Název: Name: | Ajči AE1P Acuta 32 | Aichi AE1P Atsuta 32 |
Originální název: Original Name: | アツタ三二型. 熱田32型. ハ60-32 | |
Kategorie: Category: | invertní vidlicový motor | inverted vee engine |
Výrobce: Producer: | Aichi Aircrafts, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.10.1943-DD.07.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 705 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1943 | |
Použití: Use: | Aichi M6A1 Aichi M6A1-K Yokosuka D4Y2 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 12 | |
Hmotnost: Weight: | 722 kg | 1592 lb |
Celková délka: Overall Length: | 2097 mm | 6ft 10,56in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 712 mm | 2ft 4,03in |
Celková výška: Overall Height: | ? mm | ? |
Vrtání: Bore: | 150 mm | 5,91in |
Zdvih: Stroke: | 160 mm | 6,3in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 33,93 l | 2070.54 cu in |
Palivo: Fuel: | Benzín s oktanovým číslem 90/100 | Gasoline with an octane rating 90/100 |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | Přímý vstřik paliva | Fuel injektion |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 7,5 : 1 | 7,5 : 1 |
Plnění válců: Mixture Charging: | přeplňování jednorychlostním odstředivým kompresorem s proměnlivými otáčkami (hydraulická spojka) | Gear-driven variable-speed centrifugal type supercharger (hydraulic clutch) |
Chlazení: Cooling: | přetlakové-kapalinové | Liquid-cooled pressurized |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 1030 kW při 2800 ot/min | 1381.3 bhp at 2800 rpm |
Poznámka: Note: | Vzletový výkon: 1 030 kW (1 400 k) při 2 800 ot/min Nominální výkon: 963,5 kW (1 310 k) při 2 600 ot/min v h= 2 000 m a 956 kW (1 300 k) při 2 600 ot/min v h= 5 000 m Ventilový rozvod: Dva sací ventily a dva sodíkem chlazené výfukové ventily na jeden válec, rozvod OHC. jednalo se o další vývoj motoru DB 600 | Power output: take-off: 1,381 hp at 2,800 rpm nominal: 1,292 hp at 2,600 rpm at 6,562 ft and 1,282 hp at 2,600 rpm at 16,400 ft. Valvetrain: Two intake and two sodium-cooled exhaust valves per cylinder actuated via a single overhead camshaft per cylinder block. |
Zdroje: Sources: | Matsuoka Hisamitsu, Nakanishi Masayoshi, The History of Mitsubishi Aero Engines 1915-1945, Miki Press, Japan, 2005, ISBN 4-89522-461-9 http://ja.wikipedia.org/wiki/ minkara.carview.co.jp www.ne.jp archiv autora |