Název: Name: | GAZ-51 | |
Originální název: Original Name: | ГАЗ-51 | |
Kategorie: Category: | valník | |
Výrobce: Producer: | DD.12.1945-DD.MM.1955 Gorkovský automobilový závod V. M. Molotova, Gorkij / DD.MM.1950-DD.MM.1952 Irkutský automobilový závod, Irkutsk / | |
Období výroby: Production Period: | DD.12.1945-DD.MM.1955 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3481033 (všechny verze / all version) | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1939 | |
Počet míst k sezení: Troop Seating Capacity: | 2 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Náhon: Configuration: | 4x2 | |
Pohotovostní hmotnost: Curb Weight: | 2710 kg | |
Užitečné zatížení: Payload: | 2500 kg | |
Celková hmotnost: Gross Vehicle Weight: | 5350 kg | |
Přípojná hmotnost: Gross Trailer Weight: | 3500 kg | |
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem: Gross Combination Weight: | 8850 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 5715 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2200 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2130 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 245 mm | |
Rozvor: Wheelbase: | 3300 mm | |
Rozchod: Track: | 1585 mm - přední 1650 mm - zadní | |
Brzdová soustava: Braking System: | - hydraulická, bez posilovača, bubnové brzdy na všetkých kolesách - parkovacia mechanická na kardanovom hriadeli | |
Elektrický systém: Electrical System: | jednovodičový, 6V | |
Pneumatiky: Tyres: | 7,50-20 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | GAZ-51, 6 valcový radový benzínový motor | |
Převodovka: Gearbox: | mechanická, 4 stupně | |
Spojka: Clutch: | jednodisková suchá | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 90 l | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 70 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | 25 km/h | |
Spotřeba paliva: Fuel Consumption: | 26,5 l/100 km | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 330 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Nájezdový úhel přední/zadní: Angle of Approach/Departure: | 40 ° / 32 ° | |
Svah: Gradient: | ? ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | ? m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | ? m | |
Brodivost: Fording Depth: | ? m | |
Uživatelské státy: User States: | ... | |
Poznámka: Note: | vo výrobe nahradený verziou GAZ-51A | |
Zdroje: Sources: | http://baikal-info.ru/kopeika/2007/02/005001.html xn----7sbb5ahj4aiadq2m.xn--p1ai |
URL : https://www.valka.cz/SOV-GAZ-51-valnikovy-automobil-t80310#704694Verze : 0
buko1
MOD
Nákladný automobil GAZ-51 bol navrhnutý jako náhrada za GAZ-AA. Výroba komponentov začala už v roku 1938, prvé vozidlo s motorom Dodge ( ruská kópia GAZ-11 ) bolo skompletizované v máji 1939. V lete 1940 skúšobné vozidlo s novou kabínou bolo vystavené na Všezväzovej poľnohospodárskej výstave v Moskve. Druhý prototyp v septembri 1940 najazdil 32500 km. Po skončení skúšok bolo rozhodnuté v roku 1941 spustiť sériovú výrobu GAZ-51. V čase VVV sa v závode GAZ v Moskve kompletizovali vozidlá z dodávok Leand-lease, napr. Studebaker. V roku 1943 bolo vozidlo predvedené Stalinovi, ktorý naradil vykonať v jeho konštrukcii značné zmeny – motor s kabínou boli posunuté dopredu. Prototyp poslednej varianty nového nákladného vozidla bol ukončený v máji 1944 a v júni 1945 bola vyrobená „nulová séria“. Prvé sériové vozidlá opustili závod GAZ v decembri 1945. Masová výroba začala v júni 1946. Koncom 40. rokov bola kompletizácia vozidiel vykonávaná aj v Irkutskom a Odeskom závode. Výroba prebiehala v rokoch 1946 – 75.
V máji 1955 bol automobil podrobený modernizácii – zväčšenie ložnej plochy – odklopné bočnice, účinnejšia ručná brzda a.i.., a jeho označenie sa zmenilo na GAZ-51A. V roku 1958 dosiahla produkcia viac ako 173000 vozidiel. Výroba bola ukončená 2. apríla 1975. GAZ-51 bol nákladným vozidlom najmasovejšie vyrábaným v ZSSR – celkovo bolo vyrobených 3.481033 vozidiel a podvozkov.
V jednotkách ČSA sa vozidlá GAZ-51 používali v obmedzenom počte vo viacerých verziách.
Úžitkovosť : nákladný automobil s pohonom 4x2
Motor : GAZ-51 (K,16) : 70 ks /2800 ot.min. - 6 V - 3485 cm³.
Počet rýchlostných stupňov : 4
Rozmery :
Dĺžka : 5525 mm
Šírka : 2200 mm
Výška : 2130 mm
Rozvor: 3300 mm
Svetlá výška : 245 mm
Hmotnosť : 2250 kg
Nosnosť : 2500 kg
Max. rýchlosť : 70 km/h
Pneumatiky : 7.50-20
Obsah nádrže : 105 l
Spotreba paliva : 26.5 l/100km
Osádka : 2
Zdroj : Encyklopédia historických vojenských vozidiel Praha 1999
Pozn. buko1: Na fotografii "GAZ-51 v múzeu v Togliati" nie je pôvodný GAZ-51, ale skôr model GAZ-51A vyrobený najskôr v druhej polovici roku 1957 - v lete 1957 totiž došlo k zmene na bočnom paneli motorového priestoru, kde bol názov automobilky "Автозавод имени Молотова" nahradený novým názvom "Горьковский автозавод". Model GAZ-51A od pôvodného modelu vizuálne tiež líši aj inými bočnicami korby a ich uchytenim (dajú sa sklopiť aj bočné strany, nie len zadná).
Nákres s rozmermi vozidla GAZ-51
GAZ-51 v múzeu v Togliati.
Zraz veteránov Poľsku. S láskavým dovolením autora fotografie, Pavla Šostoka.
Zadné detaily GAZ-51
V máji 1955 bol automobil podrobený modernizácii – zväčšenie ložnej plochy – odklopné bočnice, účinnejšia ručná brzda a.i.., a jeho označenie sa zmenilo na GAZ-51A. V roku 1958 dosiahla produkcia viac ako 173000 vozidiel. Výroba bola ukončená 2. apríla 1975. GAZ-51 bol nákladným vozidlom najmasovejšie vyrábaným v ZSSR – celkovo bolo vyrobených 3.481033 vozidiel a podvozkov.
V jednotkách ČSA sa vozidlá GAZ-51 používali v obmedzenom počte vo viacerých verziách.
Úžitkovosť : nákladný automobil s pohonom 4x2
Motor : GAZ-51 (K,16) : 70 ks /2800 ot.min. - 6 V - 3485 cm³.
Počet rýchlostných stupňov : 4
Rozmery :
Dĺžka : 5525 mm
Šírka : 2200 mm
Výška : 2130 mm
Rozvor: 3300 mm
Svetlá výška : 245 mm
Hmotnosť : 2250 kg
Nosnosť : 2500 kg
Max. rýchlosť : 70 km/h
Pneumatiky : 7.50-20
Obsah nádrže : 105 l
Spotreba paliva : 26.5 l/100km
Osádka : 2
Zdroj : Encyklopédia historických vojenských vozidiel Praha 1999
http://www.autogallery.org.ru/gaz51.htm
http://legion.wplus.net/guide/army/tr/gaz51.shtml
http://mkmagazin.almanacwhf.ru/venicle/gaz_51.htm
autoraritet.com
Pozn. buko1: Na fotografii "GAZ-51 v múzeu v Togliati" nie je pôvodný GAZ-51, ale skôr model GAZ-51A vyrobený najskôr v druhej polovici roku 1957 - v lete 1957 totiž došlo k zmene na bočnom paneli motorového priestoru, kde bol názov automobilky "Автозавод имени Молотова" nahradený novým názvom "Горьковский автозавод". Model GAZ-51A od pôvodného modelu vizuálne tiež líši aj inými bočnicami korby a ich uchytenim (dajú sa sklopiť aj bočné strany, nie len zadná).
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Nákres s rozmermi vozidla GAZ-51
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
GAZ-51 v múzeu v Togliati.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zraz veteránov Poľsku. S láskavým dovolením autora fotografie, Pavla Šostoka.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zadné detaily GAZ-51
URL : https://www.valka.cz/SOV-GAZ-51-valnikovy-automobil-t80310#294121Verze : 3
Reklama
Varianta GAZ 51P - tahač
Zdroj: legion.wplus.net; тягач ГАЗ-51П
Zdroj: legion.wplus.net; тягач ГАЗ-51П
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/SOV-GAZ-51-valnikovy-automobil-t80310#329274Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.