Douglas C-38

     
Název:
Name:
Douglas C-38 Douglas C-38
Originální název:
Original Name:
Douglas C-38
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1937-DD.MM.1937 Douglas Aircraft Co. Inc., Santa Monica, California
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1937-DD.MM.1937
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (36-70)
První vzlet:
Maiden Flight:
11.05.1934 DC-2
Osádka:
Crew:
2 + 14
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5659 kg 12475 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
8255 kg 18200 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
8391 kg 18500 lb
Rozpětí:
Wingspan:
25.91 m 85ft
Délka:
Length:
18.75 m 61ft 6in
Výška:
Height:
5.97 m 19ft 7in
Plocha křídla:
Wing Area:
87.24 m2 939 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
94.72 kg/m2 19.4 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Wright R-1820-45 o výkonu 693 kW
třílistá stavitelná vrtule
Wright R-1820-45, power 930 hp
three-bladed variable-pitch propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
334.7 km/h v 762 m 208 mph in 2500 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
273.6 km/h v ? m 170 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9.7 min do 3048 m 9.7 min to 10000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
~6096 m ~20000 ft
Dolet:
Range:
1770.3 km 1100 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
První postavený stroj C-33 byl ponechán v továrně pro pokusy s dalším uplatněním dílů DC-3. Tomuto stroji bylo proto přiděleno označení XC-33A, které bylo později změněno na C-38. Hlavní změnou oproti běžnému C-33 bylo použití směrovky z DC-3. Stal se tak prvním z typové řady, přezdívané DC-2 1/2;. Měl také výkonnější verzi motorů Cyclone, pohánějící stavitelné vrtule o větším rozpětí. Proto měl C-38 také vyšší podvozkové nohy. Na základě testů C-38 byla objednána série, označená C-39. po dokončení testů se C-38 stal štábním transportním letounem a létal až do jara 1945. -
Zdroje:
Sources:
Francillon, René J. McDonnald Douglas Aircraft since 1920 Volume I. Putnam Aeronautical Books, London 1988, ISBN 0 87021-428-4.
Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
www.nationalmuseum.af.mil

Douglas C-38 -


Douglas C-38 -


URL : https://www.valka.cz/Douglas-C-38-t77122#283879 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více