Messerschmitt Me 261

     
Název:
Name:
Messerschmitt Me 261 V3 Messerschmitt Me 261 V3
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Me 261 V3
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.MM.1943 Messerschmitt AG, Augsburg /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.MM.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3
První vzlet:
Maiden Flight:
23.12.1940
Osádka:
Crew:
7
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
26,87 m 88ft 1,86in
Délka:
Length:
16,69 m 54ft 9,09in
Výška:
Height:
4,72 m 15ft 5,83in
Plocha křídla:
Wing Area:
~76,00 m2 ~818.06 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 610 A/B o vzletovém výkonu 2170 kW/2950 k
čtyřlistá stavitelná vrtule
Daimler-Benz DB 610 A/B, take-off power 2910 hp
four-bladed variable-pitch propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
620 km/h v 3000 m 385.3 mph in 9843 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
400 km/h v ? m 248.5 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8250 m 27067 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
11000 km 6835.1 mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Projekt 1064 měl velkou podporu Adolfa Hitlera, a proto se mu neoficiálně přezdívalo Adolfine. První tři prototypy byly konstruovány v Augsburgu na jaře 1939. V létě 1940 se podařilo zkompletovat jeden prototyp Me 261 V1 (BJ+CP). Byl zalétán 23. prosince 1940 a zalétal jej Karl Baur. Druhý prototyp Me 261 V2 (BJ+CQ) byl zalétán na jaře 1941. Třetí prototyp Me 261 V3 (BJ+CR) byl zalétán počátkem roku 1943. Karl Baur překonal s tímto strojem za 10 hodin vzdálenost 4500 km. Při přistání byl poškozen podvozek a po opravě byl letoun Me 261 V3 v květnu 1943 zařazen do Aufklärungsgruppe des Oberbefehlshabers der Luftwaffe (průzkumná skupina vrchního velitele Luftwaffe). Prototypy V1 a V2 byly zničeny při náletu na Lechfeld a poté byly sešrotovány. -
Zdroje:
Sources:
Smith, J. R.; Kay, Anthony L. German Aircraft of the Second World War. Conway Maritime Press, London 1972. ISBN 8-5177-836-4.
Nowarra, Heinz J. Die deutsche Luftrüstung 1933-1945, Band 3: Flugzeugtypen Henschel-Messerschmitt. Bernard & Graefe Verlag, Koblenz 1993. ISBN 3-7637-5467-9.
http://www.luftarchiv.de/.../me261.htm
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-261-t7928#22653 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/spyww2/me261.html

Messerschmitt Me 261 - Me 261 V1

Me 261 V1
Messerschmitt Me 261 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-261-t7928#528587 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/spyww2/me261.html

Messerschmitt Me 261 - Me 261 V2

Me 261 V2
Messerschmitt Me 261 - Me 261 V2

Me 261 V2
Messerschmitt Me 261 - Me 261 V3

Me 261 V3
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-261-t7928#528588 Verze : 0
Me-261 ukoristený americkou armádou, Nemecko, 1945.


s53.photobucket.com

Messerschmitt Me 261 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-261-t7928#537252 Verze : 0

Diskuse

Tento letoun měl původně čistě propagandistický účel, měl vykonat přelet s olympijským plamenem z Berlína do Tokya.
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-261-t7928#51899 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více