Junkers Ju 89

     
Název:
Name:
Junkers Ju 89 V2 Junkers Ju 89 V2
Originální název:
Original Name:
Junkers Ju 89 V2
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.MM.1937 Junkers Flugzeug- und Motorenwerke AG, Dessau /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.MM.1937 (sériová výroba nezahájena / serial production not started)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 prototypy / prototypes
(Ju 89 V1, Ju 89 V2)
První vzlet:
Maiden Flight:
07.12.1936 V1
15.04.1937 V2
Osádka:
Crew:
5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
16980 kg 37434 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
27800 kg 61289 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
35,27 m 115ft 8,57in
Délka:
Length:
26,50 m 86ft 11,3in
Výška:
Height:
7,61 m 24ft 11,61in
Plocha křídla:
Wing Area:
184,00 m2 1980.56 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
98 kg/m2 20.07 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 600 C
- invertní vidlicový
- počet válců: 12
- vzletový výkon: 669 kW (910 PS)
Daimler-Benz DB 600 C
- inverted V-design
- number of cylinders: 12
- take-off power output: 898 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
386 km/h v 5700 m 239.8 mph in 18701 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
312 km/h v ? m 194 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7000 m 22966 ft
Dolet:
Range:
1600 km 994 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2980 km 1851.7 mi
Výzbroj:
Armament:
hmotnost pum: 1600 kg
(16x SC 100 / 32x SC 50)

obranná výzbroj:
2x MG 15
2x MG FF
bomb load: 3527 lb
(16x SC 100 / 32x SC 50)

defensive armament:
2x MG 15
2x MG FF
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Němeček, Václav. Junkers Ju 89, L+K 1994/08.
Nowarra, Heinz J. Die deutsche Luftrüstung 1933-1945, Band 3: Flugzeugtypen Henschel-Messerschmitt. Bernard & Graefe Verlag, Koblenz 1993. ISBN 3-7637-5467-9.
URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-89-t7778#21946 Verze : 0
Letoun byl projektován jako těžký bombardér. Do výzbroje ale nakonec zaveden nebyl a na konci roku 1938 byly oba prototypy Ju 89 V1 (D-AFIT) a Ju 89 V2 (D-ALAT) převzaty Luftwaffe, které je používala k transportním účelům. Oba letouny měly být na sklonku roku následujícího sešrotovány. Některé zdroje ale tvrdí, že byly použity k transportním účelům během německé ofenzívy v Norsku. O třetí (nedokončený) prototyp projevila zájem Lufthansa. Tento letoun pak byl dokončen jako Ju 90.
URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-89-t7778#21953 Verze : 0
První prototyp Ju 89 V1 během továrních zkoušek v Dessau.
Junkers Ju 89 -


URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-89-t7778#174976 Verze : 0
Ju 89 V2 v kamuflážním nátěru z doby, kdy operoval u Flugkommando Berlin.
Junkers Ju 89 -


URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-89-t7778#21950 Verze : 0
www.aviarmor.net

Junkers Ju 89 -


Junkers Ju 89 -


Junkers Ju 89 -


URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-89-t7778#527887 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více