Armstrong Whitworth Ensign Mk.I

     
Název:
Name:
Armstrong Whitworth A.W.27 Ensign Mk.I Armstrong Whitworth A.W.27 Ensign Mk.I
Originální název:
Original Name:
Armstrong Whitworth A.W.27 Ensign Mk.I
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.MM.1939 Sir W.G. Armstrong Whitworth Aircraft Ltd., Hamble
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
12
První vzlet:
Maiden Flight:
24.01.1938
Osádka:
Crew:
5 + 27 ("východní" verze) nebo 40 ("západní" verze)
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
14932 kg 32920 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
21999 kg 48500 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
37.49 m 123ft
Délka:
Length:
33.83 m 111ft
Výška:
Height:
7.01 m 23ft
Plocha křídla:
Wing Area:
227.61 m2 2450 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Armstrong Siddeley Tiger IXC o výkonu 634 kW
třílistá vrtule s konstantní rychlostí otáček de Havilland
Armstrong Siddeley Tiger IXC, power 850 hp
three-blade constant-speed propeller de Havilland
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
321.9 km/h v 2195 m 200 mph in 7200 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
273.6 km/h v ? m 170 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
3.2 min do 914 m 3.2 min to 3000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6706 m 22000 ft
Dolet:
Range:
1384 km 860 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Tapper, Oliver. Armstrong Whitworth Aircraft since 1913 Putnam Aeronautical Books, London 1988. ISBN 0-85177-826-7.
www.britishaircraft.co.uk
http://www.airwar.ru/enc/cw1/ensign.html
http://www.aviastar.org/air/england/arm_ensign.php

Armstrong Whitworth Ensign Mk.I -


Armstrong Whitworth Ensign Mk.I -


URL : https://www.valka.cz/Armstrong-Whitworth-Ensign-Mk-I-t79403#384678 Verze : 0
Armstrong Whitworth A.W.27 Ensign Mk.I

Letouny A.W.27 Ensign Mk.I sloužily na linkách společnosti Imperial Airways (pozdější B.O.A.C.) od července 1938, kdy prototyp G-ADSR (pojmenovaný Ensign) absolvoval zahajovací let z Croydonu do Le Bourget. Pravidelná doprava však začala až v říjnu téhož roku. Další tři stroje (G-ADSS Egeria, G-ADST Elsinore a G-ADSU Euterpe), které byly Imperial Airways dodány na sklonku roku 1938, měly v prosinci 1938 dopravit vánoční poštu do Austrálie. Všechny tři stroje však provázela smůla, neboť do cíle nedoletěl žádný z nich (jeden zůstal pro poruchu motorů v Athénách, druhý ze stejných příčin v Karáčí a třetí pro poruchu podvozku v Dillí). Po tomto neúspěchu byly letouny staženy z provozu a vráceny do výrobního závodu kvůli provedení úprav a zvýšení spolehlivosti provozu. Před vypuknutím války bylo Imperial Airways dodáno 11 letounů, které byly používány ve dvou konfiguracích - západní pro evropské tratě (stroje G-ADSW Eddystone, G-ADSX Ettrick, G-ADSY Empyrean a G-ADZZ Elysian), určené pro 40 pasažérů a východní pro tzv. imperiální tratě (stroje G-ADSR Ensign, G-ADSS Egeria, G-ADST Elsinore, G-ADSU Euterpe, G-ADSV Explorer, G-ADTA Euryalus a G-ADTB Echo), určené pro 27 pasažérů. Dvanáctý stroj, G-ADTC Endymion byl do služby uveden v říjnu 1939. V říjnu bylo všech 12 strojů opatřeno kamufláží a používáno na trati Heston - Le Bourget. Válečná služba si však brzy vyžádala svou daň - Elysian byl 23.května u Merville sestřelen několika Bf-109, Euryalus byl ve stejný den zničen při nehodě v Lympne, Ettrick byl ponechán na letišti v Le Bourget a v červnu 1940 ukořistěn Němci (později dostal motory Daimler-Benz a byl používán Luftwaffe) a Endymion byl zničen na letišti Whitchurch při náletu 24.listopadu 1940. Zbylé letouny byly (kromě strojů Ensign a Euterpe - sešrotovány v roce 1945) používány do roku 1947, kdy byly zrušeny a poslány do šrotu.

Prameny:
www.imperial-airways.com
www.recherche.fr
Václav Němeček, Atlas letadel - čtyřmotorová a větší pístová dopravní letadla, NADAS,Praha 1980
URL : https://www.valka.cz/Armstrong-Whitworth-Ensign-Mk-I-t79403#291534 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více