Název: Name: | Kajaba Ku-3 | Kayaba Ku-3 |
Originální název: Original Name: | 萱场 3 型无尾翼滑翔机 | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | experimental aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1941-DD.MM.1941 Kayaba Works Co., Ltd., Sendai | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.MM.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 27.02.1941 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | bezocasé | tailless |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kluzná ližina | skid |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | ? m | ? |
Délka: Length: | ? m | ? |
Výška: Height: | ? m | ? |
Plocha křídla: Wing Area: | ? m2 | ? ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | žádný | none |
Počet motorů: Number of Engines: | 0 | |
Typ: Type: | - | - |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 0 | 0 |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | ? ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | None |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Dr. Kimura nadále spolupracoval s konstruktérem Wašimim a v letech 1940-41 navrhli a také postavili poměrně sofistikovaný dvoumístný kluzák Ku-3. Zajímavostí bylo, že kluzák neměl ocasní plochy, křídlo bylo lomené a kluzák se dal řídit pomocí křidélek na odtokové hraně křídla. V roce 1941 během šedesátéhosedmého zkušebního letu kluzák havaroval. | Army Experimental Tailless Glider. Dr. Kimura, in collaboration with designer Joji Washimi, produced a more advanced Ku-3, was a two-place experimental craft with no vertical control surfaces. The leading edge of the wing was "cranked," incorporating sections of different angles of sweepback, with three control surfaces arrayed along the trailing edge of each wing. The prototype crashed after 67 flights, when the test pilot was unable to recover from a spin. |
Zdroje: Sources: | www.century-of-flight.net http://www.aviation-history.com/kayaba/ku2-a.htm www.aeroflight.co.uk http://www.afwing.com/intro/jpflywing2.htm archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |