Main Menu
User Menu

Boeing P-12F

     
Název:
Name:
Boeing P-12F
Originální název:
Original Name:
Boeing P-12F
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.03.1932-DD.05.1932 Boeing Aircraft Division, United Aircraft & Transport Corp., Seattle, Washington
Období výroby:
Production Period:
DD.03.1932-DD.05.1932
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
25
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
923 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1236 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9.14 m
Délka:
Length:
6.22 m
Výška:
Height:
3.15 m
Plocha křídla:
Wing Area:
21.14 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1340-19 Wasp o výkonu 447 kW
dvoulistá kovová vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
313.8 km/h v 3048 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
265.5 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
9.1 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4.2 min do 3048 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9571 m
Dolet:
Range:
482.8 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný synchronizovaný 7,62mm kulomet Browning nebo
1x 7,62mm a 1x 12,7mm kulomet Browning

5x 11kg bomba
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Bowers, Peter M. The Boeing P-12E, Profile No.2. Profile Publications, Leatherhead.
Bowers, Peter M. Boeing Aircraft since 1916. London, Putnam 1989. ISBN 0-85177-804-6.
Pelletier, Alain. Boeing - The Complete Story. Haynes Publishing, Yeovil 2010. ISBN 978-1-84425-703-4.
Jones, LLoyd S. U.S. Fighters. Aero Publishers, Inc. Fallbrook 1975.
United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
www.nationalmuseum.af.mil
https://www.aerofiles.com/_boe2.html
https://joebaugher.com/usaf_fighters/p12.html
https://www.airminded.net/F4b/BoeF4b.html
www.aviastar.org
www.aviastar.org

Boeing P-12F - P-12F s původní kabinou a nízkým hřbetem - některé stroje měly panamský hřbet obdobný P-12E

P-12F s původní kabinou a nízkým hřbetem - některé stroje měly "panamský hřbet" obdobný P-12E
URL : https://www.valka.cz/Boeing-P-12F-t81289#297884Verze : 0
MOD
Posledních 25 strojů (32-077/101), objednaných v březnu 1931 v rámci 135 P-12E, bylo dokončeno ve verzi P-12F, tovární označení Model 251. Prvních patnáct strojů se od předchozí verze odlišovalo jen motorem, v tomto případě Pratt & Whitneyem R-1340-19 o startovním výkonu 447 kW / 600 hp a výkonu 373 kW / 500 hp ve výšce 3350 m, místo ve 2130 m jako u předchozího motoru -17. Vizuálně byly P-2F odlišitelné podle sdružených výfuků, mířících těsně nad spodní křídlo. Zbylých deset strojů mělo navíc ocasní kolečka místo ostruh, tato odlišnost ale vydržela jen krátce, protože byly ostruhy nahrazeny i na ostatních P-12F a P-12E. Stroje byly předány mezi 6. březnem a 17. květnem 1932. P-12F byly používány u 36. stíhací letky na Langley Field, která dostala např. stroj 32-080, a u 24. letky, sídlící v zóně Panamského průplavu. Část strojů proto dostala "panamskou opěrku", zvětšený hřbet ukrývající gumový záchranný člun. 32-101, poslední P-12F (a poslední vyrobený P-12 vůbec) byl u firmy Boeing pokusně vybaven krytou kabinou s proskleným kusem hřbetu, podobnou kabinu se zjednodušeným rámem dostal později i druhý postavený stroj.
Boeing P-12F - P-12F s krytou kabinou

P-12F s krytou kabinou
URL : https://www.valka.cz/Boeing-P-12F-t81289#412214Verze : 0
MOD