Messerschmitt Bf 109 G-8

     
Název:
Name:
Messerschmitt Bf 109 G-8 Messerschmitt Bf 109 G-8
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Bf 109 G-8
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.09.1943-DD.05.1944 Wiener Neustädter Flugzeugwerke, Wiener Neustadt /
DD.RR.194R-DD.RR.194R Rába Magyar Vagon- és Gépgyár (Großkonzern Manfred Weiss), Győr /
Období výroby:
Production Period:
DD.09.1943-DD.05.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
167 G-8
767 G-8/R5


Wiener Neustädter Flugzeugwerke: 167 G-8 + 734 G-8/R5 (W.Nr.: 200000-200800, 201000-201900, 202000-202200, 710000-710300)
Großkonzern Manfred Weiss: 31
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1943
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3080 kg 6790 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,924 m 32ft 6,7in
Délka:
Length:
8,940 m 29ft 3,97in
Výška:
Height:
2,600 m 8ft 6,36in
Plocha křídla:
Wing Area:
16,1 m2 173.3 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
191.304 kg/m2 39.18 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 605 A-1
- invertní do V (60°)
- počet válců: 12
- maximální výkon: 1085 kW (1475 PS) při ? ot/min (na úrovni mořské hladiny)
Daimler-Benz DB 605 A-1
- inverted V-design (60°)
- number of cylinders: 12
- maximum power output: 1455 hp at ? rpm (at sea level)
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
400 l 88 Imp gal / 106 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
651 km/h v 6900 m 405 mph in 22638 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
595 km/h v 6000 m 370 mph in 19685 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
18 m/s 3543.3 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6 min do 6000 m 6 min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11550 m 37894 ft
Dolet:
Range:
560 km 348 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
9901) km 6151) mi
Výzbroj:
Armament:
2x 13mm kulomet MG 131 v přídi, každý 300 nábojů
1x 20mm kanón MG 151/20 střílející nábojem vrtule, 150 nábojů (někdy odstraněn)

kamery:
2x Rb 12,5/7x9
1x Rb 32/7x9
One fixed forward-firing 0.79in MG 151/20 cannon as Motorkanone, 150 rounds (sometimes removed) and
two fixed forward-firing 0.51in MG 131 machine-guns mounted in a bow above the engine, 300 rpg.

cameras:
2x Rb 12,5/7x9
1x Rb 32/7x9
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
1) s přídavnou palivovou nádrží



Rüstsätze:
Bf 109 G-8/R1 - se závěsníkem ETC 500 IXb
Bf 109 G-8/R6 - se dvěma MG 151/20 pod křídlem


Umbausätze:
Bf 109 G-8/U2 - se systémem GM-1
Bf 109 G-8/U3 - se systémem MW-50
1) with external fuel tank



Rüstsätze:
Bf 109 G-8/R1 - with ETC 500 IXb bomb rack
Bf 109 G-8/R6 - with two MG 151/20 under wing


Umbausätze:
Bf 109 G-8/U2 - with GM-1 system
Bf 109 G-8/U3 - with MW-50 system
Zdroje:
Sources:
Griehl, M.: Messerschmitt Bf 109 G/K, Flugzeug Profile 5
Prien, J., Rodeike, P.: Messerschmitt Bf 109 F, G & K Series, Schiffer, 1992
Michulec, R.: Messerschmitt Bf 109 - 2. část, Intermodel, 1998
http://www.messerschmitt-bf109.de/
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-G-8-t76970#414533 Verze : 0
Messerschmitt Bf 109 G-8


Od listopadu 1943 byla zahájena výroba taktického průzkumného letounu Bf 109 G-8, základem byla stíhací verze Bf 109 G-6. Průzkumná G-8 byla vybavena celkem třemi kamerami. Počítáme-li přepážky trupu od jeho konce, tak mezi přepážkami 5 a 6 byly instalovány dvě kamery Rb 12,5/7x9 nebo Rb 32/7x9. Třetí kamera typu Robot 11 byla instalována v blízkosti náběžné hrany levé poloviny křídla, tedy v místě fotokulometu. Výzbroj průzkumného stroje se shodovala se základní verzí Bf 109 G-6 tedy 1x kanón MG 151/20 ráže 20 mm a dvou synchronizovaných trupových kulometů MG 131. Pravdou je, že většina průzkumných G-8 létala bez kanónu. Radiovybavení tvořily přístroje typu FuG 25a a FuG 17, ten byl později nahrazen typem FuG 16ZS. Několik posledních letounů dostalo výškové motory DB 605 AS.




Použité prameny:Marek Murawski, Letadla Luftwaffe, Část 2, Vydání I., Intermodel Hostomice, rok 1997. ISBN 80-901976-3-9
J.R. Smith a I. Primmer, Aircraft profile No.113, The Messerschmitt Bf 109G, Profile Publications, rok 1969
L+K 19/1975 Letadla 1939-45
http://www.adlertag.de/mainindex.htm
www.lexikon-der-wehrmacht.de
http://kurfurst.allaboutwarfare.com/#Gustav
www.xs4all.nl
http://www.airwar.ru/enc/fww2/bf109g.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-G-8-t76970#283180 Verze : 0
Bf 109 G-8 (W.Nr. 200049), která přistála 8. května 1945 ve Švédsku (oblast Bredakra). Letoun obdržel označení švédského letectva T 99, 8. listopadu 1945 pak byl předán Sovětům.


Zdroj: viz výše
Messerschmitt Bf 109 G-8 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-G-8-t76970#414535 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více