Boeing F4B-3

     
Název:
Name:
Boeing F4B-3 Boeing F4B-3
Originální název:
Original Name:
Boeing F4B-3
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.12.1931-DD.01.1932 Boeing Aircraft Division, United Aircraft & Transport Corp., Seattle, Washington
Období výroby:
Production Period:
DD.12.1931-DD.01.1932
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
21
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan CTOBAR - conventional take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
999 kg 2202 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1777 kg 3918 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.14 m 30ft
Délka:
Length:
6.22 m 20ft 4,69in
Výška:
Height:
2.97 m 9ft 9in
Plocha křídla:
Wing Area:
21.14 m2 227.5 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1340D Wasp o výkonu 373 kW
dvoulistá kovová vrtule
Pratt & Whitney R-1340D Wasp, power 500 hp
two-blade metal propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
208-416 l 55-110 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
300.9 km/h v 1829 m 187 mph in 6000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
257.5 km/h v ? m 160 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
2,9 min do 1524 m 2,9 min to 5000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7468 m 24500 ft
Dolet:
Range:
941.5 km 585 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1219.9 km 758 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný synchronizovaný 7,62mm kulomet Browning nebo
1x 7,92mm a 1x 12,7mm kulomet Browning

2x 53kg bomba
2x fixed .30 Browning machine gun, or
1x dixed .30 and 1x .50 Browning machine gun

2x 116 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Davis, Larry. P-12/F4B in Action, In Action No.141. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1994. ISBN 0-89747-309-4.
Bowers, Peter M. The Boeing F4B-4, Profile No.27, Profile Publications, Leatherhead.
Bowers, Peter M. The Boeing P-12E, Profile No.2. Profile Publications, Leatherhead.
Bowers, Peter M. Boeing Aircraft since 1916. Putnam Aeronautical Books, London 1989. ISBN 0-85177-804-6.
Swanborough, F. G., Bowers, P. M. US Navy Aircraft Since 1911, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0.
Pelletier, Alain. Boeing - The Complete Story. Haynes Publishing, Yeovil 2010. ISBN 978-1-84425-703-4.
Jones, LLoyd S. U.S. Fighters. Aero Publishers, Inc. Fallbrook 1975.
United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
http://www.aerofiles.com/_boe2.html
http://www.airwar.ru/enc/fww1/f4b.html
http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft21450.htm

Boeing F4B-3 -


URL : https://www.valka.cz/Boeing-F4B-3-t81275#297838 Verze : 0
V roce 1930 firma Boeing postavila další z vlastních zdrojů financovaný prototyp, tentokráte hornoplošnou stíhačku XP-15. Původně šlo v podstatě o hornoplošnou úpravu P-12, trup ale nakonec doznal podstatné změny, když byl předělán na poloskořepinový. Odtud se poloskořepinový trup vrátil zpět k P-12 / F4B, když v září 1930 vzlétl Boeing Model 218, opět z vlastních zdrojů postavený prototyp vycházející z P-12B. Jak je popsáno jinde, stal se prototypem nové verze P-12E. Model 218 byl testován také námořnictvem, které 23. dubna 1931 objednalo 75 kusů mírně odlišného Modelu 235 jako F4B-3. Od P-12E se lišil v podstatě jen odlišným uspořádáním kokpitu, oblejším hřbetem a samozřejmě přistávacím hákem. Poslední z 21 strojů (A8891-8911) byl dodán 20. ledna 1932. Stroje šly k letce VF-1B na USS Saratoga, později se dostaly také k mariňáckým letkám VB-4M či VJ-6M. Zbytek z původní objednávky byl dodán jako F4B-4, původně odlišné jen zvětšenou směrovkou.
Boeing F4B-3 - F4B-3 letky VF-1B High Hats. Pravděpodobně jde stroj 1-F-1, v tom případě má červený ocas, červený pruh na trupu a červený kryt motoru.

F4B-3 letky VF-1B High Hats. Pravděpodobně jde stroj 1-F-1, v tom případě má červený ocas, červený pruh na trupu a červený kryt motoru.
URL : https://www.valka.cz/Boeing-F4B-3-t81275#416401 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více