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
12500 kg 27558 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
15395 kg 33940 lb
Rozpětí:
Wingspan:
24,890 m 81ft 7,91in
Délka:
Length:
16,630 m 54ft 6,72in
Výška:
Height:
4,800 m 15ft 8,97in
Plocha křídla:
Wing Area:
78,125 m2 840.93 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
160,00 kg/m2 32.77 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Micubiši MK4T Kasei 25 o vzletovém výkonu 1 342 kW (1 825 k), 1 236 kW (1 680 k) v h= 2 100 m, 1 133 kW (1 540 k) v h= 5 500 m.
Vrtule čtyřlistá s konstantními otáčkami Sumitomo-VDM o průměru 3 400 mm.
Interval náběhu vrtulových listů 23°- 43°
Mitsubishi MK4T Kasei 25 fourteen-cylinder air-cooled radials rated at 1,800 hp for take-off, 1,657 hp at 6,890 ft and 1,519 hp at 18,045 ft,
driving four-blade Sumitomo-VDM metal constant-speed propellers of 11ft 1,86in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
6 300 l + 300 l ve dvou přídavných nádržích 1,386 UK gallons and 66.0 UK gallons in two additional tanks
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
450 km/h v 5157 m 279.6 mph in 16919 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
315 km/h v 4000 m 195.7 mph in 13123 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
13,25 min do 5000 m 13,25 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9000 m 29528 ft
Dolet:
Range:
2410 km 1497.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
6060 km 3765.5 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm (582 nábojů) v bočních závěsech předního střeliště,
1x pohyblivý kulomet type 2 ráže 13 mm v předním střelišti
4x pohyblivý kanón Type 99 Model 2 ráže 20 mm
1x v zadní střelecké věži
1x ve hřbetní střelecké věži
2x v navzájem přesazených bočních oknech.
Pumový náklad: 1x torpédo Type 91 o hmotnosti 795 - 1 055 kg nebo pumy do hmotnosti 1 000 kg.
One 0.79 inch Type 99 Model 1 trainable in the dorsal turret with 270 rounds,
one 0.79 inch Type 99 Model 1 trainable rearward-firing in the tail turret with 540 rounds,
two 0.79 inch Type 99 Model 1 trainable lateral-firing, 1 in each beam position,
one 0.512 inch Type 2 trainable forward-firing in the nose and
one 0.303 inch Type 92 trainable forward-firing in the nose (often removed).
Bomb load: Up to 2,205 lb, carried on underfuselage hardpoints with a total rating of 2,205 lb. General disposables load consisted of: up to 2,205 lb of bombs or one torpedo Type 91.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
一式陸上攻撃機 / ičišiki rikudžó kógekiki, zkráceně 陸攻 - Rikkó / Námořní pozemní útočný letoun typ 1 model 24a.
Neoficiální pojmenování: 葉巻 / Hamaki Doutník (jap.)
Spojenecké kódové jméno: Betty.


- Motory Kasei 25 měly ekonomičtější provoz, výkony mírně vzrostly a dolet zůstal zachován.
- V předním střelišti byl instalován účinnější kulomet ráže 13 mm, kulomet typ 92 byl velmi často odstraněn.
-Kryty pumovnice byly vypouklé, protože se konstruktéři snažili zvětšit objem pumovnice.
一式陸上攻撃機 / Ichishiki rikujō kōgeki ki, Isshikirikkō, contraction 陸攻 - Rikkó / Type 1 Model 24a (Hei) land-based attack aircraft.
Unofficial name: 葉巻 / Hamaki / "Cigar"
Allied Code Name: "Betty"


This version was powered by 2x Mitsubishi MK4T Kasei 25, which had an improved fuel consumption, and was fitted with bulged bomb-bay doors. Otherwise it was identical to the G4M2 Model 22.
Zdroje:
Sources:
Rene J. Francillion Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
David Donald, The Complete Encyclopedia of World Aircraft, Barnes & Nobles Books, rok 1997, ISBN-10: 0760705925
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 díl 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
Martin Ferkl, Mitsubishi G4M Betty, Aeroprofils No.1, ISBN 2-915205-05-1
Jaroslav Schmidt, Stíhací a bombardovací letouny Japonska, 2.díl, Nakladatelství Fraus Plzeň, rok 2000, ISBN 80-7238-077-X
Tagaya Osamu, Mitsubishi Type 1 Rikko Betty Units of World War 2, Osprey Combat Aircraft 22, London, UK, Osprey Publishing, rok 2001, ISBN-10: 184176082X.
L+L č. 19/1988, Letadla 1939 - 1945
http://www.combinedfleet.com/ijna/g4m.htm
www.xs4all.nl
www.airpages.ru
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G4M2a-24a-Betty-t81394#298390 Verze : 0
Dobové fotografie G4M2a
Zdroj: http://www.ijnafphotos.com/
Micubiši G4M2a 24a [Betty] -


Micubiši G4M2a 24a [Betty] -


Micubiši G4M2a 24a [Betty] -


Micubiši G4M2a 24a [Betty] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G4M2a-24a-Betty-t81394#379194 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více