Název: Name: | Boeing PW-9 | |
Originální název: Original Name: | Boeing PW-9 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1925-DD.12.1925 Boeing Airplane Co., Seattle, Washington | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1925-DD.12.1925 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 29 (25-295/323) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1925 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 878 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1415 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9.75 m | |
Délka: Length: | 7.14 m | |
Výška: Height: | 2.49 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 24.15 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Curtiss D-12 o výkonu 324 kW dvoulistá vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 235 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 256 km/h v 3048 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 228.5 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 8.3 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7.8 min do 3048 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5768 m | |
Dolet: Range: | 627.6 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný synchronizovaný 7,62mm kulomet Browning nebo 1x 7,62mm a 1x 12,7mm kulomet Browning | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Bowers, Peter M. Boeing Aircraft since 1916. London, Putnam 1989. ISBN 0-85177-804-6. United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961. Pelletier, Alain. Boeing - The Complete Story. Haynes Publishing, Yeovil 2010. ISBN 978-1-84425-703-4. www.americancombatplanes.com http://joebaugher.com/usaf_fighters/pw9.html crgis.ndc.nasa.gov |
URL : https://www.valka.cz/Boeing-PW-9-t81217#297717Verze : 0
Aubi
MOD
Prvních 12 stíhaček PW-9 bylo USAAS objednáno 19. září 1924, 16. prosince 1924 byla objednávka zvýšena na 30 strojů. Sériové PW-9 vycházely ze třetího prototypu XPW-9, odlišovaly se podvozkem se samostatnými osami kol, aerodynamičtější kapotáží motoru a odstraněním pomocné nádrže z horního křídla. Kola měla rozměry 28 x 4 palce, později během služby byly nahrazeny většími, 750 x 125 mm.
Všechny stroje kromě posledního byly armádě předány mezi 30. říjnem a 19. prosincem 1925 a byly přiděleny k jednotkám na Havaji, Filipínách a panamské Kanálové zóně. 30. stroj byl ještě před předáním použit k pokusům se zástavbou motoru Packard 1A-1500 a dostal označení XP-4. Jeden ze standardních PW-9 skončil v lednu 1927 u NACA, jeden byl také testován na McCook Field, kde dostal nové horní křídlo, vyrobené jako celokovové firmou Thomas-Morse a sloužil k porovnávání obou konstrukcí křídla.
Je zajímavé, že v roce 1924 byl zaveden nový systém označení, který místo dosavadních PW, PA atd. zavedl jedinou stíhací kategorii, P. PW-9 šly ale do výroby pod původním označením ačkoli ve stejné době objednaná sériová verze konkurenčního Curtissu XPW-8B dostala nové označení, P-1.
PW-9 u NACA - s novou směrovkou, ...
Všechny stroje kromě posledního byly armádě předány mezi 30. říjnem a 19. prosincem 1925 a byly přiděleny k jednotkám na Havaji, Filipínách a panamské Kanálové zóně. 30. stroj byl ještě před předáním použit k pokusům se zástavbou motoru Packard 1A-1500 a dostal označení XP-4. Jeden ze standardních PW-9 skončil v lednu 1927 u NACA, jeden byl také testován na McCook Field, kde dostal nové horní křídlo, vyrobené jako celokovové firmou Thomas-Morse a sloužil k porovnávání obou konstrukcí křídla.
Je zajímavé, že v roce 1924 byl zaveden nový systém označení, který místo dosavadních PW, PA atd. zavedl jedinou stíhací kategorii, P. PW-9 šly ale do výroby pod původním označením ačkoli ve stejné době objednaná sériová verze konkurenčního Curtissu XPW-8B dostala nové označení, P-1.
Období | - |
Výrobce | Boeing |
Typ letounu | Boeing PW-9 |
Kamufláž | Civilní |
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
PW-9 u NACA - s novou směrovkou, ...
URL : https://www.valka.cz/Boeing-PW-9-t81217#417940Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.