Aiči E12A 12-Ši

Aichi E12A 12-Shi / 海军型12 -施实验二水侦察机爱知
     
Název:
Name:
Aiči E12A 12-Ši Aichi E12A1 12-Shi
Originální název:
Original Name:
海军型12 -施实验二水侦察机爱知
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.02.1938-DD.01.1939 Aichi Watch and Electric Machinery, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.02.1938-DD.01.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.11.1938
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2100 kg 4630 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2850 kg 6283 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
13,000 m 42ft 7,81in
Délka:
Length:
10,440 m 34ft 3,01in
Výška:
Height:
3,450 m 11ft 3,83in
Plocha křídla:
Wing Area:
30,85 m2 332.07 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
92,53 kg/m2 18.95 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Micubiši Zuisei, vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 640 kW (870 k).
Vrtule dvoulistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 200 mm
Mitsubishi Zuisei fourteen-cylinder air-cooled twin-row radial rated at 858 hp for take-off,
driving a two-blade metal variable-pitch propeller of the diameter 10ft 6in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
362 km/h v 3800 m 225 mph in 12467 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
278 km/h v ? m 172.7 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
10,0 m/s 1968.5 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,0 min do 3000 m 5,0 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8150 m 26739 ft
Dolet:
Range:
1065 km 661.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Typ 92 ráže 7,7 mm a
1x pohyblivý kulomet Typ 92 ráže 7,7 mm na konci kabiny.
Pumový náklad: do hmotnosti 120 kg (2x 30 kg nebo 2x 60 kg).
Two fixed forward-firing 0.303 Type 92 machine-guns and
one flexible rear-firing 0.303 Type 92 machine-gun.
Bomb load: Up to 264 lbs bombs (two 66 lbs or two 132 lbs bombs).
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
海军型12 -施实验二水侦察机爱知 - Námořní experimentální průzkumný plovákový letoun Ajči 12-Ši 海军型12 -施实验二水侦察机爱知 - Aichi Experimental 12-Shi Two-seat Reconnaissance Seaplane


The Aichi E12A was a two-seat twin-float reconnaissance floatplane designed in response to a Japanese Navy 12-Shi specification issued in 1937 for an aircraft to replace the Kawanishi E7K2 three-seat reconnaissance seaplane.
The specification was issued to Aichi, Kawanishi and Nakajima, but
before the completion building of prototypes Koku Hombu Kaigun changed its requirements and issued new specifications, which called for three-seat version.
Only Aichi decided to develop both aircraft, producing prototypes of both the E12A1 and E13A1.
Zdroje:
Sources:
Famous Airplanes of the World, Imperial Japanese Navy Reconnaissance, No. 47, Bunrindo Co. Ltd., rok 1994/7, ISBN4-89319-044-X
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
L+K 8/2008, str.26, Václav Němeček, Letadla 1939-45, Aichi E12A1
http://www.aviastar.org/air/japan/aichi_e12a.php
www.lemairesoft.freehyperspace.com
www.historyofwar.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Aici-E12A-12-Si-t79543#292005 Verze : 0
Aichi E12A1
海军型12 -施实验二水侦察机爱知
Námořní experimentální průzkumný plovákový letoun 12-Shi


Historie:
Kaigun Koku Hombu sestavilo v roce 1937 technické specifikace 12-Shi, ve kterých požadovalo v kategorii plovákových průzkumných letadel náhradu za dvojplošné průzkumné letouny Kawanishi E7K Typ 94. Nové letouny měly být jednoplošníky s dvoučlennou osádku. Specifikacemi byly obeslány továrny Aichi Tokei Denki K.K., Kawanishi Kikoki K.K. vypracovala zřejmě pouze projekt a ke stavbě prototypu již nedošlo a továrna Nakajima Hikoki K.K. postavila a do soutěže přihlásila dva prototypy E12N – 12-Shi. Již v průběhu projektových prací námořnictvo pozměnilo své požadavky na počet členů osádky, nově požadovalo, aby osádku tvořili tři muži - pilot, pozorovatel-radista a střelec. Továrna Kawanishi zastavila práce na dvoumístném stroji E12K a postavila větší trojmístný E13K ve dvou prototypech, Nakajima Hikoki K.K. zůstala pouze u dvoumístných letadel. Aichi postavila dvoumístné E12A a zároveň také trojmístné E13A, oba typy si vzhledově byly velmi podobné, trojmístné letouny byly větší a měly výkonnější motory, již při továrních zkouškách (konec roku 1938) bylo zjištěno, že větší letouny jsou stabilnější a mírně výkonnější. Následující rok Kaigun Koku Hombu ve zkouškách upřednostnilo. Podle očekávání, trojmístné letouny a jako vítězný stroj byl vyhlášen Aichi E13A, který byl námořním letectvem přijat do výzbroje.
URL : https://www.valka.cz/Aici-E12A-12-Si-t79543#292004 Verze : 0
Fotografie a trojpohledový náčrtek.
Aiči E12A 12-Ši -


Aiči E12A 12-Ši -


URL : https://www.valka.cz/Aici-E12A-12-Si-t79543#292017 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více