Mikojan-Gurevič Je-166

Mikoyan-Gurevich Ye-166
Микоян-Гуревич Е-166
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič Je-166 Mikoyan-Gurevich Ye-166
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич Е-166
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1963-DD.MM.1963 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1963-DD.MM.1963
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 konverze Je-152/2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR nezalétán / never flown
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
11440 kg 25221 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
18469 kg 40717 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
8,79 m 28ft 10,06in
Délka:
Length:
19,66 m 64ft 6,01in
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
42,69 m2 459.51 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Tumanskij R-15B-300 o tahu 66,69 kN / 109,83 kN s přídavným spalováním Tumansky R-15B-300, thrust 14991 lb / 24692 lb with afterburner
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
6690 l
1x 600 l nebo 1500 l přídavná nádrž
1472 Imp gal / 1767 US gal
1x 132 or 330 Imp gal / (159 or 396 US gal) drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2300 km/h v ? m 1429.2 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x K-80 2x K-80
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- konverze druhého Je-152 se zvýšenou zásobou paliva, silnějším motorem a raketami velkého dosahu
- projekt označen Je-152P, dokončený stroj kvůli mírným odlišnostem (postrádal kachní plochy, místo nich pouze "pahýly", ...) označen Je-152M (nebo naopak - zdroje se rozcházejí a Rusové mají rádi zmatek)
- kvůli problémům s dodávkou motoru nikdy nevzlétl, 1966 byl vystaven při letecké přehlídce v Domodědovu jako Je-166, což pro změnu bylo fiktivní označení původního Je-152/1 použité k zápisu rekordů v rychlosti a dostupu, a jako Je-166 je také dnes vystaven v Moninu
-
Zdroje:
Sources:
Якубович, Николай. Боевые самолеты Микояна: Есть только МИГ... Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34100-9.
Gordon, Yefim; Guston, Bill. Soviet X-Planes. Midland Publishing, Leicester 2000. ISBN 1-85780-099-0.
Guston, Bill; Gordon, Yefim. MiG Aircraft since 1937. Putnam Aeronautical Books, London 1998. ISBN 0-85177-884-4.
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-Je-166-t780#566868 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/xplane/e152m.html

Mikojan-Gurevič Je-166 -


Mikojan-Gurevič Je-166 -


Mikojan-Gurevič Je-166 -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-Je-166-t780#566870 Verze : 0
Foto: autor
Mikojan-Gurevič Je-166 -


Mikojan-Gurevič Je-166 -


Mikojan-Gurevič Je-166 -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-Je-166-t780#184385 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více