Dassault Mirage IIIO

     
Název:
Name:
Dassault Mirage IIIO Dassault Mirage IIIO
Originální název:
Original Name:
Dassault Mirage IIIO
Kategorie:
Category:
stíhací-bombardovací letoun fighter-bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1963-DD.04.1963 Générale aéronautique Marcel Dassault, Mérignac
DD.MM.1963-DD.12.1968 Government Aircraft Factories, Melbourne, Victoria
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1963-DD.12.1968
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
50 Mirage IIIO(F)
50 Mirage IIIO(A)
První vzlet:
Maiden Flight:
16.11.1963 GAF Mirage IIIO
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
bezocasé tailless
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
7017 kg 15470 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
13700 kg 30203 lb
Rozpětí:
Wingspan:
8.22 m 26ft 11,62in
Délka:
Length:
15,03 m 49ft 3,73in
Výška:
Height:
4,50 m 14ft 9,16in
Plocha křídla:
Wing Area:
34,85 m2 375.12 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
SNECMA Atar 9C-5 o tahu 60,80 kN s přídavným spalováním SNECMA Atar 9C-5, thrust 13670 lb with afterburner
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2978 l
327 l místo kanonů
3x 1300 l přídavná nádrž nebo
2x 500 l nebo 1700 l přídavná nádrž
655 Imp gal / 787 US gal
72 Imp gal / 86 US gal in the gun bay
3x 286 Imp gal / 343 US gal drop tank or
2x 110 Imp gal / 132 US gal or 374 Imp gal / 449 US gal drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2350 km/h v 12000 m 1460.2 mph in 39370 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
17000 m 55774 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
3862.4 km 2400 mi
Výzbroj:
Armament:
2x kanon DEFA 552 ráže 20 mm, 125 nábojů každý


4000 kg podvěšené výzbroje:
1x zbraňový kontejner SUU-20A/A
1x kanonové pouzdro SUU-118/A
1x Matra R.530
2xAIM-9 Sidewinder nebo Matra R.550
6x 227kg bomba Mk.82
3x bomba GBU-12
...
2x 20 mm DEFA 552 cannon, 125 rpg


8820 lb of ordnance:
1x SUU-20A/A bomb dispenser
1x SUU-118/A gun pod
1x Matra R.530
2x AIM-9 Sidewinder or Matra R.550
6x Mk.82 500 lb bomb
3x GBU-12 bomb
...
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
Mirage IIIO(F) - záchytný stíhací, radar Cyrano IIA
Mirage IIIO(A) - stíhací bombardér, radar Cyrano IIB
-
Zdroje:
Sources:
AAP 7213.003-1-1 Flight manual Mirage IIIO and IIID performance data.
Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1975-76, Macdonald and Jane's, London 1975.
Jackson, Paul. Mirage, Modern Combat Aircraft 23. Ian Allan, London 1985. ISBN 0-71101-512-0.
www.airforce.gov.au
URL : https://www.valka.cz/Dassault-Mirage-IIIO-t81195#506131 Verze : 0
Dassault Mirage IIIO

Varianta pro Austrálii, vycházející z Mirage IIIE.
První dva letouny byly vyrobeny ve Francii, dalších 98 pak v Austrálii.

Prvních 50 kusů (A3-1 až A3-50) bylo optimalizováno pro stíhací akce a bylo označeno Mirage IIIO(F).
Zbylých 50 kusů (A3-51 až A3-100) bylo optimalizováno pro protizemní útočné akce. Tyto letouny nesly označení Mirage IIIO(A) a odlišovaly se modifikovaným radarem, instalací dopplerovského navigačního systému a radarového výškoměru.

Jednotky Royal Australian Air Force, vyzbrojené Mirage IIIO:
- 2 OCU - M IIIO(F), M IIIO(A) - od 1964
- 3 Squadron - M IIIO(A) - 1967 až 1986
- 75 Squadron - M IIIO(F) - 1965 až 1988
- 76 Squadron - M IIIO(F) - 1966 až srpen 1973
- 77 Squadron - M IIIO(A) - červenec 1969 až červen 1987
- 79 Squadron - 1986 až 1988

Poslední Mirage byly z výzbroje RAAF vyřazeny v roce 1988 a následně uskladněny. V roce 1990 bylo 50 z těchto letounů (43x M IIIO a 7x M IIID) prodáno do Pákistánu.
Pákistánské letouny prošly modernizací, která spočívala v instalaci radaru FIAR Grifo M, HUD displaye, řídících prvků HOTAS, výstražného systému ozáření radarem a výmetnice klamných cílů. Některé pákistánské Mirage rovněž dostaly nová křídla, zakoupená z přebytků jihoafrického letectva (celkem 14 sad). Tato křídla nesla jihoafrickou kamufláž, která po nějakou dobu zůstala i v provozu.
Trupová označení letadel RAAF: 3A-1 až 3A-100

V Pákistánu byly Mirage IIIO zařazeny do výzbroje těchto jednotek:
- No. 7 "Bandits" Tactical Attack Squadron
- No. 8 "Haiders" Tactical Attack Squadron
- No. 22 "Ghazi" Operational Conversion Unit

Zdroje:
www.dassault-aviation.com
www.raaf.gov.au
www.aviafrance.com
Dassault Mirage IIIO - Foto: Royal Australian Air Force

Foto: Royal Australian Air Force
Dassault Mirage IIIO - Foto: Royal Australian Air Force

Foto: Royal Australian Air Force
Dassault Mirage IIIO - Pákistánská M IIIO(A) 90-560, je bývalá RAAF A3-60. Letoun má namontovaná křídla, zakoupená z JAR, která stále nesou jihoafrickou kamufláž.
Foto: Pakistan Air Force

Pákistánská M IIIO(A) 90-560, je bývalá RAAF A3-60. Letoun má namontovaná křídla, zakoupená z JAR, která stále nesou jihoafrickou kamufláž.
Foto: Pakistan Air Force

URL : https://www.valka.cz/Dassault-Mirage-IIIO-t81195#297618 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více