Kawaniši E5K1

Kawanishi E5K1 / 川西 E5K1・九〇式三号水上侦察机
     
Název:
Name:
Kawaniši E5K1 typ 90-3 Kawanishi E5K1 Type 90-3
Originální název:
Original Name:
海军90-3
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1931-DD.MM.1932 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1931-DD.MM.1932
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
17 (některé prameny uvádějí 20)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1931
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1850 kg 4079 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3000 kg 6614 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,450 m 47ft 4,89in
Délka:
Length:
10,812 m 35ft 5,67in
Výška:
Height:
4,740 m 15ft 6,61in
Plocha křídla:
Wing Area:
55,00 m2 592.02 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
54,55 kg/m2 11.17 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima Jupiter VIII o vzletovém výkonu 382 kW, 330 kW u hladiny moře
Vrtule dvoulistá dřevěná s oevným úhlem náběhu o průměru 3 450 mm
Nakajima Jupiter VIII nine-cylinder air-cooled radial, rated at 520 hp for take-off and 450 hp at sea level,
driving a two-blade fixed pitch wooden propeller of 11ft 3,83in diameter
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
179 km/h v 0 m 111.2 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
129 km/h v 500 m 80.2 mph in 1640 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
33,33 min do 3000 m 33,33 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4050 m 13287 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Typ 92 ráže 7,7 mm
2x pohyblivý kulomet Typu 92 ráže 7,7 mm pro střelbu nahoru a dolu pod trup

Pumový náklad: do hmotnosti 250 kg (4x 60 kg nebo 2x 125 kg)
Two forward-firing 0.303 in Type 92 machine-guns,
one flexible rear-firing 0.303 in Type 92 machine-gun and
one flexible downward-firing 0.303 mm Type 92 machine-gun.

Bomb load: 551 lb (two 275.5 lb or five 132 lb) of bombs
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: 6,5 h
九〇式三号水上侦察机 / - / Námořní průzkumný plovákový letoun Type 90 Model 3
Endurance: 6.5 hours
九〇式三号水上侦察机 / - / Navy Type 90-3 Reconnaissance Seaplane
Zdroje:
Sources:
Famous Airplanes of the World, Imperial Japanese Navy Reconnaissance, No. 47, Bunrindo Co. Ltd., rok 1994/7, ISBN4-89319-044-X
Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945., Vol.3., Kawanishi Aircraft, Shuppan-Kyodo rok 1982
Krzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarki 1912-1945, tom1., Wydawnictwo Lampart, Warszawa, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
http://www.hikotai.net/datasheets/e5k.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-E5K1-t79290#291153 Verze : 0
Kawaniši E5K1


Stručná historie:
V druhé polovině roku 1931 byla společnost 川西航空機株式会社 - Kawanishi Kōkūki Kabushiki Kaisha v Naruo pověřena stavbou a dalším vývojem plovákových průzkumných letadel Yokosuka E5Y. Tyto letouny právě ukončily zkoušky a Námořní arsenál v Jokosuce dosáhl toho, že byly přijaty do výzbroje námořního letectva pod označením „Plovákový průzkumný letoun Typ 90-3“.
Konstruktéři továrny Kawanishi ještě před vlastní stavbou navrhli několik změn, námořnictvo potom uznalo, že tyto změny jsou na tolik podstatné, že letounu změnilo i označení na Kawanishi E5K1 90-3. Provedené konstrukční změny zahrnovaly záměnu pohonné jednotky, místo řadového motoru s válci uspořádanými do písmene W byl instalován licenčně vyráběný devítiválec Bristol Jupiter VIII, tuto změnu nakonec provedl u svých letounů E5Y1 také Námořní arsenál v Jokosuce. U Kawanishi ještě upravili svislou ocasní plochu, která byly zvýšena. Celkem bylo továrnou Kawanishi Kokuki K. K. v Nauruo postaveno 17 letounů E5K1, tyto letouny dosloužily koncem třicátých let a byly nahrazeny modernějšími stroji Kawanishi E7K.


Použité prameny:
Famous Airplanes of the World, Imperial Japanese Navy Reconnaissance, No. 47, Bunrindo Co. Ltd., rok 1994/7, ISBN4-89319-044-X
Krzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarki 1912-1945, tom1., Wydawnictwo Lampart, Warszawa, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
archiv autora

Kawaniši E5K1 -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-E5K1-t79290#362942 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více