Main Menu
User Menu

Boeing PW-9

     
Název:
Name:
Boeing PW-9
Originální název:
Original Name:
Boeing PW-9
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1925-DD.12.1925 Boeing Airplane Co., Seattle, Washington
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1925-DD.12.1925
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
29 (25-295/323)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1925
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
878 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1415 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9.75 m
Délka:
Length:
7.14 m
Výška:
Height:
2.49 m
Plocha křídla:
Wing Area:
24.15 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Curtiss D-12 o výkonu 324 kW
dvoulistá vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
235 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
256 km/h v 3048 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
228.5 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
8.3 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7.8 min do 3048 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
5768 m
Dolet:
Range:
627.6 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný synchronizovaný 7,62mm kulomet Browning nebo
1x 7,62mm a 1x 12,7mm kulomet Browning
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Bowers, Peter M. Boeing Aircraft since 1916. London, Putnam 1989. ISBN 0-85177-804-6.
United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
Pelletier, Alain. Boeing - The Complete Story. Haynes Publishing, Yeovil 2010. ISBN 978-1-84425-703-4.
www.americancombatplanes.com
http://joebaugher.com/usaf_fighters/pw9.html
crgis.ndc.nasa.gov
URL : https://www.valka.cz/Boeing-PW-9-t81217#297717Verze : 0
MOD
Prvních 12 stíhaček PW-9 bylo USAAS objednáno 19. září 1924, 16. prosince 1924 byla objednávka zvýšena na 30 strojů. Sériové PW-9 vycházely ze třetího prototypu XPW-9, odlišovaly se podvozkem se samostatnými osami kol, aerodynamičtější kapotáží motoru a odstraněním pomocné nádrže z horního křídla. Kola měla rozměry 28 x 4 palce, později během služby byly nahrazeny většími, 750 x 125 mm.

Všechny stroje kromě posledního byly armádě předány mezi 30. říjnem a 19. prosincem 1925 a byly přiděleny k jednotkám na Havaji, Filipínách a panamské Kanálové zóně. 30. stroj byl ještě před předáním použit k pokusům se zástavbou motoru Packard 1A-1500 a dostal označení XP-4. Jeden ze standardních PW-9 skončil v lednu 1927 u NACA, jeden byl také testován na McCook Field, kde dostal nové horní křídlo, vyrobené jako celokovové firmou Thomas-Morse a sloužil k porovnávání obou konstrukcí křídla.

Je zajímavé, že v roce 1924 byl zaveden nový systém označení, který místo dosavadních PW, PA atd. zavedl jedinou stíhací kategorii, P. PW-9 šly ale do výroby pod původním označením ačkoli ve stejné době objednaná sériová verze konkurenčního Curtissu XPW-8B dostala nové označení, P-1.
Boeing PW-9 - PW-9 u NACA - s novou směrovkou, ...

PW-9 u NACA - s novou směrovkou, ...
URL : https://www.valka.cz/Boeing-PW-9-t81217#417940Verze : 0
MOD