Messerschmitt Me 310 A-1

     
Název:
Name:
Messerschmitt Me 310 A-1 Messerschmitt Me 310 A-1
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Me 310 A-1
Kategorie:
Category:
stíhací-bombardovací letoun fighter-bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
Messerschmitt AG, Augsburg /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-11.09.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
11.09.1943
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
7070 kg 15587 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
10953 kg 24147 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
11590 kg 25552 lb
Rozpětí:
Wingspan:
17,900 m 58ft 8,72in
Délka:
Length:
12,200 m 40ft 0,31in
Výška:
Height:
4,300 m 14ft 1,28in
Plocha křídla:
Wing Area:
37,70 m2 405.8 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
290,530 kg/m2 59.51 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB-603 A-1 kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 287 kW (1 750 k) a bojovém 1 192 kW (1 620 k) při 2 650 ot/min v h= 5 700 m.
Vrtule VDM čtyřlistá s konstantní rychlostí otáček.
Daimler-Benz DB-603 A-1 twelve-cylinder liquid-cooled inverted Vee-engine rated at 1.726 hp for take-off and at sea level, combat power: 1,598 hp at 2,650 rpm at 18,701 ft with Notleistung (max. 30 min),
driving a four-blade constant-speed type propellers.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
655 km/h v 5700 m 407 mph in 18701 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
590 km/h v 6500 m 366.6 mph in 21325 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
10,05 m/s 1978.3 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9,8 min do 6000 m 9,8 min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11000 m 36089 ft
Dolet:
Range:
1930 km 1200 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón MG 151/20 ráže 20 mm v přídi (350 nábojů na hlaveň),
2x pevný kulomet MG 17 ráže 7,92 mm s 1000 náboji pro každý,
2x pohyblivý kulomet MG 131 ráže 13 mm s 450 náboji na hlaveň v dálkově řízených bočních střelištích FDSL 131/1B.


Pumový náklad: do 1 000 kg.
Two fixed forward-firing 0.312 in MG 17 machine-guns in nose with 1,000 rpg,
two fixed forward-firing 0.79 in MG 151/20 cannons in nose with 350 rpg and
two flexible rearward-firing 0.51 in MG 131 machine-guns with 450 rpg, in FDSL 131/1B remotely controlled barbettes, one per side.


Bomb load: up to 2,204 lb.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Projekt Me 310 měl nahradit poměrně neúspěšný typ Me 210, ale nakonec byl tento projekt zrušen ještě před koncem roku 1943, protože výkony testovaného letounu nebyly vyšší než jakých dosahovaly již vyráběné Me 210, pravdou je, že Me 310 byl mnohem sofistikovanější (např. přetlaková kabina). Vyššími výkony se mohl pochlubit až Me 410, který se dostal do sériové výroby. The Me 310 was an attempt by Messerschmitt to rescue something from the failure of the Me 210 aircraft but the project Me 310 was cancelled because as it showed hardly any improvement over the Me 210 although the Me 310 was more sophisticated (for example a pressurized cabin). Messerschmitt moved on to the Me 410 Hornisse (Hornet), where they finally had some success.
Zdroje:
Sources:
Richard J. Smith, Aircraft Profile No. 161: The Messerschmitt Me 210/410 Series, 1st edition, 1967, Profile Publications Ltd. London, UK
Robert Peczkowski, Messerschmitt Me 410, Mushroom Model Magazine Special (Yellow) No. 6120, Stratus, Poland, 2006, ISBN: 83-89450-24-0
Werner Stocker, Peter Petrick, Messerschmitt Me 210 / Me 410 Hornisse (Hornet), Midland Publishing, April 2007, ISBN 1-85780-271-3.
Marek Murawski, Letadla Luftwaffe, Část 2, Vydání I., Intermodel Hostomice, rok 1997, ISBN 80-901976-3-9
http://www.airwar.ru/enc/bww2/me310.html
www.historyofwar.org
www.wehrmacht-history.com
www.aer.ita.br
http://en.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Me_310
http://www.aviastar.org/air/germany/me-310.php
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-310-A-1-t7782#528677 Verze : 0
V roku 1943 sa firma Messerschmitt pokúsila modernizáciou Me 210 vyrobiť výškový stíhací bombardér s hermetickou kabínou. Pre modernizované lietadlo boli vybraté motory Daimler Benz DB-603 s výkonom po 1750 hp. Okrem výkonnejších motorov bolo zväčšené rozpätie krídiel a motory boli vybavené novými štvorlopatkovými vrtuľami. Maximálnu rýchlosť malo lietadlo dosahovať vo výške 12000 m. Výzbroj lietadla zostala zachovaná tak, ako bola inštalovaná na Me 210.


Uvedené zásahy do konštrukcie boli prakticky vykonané na 13 vyrobenom lietadle Me 210 A-1 (VN-AG, v.č. 2100179). Prvý vzlet takto upraveného lietadla bol vykonaný 11.09.1943. Lietadlo označované Me 310 sa malo vyrábať v dvoch variantách – Me 310 A-1 ako rýchly bombardér a Me 310 A-2 ako stíhacie lietadlo.


Po porovnaní s lietadlom Me 410 bol ďalší vývoj Me 310 zastavený v prospech typu Me 410.



Zdroj: Vojna v vozduche 123
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-310-A-1-t7782#210483 Verze : 0

Diskuse

410ky mám nachystané, dělat je nemusíš. Díky!
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-310-A-1-t7782#528694 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více