Název: Name: | Junkers Jumo 213 A-1 | Junkers Jumo 213 A-1 |
Originální název: Original Name: | Junkers Jumo 213 A-1 | |
Kategorie: Category: | invertní vidlicový motor | inverted vee engine |
Výrobce: Producer: | Junkers Motorenbau G.m.b.H., Dessau, Magdeburg, Köthen a Leipzig | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1943-DD.MM.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1940 | |
Použití: Use: | Blohm & Voss BV P193 Focke Wulf Fw 190 D-1, D-2 a D-9 Ta 152 C Ju 88 G-1, G-6 a G-7 Ju 188 A, C a D | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 12 | |
Hmotnost: Weight: | 920 kg | 2028 lb |
Celková délka: Overall Length: | 2266 mm | 7ft 5,2in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 777 mm | 2ft 6,59in |
Celková výška: Overall Height: | 980 mm | 3ft 2,57in |
Vrtání: Bore: | 150 mm | 5,91in |
Zdvih: Stroke: | 165 mm | 6,5in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 35,0 l | 2135.83 cu in |
Palivo: Fuel: | benzín B4 s oktanovým číslem 87. | Gasoline B4 with an octane rating 87. |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | vstřik paliva | Direct injection |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 6,5 : 1 | 6,5 : 1 |
Plnění válců: Mixture Charging: | Přeplňování dvourychlostním, jednostupňovým kompresorem. | Supercharged: Gear-driven single-stage twin-speed centrifugal supercharger. |
Chlazení: Cooling: | chlazení kapalinou přetlakové (bod varu byl nad 120°C) | Liquid-cooling (water + glycol (50/50)) pressurized up to 248°F. |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 1545 kW při 3250 ot/min | 2071.9 bhp at 3250 rpm |
Poznámka: Note: | Výkony: 1 545 kW (2 100 k) při plnícím tlaku 1,55 barů (+1 163 mm Hg) při vzletu s použitím MW-50, 1 287 kW (1 750 k) při 3 250 ot/min při vzletu bez MW-50, 1 030 kW ( 1 400 k) v h= 5 500 m při plnícím tlaku 1,489 barů (+1 117 mm Hg) a při 3 200 ot/min bojový výkon, Motor byl optimalizován pro výšku 5 800 m. Ventilový rozvod: OHC tříventilový (dva sací a jeden výfukový ventil na válec). | Power output: 2,071 hp boost +22.455 psi for take-off with MW-50 boost, 1,726 hp for take-off without MW-50 injection 1,381 hp at 3,200 rpm at 18,050 ft boost +21.603 psi- combat power. 1,667 hp at 3,250 rpm at 32,708 ft with GM-1. Optimal altitude of 19,030 ft. Valvetrain: Three valves per cylinder (two intake and one exhaust valve, actuated via a single overhead camshaft per bank. |
Zdroje: Sources: | http://www.focke-wulf190.com/indexneu.htm http://en.wikipedia.org/wiki/Junkers_Jumo_213 frhewww.physik.uni-freiburg.de www.mech.kuleuven.be www.bredow-web.de www.tarrif.net http://www.der-werftverein.de/akr/jumo213a.html http://www.focke-wulf190.com/jumo_213_2.htm |