Main Menu
User Menu

Focke-Wulf Fw 190 B-0

     
Název:
Name:
Focke-Wulf Fw 190 B-0
Originální název:
Original Name:
Focke-Wulf Fw 190 B-0
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.MM.1943 Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Bremen /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1942-DD.MM.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
4 prototypy (V26, V27, V28 a V29) + 5 Fw 190 B-1
První vzlet:
Maiden Flight:
01.06.1939 (prototyp / prototype Fw 190 V1)
09.01.1943
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3962 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
12,30 m
Délka:
Length:
9,76 m
Výška:
Height:
3,95 m
Plocha křídla:
Wing Area:
20,30 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
195,172 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
BMW 801 D-2 se zařízením GM-1
- dvouhvězdicový
- počet válců: 14
- vzletový výkon: 1250 kW (1700 PS)
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
524 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
720 km/h v 9000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
22 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
14000 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x 7,92mm kulomet MG 17 (v trupu)
2x 20mm kanón MG 151/20 E (v kořeni křídla)
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Rodeike, P.: Jagdflugzeug Focke-Wulf Fw 190 A, Fw 190 "Dora", Ta 152 H, Struve- Druck, 1998
Griehl, M.: Focke-Wulf Fw 190, Flugzeug Profile 9
Scheibert, H., Campbell, J. L., Greer, D.: Focke Wulf Fw 190, Podzun-Verlag, 1976
Skupierski, A.: Fw 190 A/F/G, cz. 2, AJ-Press, 1994
Janowicz, K.: Focke Wulf Fw 190 vol. IV, Kagero, 2003
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-B-0-t77111#413942Verze : 0
MOD
Focke Wulf Fw 190 B-0

Stručná historie:
Tento letoun byl prvním ze série někdy více, ale častěji méně úspěšných pokusů udělat z Fw 190 výškovou stíhačku. Letoun měl být vybaven přetlakovou kabinou a pohonná jednotka zůstala původní - dvojvězdicový čtrnáctiválec BMW 801 D-2, ale aby byla zaručena dobrá výškovost motoru, počítal profesor Kurt Tank s instalací tehdy vyvíjených turbokompresorů firmy Hirth. Proti původním Focke-Wulfům dostal nový letoun křídla se zvětšeným rozpětím. Křídla s větší nosnou plochou (20,3 m2) měla dopomoci lepší ovladatelnosti v řídkém vzduchu velkých výšek. Vývoj turbokompresorů se ale opozdil, proto nezbylo jiné řešení než začít s experimentováním se zařízením GM-1, což bylo vstřikování oxidu dusného do sání motoru. Testy nového letounu, který se poprvé dostal do vzduchu 9.1.1943, ale provázely neustálé potíže, týkaly se především přetlakové kabiny, která byla netěsná (ostré hrany rámů kabin prořezávaly pryžová těsnění), nepříznivě se také projevila velká hmotnost letounu, tu způsobilo zařízení GM-1. V průběhu zkoušek v Langenhagene a od květnu 1943 v Rechlinu se navíc ukázalo, že ani se zařízením GM-1 původní motor BMW 801 D-2 ve velkých výškách neobstojí - vzhledem k nadějněji vypadajícím výsledkům u typu Fw 190 C-0, který poháněl řadový motor DB 603, byl celý projekt poměrně rychle ukončen. Dva prototypy byly použity při vývoji jiných verzí Fw 190.



Použité prameny:
L+K 21/1971, Letadla 1939-45
https://www.faqs.org/docs/air/avfw190.html
https://www.airwar.ru/enc/fww2/fw190bc.html
koapp.narod.ru
https://www.militarium.net/lotnictwo/fw190.php
https://www.cofe.ru/avia/F/F-82.htm
https://www.jagdgeschwader4.de/Flugzeuge/FW190/
www.fmsc-dingolfing.de
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-B-0-t77111#283833Verze : 0
MOD
Druhým prototypem verze Fw 190 B-0 byl tento stroj výrobního čísla 0047 (Fw 190 V27).


Zdroj: viz výše
Focke-Wulf Fw 190 B-0 -


URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-B-0-t77111#413943Verze : 0
MOD