Main Menu
User Menu
     
Název:
Name:
ZIS-6
Originální název:
Original Name:
ЗИС-6
Kategorie:
Category:
valník
Výrobce:
Producer:
zavod Im. Stalina, Moskva
Období výroby:
Production Period:
XX.XX.1934-XX.XX.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
21 239
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
XX.XX.1933
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
2+25
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
6x4
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
4232 kg
Užitečné zatížení:
Payload:
4200 kg
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
8430 kg
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
- kg
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
- kg
Celková délka:
Overall Length:
6060 mm
Celková šířka:
Overall Width:
2335 mm
Celková výška:
Overall Height:
2160 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
275 mm
Rozvor:
Wheelbase:
3360 mm - 1080 mm
Rozchod:
Track:
1545 mm - přední náprava
1675 mm - zadní nápravy
Brzdová soustava:
Braking System:
mechanické, třecí (špalíková) na všetky kolesá. Parkovací - mechanická, třecí na převodovce
Elektrický systém:
Electrical System:
?
Pneumatiky:
Tyres:
34-7,00"
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
ZIS-5, čtyřtaktní zážehový, vodou chlazený 6V o objemu 5555 cm3, 73 k při 2300 ot/min
Převodovka:
Gearbox:
4+1
Spojka:
Clutch:
dvojdicková, suchá
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
105 l
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
55 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
20 km/h
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
40 l/100 km
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
260 km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
150 km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
63 ° / 47 °
Svah:
Gradient:
18 °
Boční náklon:
Side Slope:
14 °
Překročivost:
Trench Crossing:
0,5 m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m
Brodivost:
Fording Depth:
0,65 m
Uživatelské státy:
User States:
SSSR
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Kňazev M., Avtamabili Krasnoj Armii, Broněkolekcija spec.No2, Moďelist-Konstruktor, Moskva 2006
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZIS-6-t80422#326790Verze : 0
MOD
Bokorys standardního ZiS-6


Kaščejev.L, Reminskij. V, Avtamabili ZiS-6 v Krasnoj Armii, Vojennyje mašiny No.47,
SOV - ZIS-6 -


URL : https://www.valka.cz/SOV-ZIS-6-t80422#388679Verze : 0
MOD
ZIS-6



Zdroj
Kolomiec Maxim, Srednyje broněavtomobili Krasnouj Armii, Frontovaja iljustracija, Stratěgija KM, Moskva 1999

SOV - ZIS-6 - ZIS-6,
nárys šasi

ZIS-6,
nárys šasi

SOV - ZIS-6 - ZIS-6,
půdorys šasi

ZIS-6,
půdorys šasi

URL : https://www.valka.cz/SOV-ZIS-6-t80422#359434Verze : 0
MOD
Nákladný automobil ZIS-6 bol postavený na komponentoch automobilu ZIS-5. Hlavnou zmenou bolo pridanie jednej nápravy ako aj celková modernizácia. V rokoch 1934 – 41 bolo v moskovskom závode ZIS - " Zavód Imeni Stalina " vyrobených 21.239 vozidiel.



Úžitkovosť : nákladný trojnápravový automobil s pohonom 6x4


Motor : ZIS-5 73 ks /2300 ot.min. - 6 V - 5555 cm³ - vodou chladený.


Počet rýchlostných stupňov : 4


Rozmery :


Dĺžka : 6060 mm,


Šírka : 2235 mm,


Výška : 2160 mm


Rozvor: 3360 mm,


Hmotnosť : 4.230 kg


Nosnosť : 2.500 - 4.000 kg ( na kvalitnej ceste )


Max. rýchlosť : 55 km/h


Pneumatiky : 7.00-34


Obsah nádrže : 105 l


Spotreba paliva : 41 l/100km


Osádka : 2



Zdroj : https://www.autogallery.org.ru/zis6.htm
SOV - ZIS-6 - ZiS-6

ZiS-6
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZIS-6-t80422#294726Verze : 0
ZIS-6




Kňazev M., Avtamabili Krasnoj Armii, Broněkolekcija spec.No2, Moďelist-Konstruktor, Moskva 2006
SOV - ZIS-6 - ZIS-6
třínápravový valník

ZIS-6
třínápravový valník

SOV - ZIS-6 - Protiletecký světlomet PO-15-8 na podvozku ZIS-6
přehlídka na Rudém náměstí, 1938

Protiletecký světlomet PO-15-8 na podvozku ZIS-6
přehlídka na Rudém náměstí, 1938

URL : https://www.valka.cz/SOV-ZIS-6-t80422#326797Verze : 0
MOD
Diskuse
Chcem sa opýtať Cimbálníka aj Hlavatého, ktorý údaj o rázvore platí. 3360 - 3900 mi evokuje, že to je od 3360 do 3900 a to znamená že boli ZiS-6 dlhšie a kratšie. Miro Hlavatý uvádza 3360 a preto sa pýtam : ktorý rázvor má rozpätie 3360 mm ?
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZIS-6-t80422#388602Verze : 0
Vážený kolego SKOTe,


vysvětlení je jednoduché:
- rozvor mezi 1. a 2. osou: 3360 mm
- rozvor mezi 2. a 3. osou: 1080 mm
- k rozteči mezi osou č. 1 a středem os č. 2 a 3 patří kóta: 3900 mm


Shrnutí
Výše uvedené údaje jsou buď neúplné, nebo špatně interpretovány.
SOV - ZIS-6 -


SOV - ZIS-6 -


SOV - ZIS-6 -


URL : https://www.valka.cz/SOV-ZIS-6-t80422#388610Verze : 0
MOD
Napsal jsem to trošku nešťastně. Mezi první a druhou nápravou 3360 mm, mezi druhou a třetí 1080 mm, tzn. že mezi první a třetí 4440 mm.
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZIS-6-t80422#388611Verze : 0
MOD
Pozerám že mnou opravené údaje v tabuľke niekto prepísal. Tak ako je to uvedené: 3360 mm (+ 1080 mm) je to ale zle, takže to znova opravujem.


Prvá hodnota v riadku Rozvor v tabuľke udáva vzdialenosť medzi 1 a 2 nápravou. Druhá hodnota medzi 2 a 3 nápravou. Tretia hodnota zas medzi 3 a 4 nápravou a prípadná ďalšia medzi 4 a 5 nápravou atď. Preto je tam tá možnosť pridávania nových políčok, ak by to bolo len celkový rázvor medzi prvou a poslednou nápravou, tak tam stačí len jedna hodnota.
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZIS-6-t80422#388621Verze : 0
MOD
ted tomu uplne nerozumim. Tys tam mel "3360 mm - 3900 mm" ale podle toho, co pises je to presne obracene a to co je tam ted tedy "3360 mm - 1080 mm" je spravne, ne ?
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZIS-6-t80422#388624Verze : 0
MOD
Pôvodne tam bolo 3360 - 3900. To som opravil podľa údajov JT: 3360 - 1080. Následne to bolo opravené do jednoho riadku ako 3360 mm (+ 1080 mm) a potom som to opäť opravil na (asi) správne 3360 - 1080.
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZIS-6-t80422#388634Verze : 0
MOD
Vážení,
na angloamerických serverech jsem viděl uváděn rozvor, neboli wheel base, někdy se závorkou, jako: 3360(+1080) mm a na našich automobilních i-stránkách se rozvor ZiS-6 uvádí bez závorky, jako: 3360+1080 mm.
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZIS-6-t80422#388669Verze : 0
MOD
Přikláněl bych se k zápisu 3360 + 1080 mm.
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZIS-6-t80422#388689Verze : 0
MOD
Genéza vzniku šablóny - forum.valka.cz - prípadné zmeny by sa mali riešiť tam (len upozorňujem že rovnaký zápis rázvoru používa viac šablón, aby to potom nebolo v každej šablóne inak).
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZIS-6-t80422#388691Verze : 0
MOD