Main Menu
User Menu

Focke-Wulf Fw 190 C-0

     
Název:
Name:
Focke-Wulf Fw 190 C-01)
Originální název:
Original Name:
Focke-Wulf Fw 190 C-0
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.06.1943 Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Bremen /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1942-DD.06.1943 z toho / from that:
DD.03.1943-DD.06.1943 (prototypy V29, V30, V31, V32 a V33)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
9 prototypů (V13, V15, V16, V18, V29, V30, V31, V32 a V33)
První vzlet:
Maiden Flight:
01.06.1939 (prototyp / prototype Fw 190 V1)
02.08.1942 (Fw 190 V16)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3210 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3986 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
4550 kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,50 m
Délka:
Length:
9,76 m
Výška:
Height:
3,95 m
Plocha křídla:
Wing Area:
18,30 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
217,81 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Daimler Benz DB 603 EM
- invertní do V
- počet válců: 12
- vzletový výkon: 1397 kW (1900 PS) (1655 kW / 2250 PS s MW 50)
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
7252)] km/h v 6800 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
22 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
12200 m
Dolet:
Range:
920 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
1) technická data pro Fw 190 V16
2) 750 km/h s MW 50
Zdroje:
Sources:
Rodeike, P.: Jagdflugzeug Focke-Wulf Fw 190 A, Fw 190 "Dora", Ta 152 H, Struve- Druck, 1998
Griehl, M.: Focke-Wulf Fw 190, Flugzeug Profile 9
Scheibert, H., Campbell, J. L., Greer, D.: Focke Wulf Fw 190, Podzun-Verlag, 1976
Skupierski, A.: Fw 190 A/F/G, cz. 2, AJ-Press, 1994
Janowicz, K.: Focke Wulf Fw 190 vol. I, Kagero, 2003
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-C-0-t77088#415903Verze : 0
MOD
Prototyp Fw 190 V18/U1 (W.Nr.: 0040, CF+OY) byl osazen motorem DB 603 A-1, který byl později nahrazen za typ DB 603 S.


Zdroj: viz výše
Focke-Wulf Fw 190 C-0 -


URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-C-0-t77088#415926Verze : 0
MOD
Focke Wulf Fw 190 C-0 (Fw 190 V16)


Stručná historie:
Výškový Fw 190 s motorem DB 603, který měl být přeplňován turbokompresorem a pilot měl sedět v přetlakové kabině, takový letoun byl velmi protěžován profesrom Kurtem Tankem. Bohužel, vývoj motoru DB 603 byl v neoblibě u RLM a tak prof. Tank pokračoval ve spolupráci s motoráři z Daimler-Benz i přes to, že tomuto projektu RLM nepřiřadilo žádnou prioritu.
Po havárii Fw 190 V13 se do zkoušek zapojily prototypy V15 a V16. V16 létala nejprve s motorem DB 603 Aa, ten byl později vyměněn za DB 603 E. Turbokompresor nebyl instalován, výkon byl zvyšován sadami pro vstřik chemikálií do sání motoru, v nižších výškách bylo používáno zařízení MW-50 (vstřik vody a metanolu) a ve vyšších výškách se používalo zařízení GM-1 (oxid dusný). V průběhu zkoušek bylo zjištěno, že organizmus pilota je při letu ve výškách nad 11 000 m bez přetlakové kabiny nepřiměřeně namáhán a pro dosažení plánované výšky 14 000 m je nutno použít přetlakovou kabinu, také motor bez turbokompresoru nebyl vhodný pro operace ve velkých výškách.
Tento prototyp dosáhl nejvyšší výšky 12 200 m, podařilo se to však jen jedenkrát. Později byl tento prototyp označen spolu s ostaními jako Fw 190 C-0.



Použité prameny:
L+K 21/1971, Letadla 1939-45
https://www.faqs.org/docs/air/avfw190.html
https://www.airwar.ru/enc/fww2/fw190bc.html
koapp.narod.ru
https://www.militarium.net/lotnictwo/fw190.php
https://www.cofe.ru/avia/F/F-82.htm
archiv autora

Focke-Wulf Fw 190 C-0 - Pohled z boku na Fw 190 V16

Pohled z boku na Fw 190 V16
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-C-0-t77088#283722Verze : 0
MOD
Prototyp Fw 190 V32 (W.Nr.: 0057, GH+KV) byl nejprve vybaven motorem DB 603 A. Letoun později obdržel pohonnou jednotku DB 603 G (a označení Fw 190 V32/U2).


Zdroj: viz výše
Focke-Wulf Fw 190 C-0 -


URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-C-0-t77088#415927Verze : 0
MOD