KV vysílač 200 W - P-54 „Pelikán“
Tesla vyráběla řadu vysílačů pro krátkovlnné pásmo. Jednak tzv. unifikovanou řadu KUV (Kratkovnný unifikovaný vysílač), z nich KUV-20 se používal i v letectvu, ale také 200 W typy P-52 a P-54.
"Pelikán" P-52 a P-54 u leteckých spojovacích útvarů a jednotek nahradil trofejní radiostanice LR-10 PZ.
Vysílač P-54 (byl modernější verzí P-52).
- Frekvenční rozsah: 1,6 až 16 MHz ( v 7 podrozsazích);
- Výkon: při A1 200 až 250 W, při A2 a A3 min. 140 W;
- Napájení: 220 V / 50 Hz; Příkon: 1.200 / 1.700 W;
- Dosahy: přízemní vlnou min 30 km, odraženou 250 km;
- Antény: tyč 5 m, drátová „L“ s délkou 30 až 35 m.
- Doba provozu: nepřetržitě 24 hodin.
- Skříňka dálkového ovládání umožňovala dálkové ovládání po symetrické telefonní lince do vzdálenosti 20 až 30 km ovládat: zapínání a vypínání, klíčování a modulaci.
Stavebnicová konstrukce do jednoho rámu umožňovala montáž v automobilech Praga PN (SVS), radiovozy Tatra 805 a Praga V 3S, nebo stacionární ve vysílacích střediscích KV zaměřovacích stanovištích k předávání zaměření z DFG 26/4, PKV-45 a také R-301.
Zdroj: Bez nich by nevzlétli" - Svět křídel 2008
Tesla vyráběla řadu vysílačů pro krátkovlnné pásmo. Jednak tzv. unifikovanou řadu KUV (Kratkovnný unifikovaný vysílač), z nich KUV-20 se používal i v letectvu, ale také 200 W typy P-52 a P-54.
"Pelikán" P-52 a P-54 u leteckých spojovacích útvarů a jednotek nahradil trofejní radiostanice LR-10 PZ.
Vysílač P-54 (byl modernější verzí P-52).
- Frekvenční rozsah: 1,6 až 16 MHz ( v 7 podrozsazích);
- Výkon: při A1 200 až 250 W, při A2 a A3 min. 140 W;
- Napájení: 220 V / 50 Hz; Příkon: 1.200 / 1.700 W;
- Dosahy: přízemní vlnou min 30 km, odraženou 250 km;
- Antény: tyč 5 m, drátová „L“ s délkou 30 až 35 m.
- Doba provozu: nepřetržitě 24 hodin.
- Skříňka dálkového ovládání umožňovala dálkové ovládání po symetrické telefonní lince do vzdálenosti 20 až 30 km ovládat: zapínání a vypínání, klíčování a modulaci.
Stavebnicová konstrukce do jednoho rámu umožňovala montáž v automobilech Praga PN (SVS), radiovozy Tatra 805 a Praga V 3S, nebo stacionární ve vysílacích střediscích KV zaměřovacích stanovištích k předávání zaměření z DFG 26/4, PKV-45 a také R-301.
Zdroj: Bez nich by nevzlétli" - Svět křídel 2008