Main Menu
User Menu

Douglas C-32

     
Název:
Name:
Douglas C-32
Originální název:
Original Name:
Douglas C-32
Kategorie:
Category:
dopravní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1935-DD.09.1935 Douglas Aircraft Co. Inc., Santa Monica, California
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1935-DD.09.1935
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (36-1)
První vzlet:
Maiden Flight:
11.05.1934 DC-2
Osádka:
Crew:
2 + 14
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
8425 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
25.91 m
Délka:
Length:
18.88 m
Výška:
Height:
4.97 m
Plocha křídla:
Wing Area:
87.24 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
94.62 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Wright R-1820-25 o výkonu 559 kW
třílistá stavitelná vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
325.1 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
275.2 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
5.1 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
6096 m
Dolet:
Range:
1472.5 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Francillon, Rene J.: McDonnell Douglas Aircraft Since 1920, Volume I. Naval Institute Press, Annapolis 1988. ISBN 0-87021-428-4
Pearcy, Arthur: Douglas R4D Variants. Aircraft in Profile No.249. Profile Publications, Windsor 1974. ISBN 0-35383-023-1
Pearcy, Arthur: Douglas DC-3 (Pre 1942), Aircraft in Profile No.96, Profile Publications, Leatherhead 1966
Douglas Dakota Mk I-IV, Aircraft in Profile No.220, Profile Publications, Windsor 1970
Swanborough, F. G., Bowers, P. M.: US navy Aircraft Since 1912, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0
https://www.aero-web.org/specs/douglas/r2d-1.htm
www.nationalmuseum.af.mil
www.nationalmuseum.af.mil
https://www.aerofiles.com/_doug.html

Douglas C-32 - XC-32.

XC-32.
Douglas C-32 - C-32 na Langley Field, 1937.

C-32 na Langley Field, 1937.
URL : https://www.valka.cz/Douglas-C-32-t76960#283157Verze : 0
MOD
Douglas C-32

Na jaře 1934 vznikl tzv. Bakerův výbor, který měl na starost revizi organizace amerického armádního letectva - převážně v reakci na katastrofální průběh poštovní služby letadel armádního letectva v předchozím období. Tento výbor mimo jiné doporučil koupi či úpravu nových transportních strojů na základě některého z civilních dopravních typů, aby se dohnal náskok, který civilní letectvo v této době získalo.

Na základě tohoto doporučení byl zakoupen jeden stroj Douglas DC-2, který dostal označení XC-32 a sériové číslo 36-1. Stal se prvním z mnoha strojů DC-2/DC-3, které vstoupily do služeb armády a námořnictva USA i jiných zemí. Objednán byl na jaře roku 1935 a schválen k provozu 30. září 1935. V podstatě šlo o sériový DC-2 s drobnými úpravami, týkajícími se hlavě vojenské radiotechniky. XC-32 dalece převyšoval původní požadavky letectva, ovšem mělo to jeden háček - letectvo dávalo přednost jednomotorovému typu, jako byl Kreider-Reisner XC-31, který byl považován za levnější pro provoz - transportní letectvo se nacházelo až na samém dně vojenského rozpočtu. To se změnilo až počátkem 40. let.

XC-32 byl nejprve testován jako podklad pro objednávku skutečné vojenské verze, C-33, a potom sloužil až do konce 30. let jako štábní transport. Pro tuto roli byl upraven zástavbou různého radiovybavení do prostor cestujících, aby mohl sloužit jako létající velitelské stanoviště (a také bylo z jeho typového označení vypuštěno písmeno X). Mezi lety 1935-1937 byl totiž přidělen štábu hlavního velitelství letectva (GHQ AF) a létal v něm např. Lt. Gen. Andrews and Maj. Gen. Knerr. Poté se stal opět "pouhým" štábním transportním letadlem. 4. září 1942 byl C-32 těžce poškozen při přistání a nebyl již opraven. Dousloužil jako učební pomůcka a nakonec byl sešrotován.

Počátkem 2. sv. války byly skoro všechny dostupné civilní dopravní letouny zabaveny pro potřeby letectva. Tak se v roce 1942 dostalo do vojenských služeb dalších 24 civilních DC-2, které dostaly označení C-32A, které ale neměly s původním C-32 nic společného.
URL : https://www.valka.cz/Douglas-C-32-t76960#283156Verze : 0
MOD