Radiový automobil "Sobota"
V r. 1955 byly 1. spojovací základnou Hradec Králové objednány u ČSAO Dvůr Králové snížené skříně nástaveb pro Tatru 805. Do nich pak byla prováděna zástavba rádiových stanic.
Ing. Svoboda zkonstruoval pod krycím názvem "Sobota" radiový automobil, koncipovaný jako pojízdné velitelské stanoviště k velení vojskům za přesunu a v boji.
Prostor skříně byl rozdělen na dvě části:
a) "velitelskou", která měla na vrchní části střechy posuvný kryt a ve stropě odnímatelnou část stropu, čímž vznikl otvor pro možnost sledovat okolní terén.
b) "radiovou", ve které byly radiostanice:
- RM-31
- RM-31-50 (pro spojení s tanky)
- RO-22 (A 7b)
- R-3 (přijímač)
Zdroj: Historie spojovacího vojska (M.Burian; J Rýc)- AVIS 2007
V r. 1955 byly 1. spojovací základnou Hradec Králové objednány u ČSAO Dvůr Králové snížené skříně nástaveb pro Tatru 805. Do nich pak byla prováděna zástavba rádiových stanic.
Ing. Svoboda zkonstruoval pod krycím názvem "Sobota" radiový automobil, koncipovaný jako pojízdné velitelské stanoviště k velení vojskům za přesunu a v boji.
Prostor skříně byl rozdělen na dvě části:
a) "velitelskou", která měla na vrchní části střechy posuvný kryt a ve stropě odnímatelnou část stropu, čímž vznikl otvor pro možnost sledovat okolní terén.
b) "radiovou", ve které byly radiostanice:
- RM-31
- RM-31-50 (pro spojení s tanky)
- RO-22 (A 7b)
- R-3 (přijímač)
Zdroj: Historie spojovacího vojska (M.Burian; J Rýc)- AVIS 2007