Název: Name: | Tatra 148 VN | |
Originální název: Original Name: | Tatra 148 VN | |
Kategorie: Category: | valník | |
Výrobce: Producer: | Tatra n.p., Kopřivnice / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR sériová výroba nezahájena / serial production not started | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | prototyp / prototype | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1968 ? | |
Počet míst k sezení: Troop Seating Capacity: | 1 + 2 (+ 40 na korbě / + 40 on the platform) | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Náhon: Configuration: | 6x6 | |
Pohotovostní hmotnost: Curb Weight: | 10250 kg | |
Užitečné zatížení: Payload: | 120001) kg | |
Celková hmotnost: Gross Vehicle Weight: | 225502) kg | |
Přípojná hmotnost: Gross Trailer Weight: | 300003) kg | |
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem: Gross Combination Weight: | 525504) kg | |
Celková délka: Overall Length: | 8545 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2500 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 30685) mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 300 mm | |
Rozvor: Wheelbase: | 4273 mm - 1320 mm | |
Rozchod: Track: | 1963 mm - přední náprava 1760 mm - zadní nápravy | |
Brzdová soustava: Braking System: | provozní - pneumatická, dvouokruhová nouzová - ruční, mechanická parkovací - ruční, mechanická odlehčovací - motorová brzda | |
Elektrický systém: Electrical System: | napětí elektrické sítě: 24 V ukostřený záporný pól dva akumulátory: 12 V / 175 Ah alternátor: 24 V / 30 A | |
Pneumatiky: Tyres: | 11,00-20eHD | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Tatra T-928-17 - vznětový (vícepalivový), vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva - počet válců: 8 - vrtání: 120 mm - zdvih: 130 mm - objem válců: 11 762 cm3 - maximální točivý moment: 706 Nm při 1200 ot/min - maximální výkon: 132,5 kW při 2000 ot/min | |
Převodovka: Gearbox: | 5+1; řazení mechanické s pneumatickým posilovačem, normální a redukovaný chod | |
Spojka: Clutch: | suchá, třecí, dvoulamelová, vzducho-kapalinové ovládání | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? l | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 71,2 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Spotřeba paliva: Fuel Consumption: | ? l/100 km | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | ? km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Nájezdový úhel přední/zadní: Angle of Approach/Departure: | 39 ° / 25 ° | |
Svah: Gradient: | 196) ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | ? m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | ? m | |
Brodivost: Fording Depth: | 0,87) m | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | 1) na silnici, 8000 kg v terénu - na korbě (+ 300 kg v kabině) 2) na silnici, 18550 kg v terénu 3) na silnici, 10000 kg v terénu 4) na silnici, 28550 kg v terénu 5) plachta v horní poloze 6) při celkové hmotnosti 7) bez přípravy, s přípravou ? m | |
Zdroje: Sources: | Horčička, P.: Tatra 148 VN po zkouškách, ATOM ?/1970 |
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-VN-t79746#503827Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Tatra 148 VN
Nákladní automobil Tatra 148 VN (valník s navijákem) je určený k přepravě nákladu o maximální hmotnosti 12 t nebo přepravu 40 osob a pro tah přívěsu do 30 t.
Vozidlo je třínápravové, má kyvadlové polonápravy s nezávislým odpérovaním všech kol. Obě zadní nápravy jsou trvale poháněné, pohon přední nápravy je možné zapnout elektropneumaticky v případě potřeby.
Vozidlo v sobě zahrnovalo modernizační prvky z řady Tatra 148, mělo však stále původní vícepalivový motor T-928-17 použitý na typu Tatra 138 VNV.
Modernizované a rekonstruované konstrukční uzly (oproti Tatra 138 VNV):
- zesílená převodovka, ozubená kola vyrobena z kvalitnějších materiálů
- mezi 2. a 3. nápravou zabudován mezinápravový diferenciál
- zesílené řízení s kapalinovým posilovačem odvozeným od Tatry 813
- přední náprava zesílena a konstruována pro maximální zatížení 6 tun
- přední náhon se zapíná elektropneumaticky
- torzní tyče předního pérování doplněny teleskopickými tlumiči a seřizovacími šrouby
- zadní nápravy mají zesílené výkyvné vidlice, trubky poloos, brzdové jednotky
- modernizovaná elektrická soustava
- valníková karoserie má ocelové bočnice
Prototyp Tatry 148 VN byl na konci šedesátých let zkoušen Československou lidovou armádou. Do její výzbroje však byla plnohodnotně zavedena až varianta Tatra 148 VNM.
Nákladní automobil Tatra 148 VN (valník s navijákem) je určený k přepravě nákladu o maximální hmotnosti 12 t nebo přepravu 40 osob a pro tah přívěsu do 30 t.
Vozidlo je třínápravové, má kyvadlové polonápravy s nezávislým odpérovaním všech kol. Obě zadní nápravy jsou trvale poháněné, pohon přední nápravy je možné zapnout elektropneumaticky v případě potřeby.
Vozidlo v sobě zahrnovalo modernizační prvky z řady Tatra 148, mělo však stále původní vícepalivový motor T-928-17 použitý na typu Tatra 138 VNV.
Modernizované a rekonstruované konstrukční uzly (oproti Tatra 138 VNV):
- zesílená převodovka, ozubená kola vyrobena z kvalitnějších materiálů
- mezi 2. a 3. nápravou zabudován mezinápravový diferenciál
- zesílené řízení s kapalinovým posilovačem odvozeným od Tatry 813
- přední náprava zesílena a konstruována pro maximální zatížení 6 tun
- přední náhon se zapíná elektropneumaticky
- torzní tyče předního pérování doplněny teleskopickými tlumiči a seřizovacími šrouby
- zadní nápravy mají zesílené výkyvné vidlice, trubky poloos, brzdové jednotky
- modernizovaná elektrická soustava
- valníková karoserie má ocelové bočnice
Prototyp Tatry 148 VN byl na konci šedesátých let zkoušen Československou lidovou armádou. Do její výzbroje však byla plnohodnotně zavedena až varianta Tatra 148 VNM.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-VN-t79746#503828Verze : 2
Martin Smíšek
MOD
T-148 VN při zkouškách ČSLA.
(ATOM)
Období | - |
Typ stroje | CZK - Tatra 148 VN |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(ATOM)
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-VN-t79746#503829Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.