Název: Name: | PKV-45 | |
Originální název: Original Name: | Пеленгатор ПKB-45 | |
Kategorie: Category: | Radionavigační prostředky | |
Výrobce: Producer: | ?, | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR | |
Složení systému: Composition of System: | A. Přepravní bedna 1.a) Přijímač s goniometrem 1.b) Antenní systém H-Adcock 1.c) Příslušenství 2. Elektrocentrála 3. Akumulátory 4. Stan 5. Modulační linka k vysílači | |
Uživatelské státy: User States: | ? | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | www.rkk-museum.ru |
URL : https://www.valka.cz/SOV-PKV-45-KV-radiovy-zamerovac-t79855#292905Verze : 0
PKV 45 je sovietsky zameriavač používaný najmä v letectve na zameriavanie polohy lietadiel (gónio). Skonštruovaný je na báze súčiastkovej základne z obdobia vojny, teda ide o elektrónky 2K2M. Anténny systém bol typu H Adcock.
Rozsah: 1,5 až 16,8 MHz v 4 podrozsahoch
Prevádzky: A1, A3
Presnosť určenia smeru: do 1 stupňa
Hmotnosť prijímača: 40 kg
Hmotnosť celej súpravy: cca 400 kg
Antény: 4 x vertikálny dipól s výškou 12 m
Zdroj: vlastná zbierka
Rozsah: 1,5 až 16,8 MHz v 4 podrozsahoch
Prevádzky: A1, A3
Presnosť určenia smeru: do 1 stupňa
Hmotnosť prijímača: 40 kg
Hmotnosť celej súpravy: cca 400 kg
Antény: 4 x vertikálny dipól s výškou 12 m
Zdroj: vlastná zbierka
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/SOV-PKV-45-KV-radiovy-zamerovac-t79855#339516Verze : 0
om3cu
MOD
Mobilní rádiový krátkovlnný PKV-45
(Пеленгатор ПKB-45)
(Dobově v čs. Letecké zabezpečovací službě označovaný Vysoko frekventní radiozaměřovač (VF / Z) byl dovezen ze SSSR a našemu letectvu dodán v počátcích služby letounů S-102 / MiG-15.
(Ty byly v prvních výrobních sériích vybaveny KV rdst RSI-6).
Za přesunu byla souprava uložena v bednách na nákladním automobilu GAZ-51, nebo GAZ-63 apod.
Rozměry:
A) Přepravní bedna: 88 x 60 x 51 cm
B) Přijímač s goniometrem: 44,5 x 58 x 45 cm
Při provozu se gonio přístroj s přijímačem umísťuje ve stanu na přepravní bednu.
(V soupravě je i skládací židle).
U jednotek LZP a PZN byl používán i při působení na záložních letištích. Výhodou byla vysoká mobilnost.
- Kmitočtový rozsah zaměřovače je 1,5 až 16,3 MHz (200 m - 18,5 m).
4 podrozsahy:
I. 1,5 - 2,7 MHz
II. 2,7 - 4,9 MHz
III. 4,9 - 9,0 MHz
IV. 9,0 - 16,3 MHz
Pro stíhací jednotky pracuje na fonii.
- Přesnost zaměření 2 °.
- Anténní systém H-Adcock tvoří 4 svislé dipóly na isolátorech, upevněných na 9 m vysokých stožárech.
Jako zdroj elektrického proudu slouží:
- benzino – elektrický agregát, převážený na automobilu.
- sada akumulátorů 4-NKN-45 (pro žhavení 2 V, 1,5 A) a 32-AKN-2M (pro anody 120 V, 25 mA).
Výstavba kompletu s kompenzací trvá cca 2 hodiny.
Jako vysílač pro spojení s letouny (předání zaměření) byla nejčastěji používána radiová stanice RAF-KV-5 (nebo jiná KV radiostanice / vysílač shodného frekvenčního rozsahu).
Zdroj: Předpis LZP čj. 058633 - VL/LZS 1953
(Пеленгатор ПKB-45)
(Dobově v čs. Letecké zabezpečovací službě označovaný Vysoko frekventní radiozaměřovač (VF / Z) byl dovezen ze SSSR a našemu letectvu dodán v počátcích služby letounů S-102 / MiG-15.
(Ty byly v prvních výrobních sériích vybaveny KV rdst RSI-6).
Za přesunu byla souprava uložena v bednách na nákladním automobilu GAZ-51, nebo GAZ-63 apod.
Rozměry:
A) Přepravní bedna: 88 x 60 x 51 cm
B) Přijímač s goniometrem: 44,5 x 58 x 45 cm
Při provozu se gonio přístroj s přijímačem umísťuje ve stanu na přepravní bednu.
(V soupravě je i skládací židle).
U jednotek LZP a PZN byl používán i při působení na záložních letištích. Výhodou byla vysoká mobilnost.
- Kmitočtový rozsah zaměřovače je 1,5 až 16,3 MHz (200 m - 18,5 m).
4 podrozsahy:
I. 1,5 - 2,7 MHz
II. 2,7 - 4,9 MHz
III. 4,9 - 9,0 MHz
IV. 9,0 - 16,3 MHz
Pro stíhací jednotky pracuje na fonii.
- Přesnost zaměření 2 °.
- Anténní systém H-Adcock tvoří 4 svislé dipóly na isolátorech, upevněných na 9 m vysokých stožárech.
Jako zdroj elektrického proudu slouží:
- benzino – elektrický agregát, převážený na automobilu.
- sada akumulátorů 4-NKN-45 (pro žhavení 2 V, 1,5 A) a 32-AKN-2M (pro anody 120 V, 25 mA).
Výstavba kompletu s kompenzací trvá cca 2 hodiny.
Jako vysílač pro spojení s letouny (předání zaměření) byla nejčastěji používána radiová stanice RAF-KV-5 (nebo jiná KV radiostanice / vysílač shodného frekvenčního rozsahu).
Zdroj: Předpis LZP čj. 058633 - VL/LZS 1953
URL : https://www.valka.cz/SOV-PKV-45-KV-radiovy-zamerovac-t79855#429755Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.