Main Menu
User Menu

Douglas C-39

     
Název:
Name:
Douglas C-39
Originální název:
Original Name:
Douglas C-39
Kategorie:
Category:
transportní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.09.1939 Douglas Aircraft Co. Inc., Santa Monica, California
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.09.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
35 (38-499/501, 38-504/535)
První vzlet:
Maiden Flight:
11.05.1934 DC-2
Osádka:
Crew:
3 + 12
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
6480 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
9525 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
25.91 m
Délka:
Length:
18.75 m
Výška:
Height:
5.69 m
Plocha křídla:
Wing Area:
87.24 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
109.37 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Wright R-1820-55 o výkonu 727 kW
třílistá stavitelná vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
338 km/h v 1524 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
251.1 km/h v 1524 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
7.5 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
6279 m
Dolet:
Range:
1882.9 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
2575 km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:

Poznámka:
Note:
Zdroje:
Sources:
Francillon, René J. McDonnald Douglas Aircraft since 1920 Volume I. Putnam Aeronautical Books, London 1988, ISBN 0 87021-428-4.
Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
www.nationalmuseum.af.mil

Douglas C-39 - Douglas C-39 62. transportní skupiny
https://www.nationalmuseum.af.mil/factsheets/factsheet_media.asp?fsID=3305

Douglas C-39 62. transportní skupiny
www.nationalmuseum.af.mil

Douglas C-39 - https://www.nationalmuseum.af.mil/shared/media/photodb/photos/051221-F-1234P-008.jpg

www.nationalmuseum.af.mil
Douglas C-39 - Interiér C-39, vlevo vzadu pracoviště radisty.
https://www.nationalmuseum.af.mil/shared/media/photodb/photos/051221-F-1234P-009.jpg

Interiér C-39, vlevo vzadu pracoviště radisty.
www.nationalmuseum.af.mil

Douglas C-39 - https://en.wikipedia.org/wiki/Douglas_DC-2#/media/File:C-39-transport.jpg

en.wikipedia.org
URL : https://www.valka.cz/Douglas-C-39-t77278#284468Verze : 1
MOD
Douglas C-39

Podle prototypu XC-38 bylo 11. května 1938 objednáno 35 sériových strojů, které dostaly oznčení C-39. Tato verze byla ještě více směsí dílů DC-2 a DC-3 Příď a střední část trup tak pocházela z DC-2, ovšem ocasní plochy a záď trupu byly obdobné DC-3 a stejně tak křídla měla střední část z DC-3 a konce z DC-2. Podvozek vycházel z bombardéru Douglas B-18. Interiér byl navržen hlavně pro nákladní dopravu, ale mohl být upraven pro přepravu dvanácti cestujících. Na podlaze se nacházely body pro připoutání nákladu. Proti všech předchozím vojenským verzím DC-2 měl C-39 o jednoho člena osádky navíc - o radistu, jehož stanice se nacházela v zádi proti nákladním dveřím, odkud mohl v případě potřeby také řídit nakládání.

První C-39 byl dodán v prosinci 1938 a poslední z nich v polovině roku 1939. Na kontinentě se staly C-39 vybavením 10. letecké transportní skupiny,na základně Patterson Field. Další stroje (společně s několika C-33)byly umístěny na základnu Clark Field na Filipínách, odkud počátkem války pomáhaly evakuovat personál do Austálie. Poté většina z nich zůstala v Austrálii, jeden prokazatelně v Indii. Vyřazeny byly v roce 1944, kdy byly rozpodány.
URL : https://www.valka.cz/Douglas-C-39-t77278#284466Verze : 0
MOD