Název: Name: | Messerschmitt Bf 110 G-2 | |
Originální název: Original Name: | Messerschmitt Bf 110 G-2 | |
Kategorie: Category: | stíhací-bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.RR.1942-DD.MM.194R Gothaer Waggonfabrik AG, Gotha / DD.RR.1942-DD.MM.194R Luther-Werke GmbH, Braunschweig / | |
Období výroby: Production Period: | DD.RR.1942-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 742: Gothaer Waggonfabrik: 86 G-2/Trop + 20 G-2/R-3 + 63 G-2/R6 Luther-Werke: 424 G-2/Trop + 32 G-2/R1 + 8 G-2/R2 + 60 G-2/R3 + 16 G-2/R3 + 33 G-2/R6 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.05.1942 (Bf 110 G-0) | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 5700 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 7300 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 8290 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 16,20 m | |
Délka: Length: | 12,07 m | |
Výška: Height: | 4,12 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 38,4 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 190,3 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Daimler-Benz DB 605 B-1 - invertní do V (60°) - počet válců: 12 - maximální výkon: 1085 kW (1475 PS) při ? ot/min (na úrovni mořské hladiny) | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1270 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 595 km/h v 7000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 520 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 13,5 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10000 m | |
Dolet: Range: | 850 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1300 km | |
Výzbroj: Armament: | 2x 20mm kanón MG 151/20 v přídi, 350 (levý) + 300 (pravý) nábojů 4x 7,92mm kulomet MG 17 v přídi, každý 1000 nábojů 1x pohyblivý 7,92mm kulomet MG 81Z v zadní kabině, 2x 800 nábojů pumový závěsník ETC 500/IXb (1x SC 1000, 2x SC 500, 2x SD 500, 2x SC 250) Rüstsätze: Bf 110 G-2/R1 - s kanónem BK 3,7 Bf 110 G-2/R2 - se systémem GM-1 Bf 110 G-2/R3 - 2x kanón MK 108 namísto 4x MG 17 Bf 110 G-2/R4 - kombinace R2 a R3 Bf 110 G-2/R5 - 1x kanón BK 3,7 a 2x kanón MK 108 Bf 110 G-2/R6 - jako G-2/R2, s určením pro operace ve velkých výškách | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Ledwoch, J.: Messerschmitt Bf 110, Intermodel, 1994 Murawski, M.: Letadla Luftwaffe, část 2, Intermodel, 1997 Mackay, R.: Messerschmitt Bf 110, Crowood, 2000 Campbell, J. L.: Messerschmitt Bf 110 Zerstörer in Action, Squadron/Signal Publications, 1977 http://de.wikipedia.org/wiki/Bf_110 |
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-G-2-t76864#375448Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Formace strojů Bf 110 G-2 (nebo předsériových G-0) z výzbroje I./ZG 1 při bojovém letu nad Ruskem, červenec 1942.
Zdroj: viz výše
Zdroj: viz výše
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-G-2-t76864#375449Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Messerschmitt Bf 110 G-2
Stručná historie:
Neúspěch Messerschmittu Me 210 umožnil udržet výrobu staršího Bf 110 F až do roku 1942, protože však bylo zapotřebí výkonnějších letadel byl Luftwaffe v létě tohoto roku předán na vyzkoušení nový Bf 110 G-0. Letouny této verze dostaly výkonné motory Daimler-Benz DB 605 B-1, což byly ve své podstatě totožné motory jako dostávaly jednomotorové Bf 109 G, pouze převod v reduktoru měl jiný poměr. Změna se navenek projevila mohutnějšími vrtulovými kužely, změněny byly také SOP a byl zesílen podvozek. Druhý člen osádky dostal účinnější zbraň než byl dosud používaný kulomet MG 15, nově byl instalován zdvojený kulomet MG-81Z, pro který bylo neseno 800 nábojů. Kanóny MG-FF byly nahrazeny modernějšími a výkonnějšími kanóny MG 151/20 stejné ráže. V trupu byla nesena nádrž o objemu 55 l, ve které byl olej pro motory a malá třílitrová nádržka na směs benzínu a éteru pro zimní starty. Chladící systém byl účelněji překonstruován tak, aby uchladil výkonnější motory.
Luftwaffe převzala deset předsériových letadel Bf 110 G-0, dále byla plánována výroba verze G-1, což měla být těžká stíhačka. K výrobě této verze však nedošlo, nahradila ji verze G-2, jejímž určením měly být bitevní úkoly. Bf 110 G-2 se stala první sériově vyráběnou „Géčkovou verzí“.
Brzy došlo k montáži několika polních Rüstsatz, které umožňovali lépe plnit různé úkoly. Sada R1 představovala vysoce účinný kanón BK 3,7 ráže 37 mm a zásobu 72 granátů, zbraň to byla výkonná, jeden dobrý zásah stačil k vyřazení čtyřmotorového bombardéru, ale hmotnost této zbraně si vynutila odstranění kanónů MG 151/20. R2 - do kabiny střelce byla instalována nádrž s oxidem dusným pro zařízení GM-1, které umožnilo zvýšení výkonu ve vyšších letových hladinách. Nádrž měla hmotnost více než 620 kg. Některé letouny nesly pod každým křídlem dvě trubkové raketnice na rakety WGr.21. Verze G-2 byla většinou nasazována proti bombardovacím svazům bez stíhací ochrany, samozřejmě zůstala stále zachována možnost podvěsit pod křídla čtyři padesátikilogramové pumy, nebo pod trup dvě pumy o hmotnosti 500 kg, potom se tento Bf 110 změnil na rychlý bombardér.
Zmíním se ještě o průzkumné verzi Bf 110 G-3, ta místo kanónů MG 151/20 nesla kamery Rb 50/30 nebo Rb 70/30. Obrana byla řešena zajímavým způsobem, pod trupem bylo kapkovité pouzdro s jedním kanónem MG 151/20 pro střelbu vzad za letadlo.
Od léta 1942 se pak vyráběla noční stíhací verze Bf 110 G-4.
Použité prameny:
Marek Murawski, Letadla Luftwaffe, Část 2, Vydání I., Intermodel Hostomice, rok 1997. ISBN 80-901976-3-9
Martin C. Windrow, Profile Publications, The Messerschmitt Bf 110, Aircraft Profile No.23, rok 1967
L+K 12/1985 Letadla 39-45
www.jagdgeschwader4.de
www.aviation-history.com
koapp.narod.ru
www.xs4all.nl
http://www.airwar.ru/enc/fww2/bf110g.html
archiv autora
Trojpohledový náčrtek
zdroj je uveden výše
Stručná historie:
Neúspěch Messerschmittu Me 210 umožnil udržet výrobu staršího Bf 110 F až do roku 1942, protože však bylo zapotřebí výkonnějších letadel byl Luftwaffe v létě tohoto roku předán na vyzkoušení nový Bf 110 G-0. Letouny této verze dostaly výkonné motory Daimler-Benz DB 605 B-1, což byly ve své podstatě totožné motory jako dostávaly jednomotorové Bf 109 G, pouze převod v reduktoru měl jiný poměr. Změna se navenek projevila mohutnějšími vrtulovými kužely, změněny byly také SOP a byl zesílen podvozek. Druhý člen osádky dostal účinnější zbraň než byl dosud používaný kulomet MG 15, nově byl instalován zdvojený kulomet MG-81Z, pro který bylo neseno 800 nábojů. Kanóny MG-FF byly nahrazeny modernějšími a výkonnějšími kanóny MG 151/20 stejné ráže. V trupu byla nesena nádrž o objemu 55 l, ve které byl olej pro motory a malá třílitrová nádržka na směs benzínu a éteru pro zimní starty. Chladící systém byl účelněji překonstruován tak, aby uchladil výkonnější motory.
Luftwaffe převzala deset předsériových letadel Bf 110 G-0, dále byla plánována výroba verze G-1, což měla být těžká stíhačka. K výrobě této verze však nedošlo, nahradila ji verze G-2, jejímž určením měly být bitevní úkoly. Bf 110 G-2 se stala první sériově vyráběnou „Géčkovou verzí“.
Brzy došlo k montáži několika polních Rüstsatz, které umožňovali lépe plnit různé úkoly. Sada R1 představovala vysoce účinný kanón BK 3,7 ráže 37 mm a zásobu 72 granátů, zbraň to byla výkonná, jeden dobrý zásah stačil k vyřazení čtyřmotorového bombardéru, ale hmotnost této zbraně si vynutila odstranění kanónů MG 151/20. R2 - do kabiny střelce byla instalována nádrž s oxidem dusným pro zařízení GM-1, které umožnilo zvýšení výkonu ve vyšších letových hladinách. Nádrž měla hmotnost více než 620 kg. Některé letouny nesly pod každým křídlem dvě trubkové raketnice na rakety WGr.21. Verze G-2 byla většinou nasazována proti bombardovacím svazům bez stíhací ochrany, samozřejmě zůstala stále zachována možnost podvěsit pod křídla čtyři padesátikilogramové pumy, nebo pod trup dvě pumy o hmotnosti 500 kg, potom se tento Bf 110 změnil na rychlý bombardér.
Zmíním se ještě o průzkumné verzi Bf 110 G-3, ta místo kanónů MG 151/20 nesla kamery Rb 50/30 nebo Rb 70/30. Obrana byla řešena zajímavým způsobem, pod trupem bylo kapkovité pouzdro s jedním kanónem MG 151/20 pro střelbu vzad za letadlo.
Od léta 1942 se pak vyráběla noční stíhací verze Bf 110 G-4.
Použité prameny:
Marek Murawski, Letadla Luftwaffe, Část 2, Vydání I., Intermodel Hostomice, rok 1997. ISBN 80-901976-3-9
Martin C. Windrow, Profile Publications, The Messerschmitt Bf 110, Aircraft Profile No.23, rok 1967
L+K 12/1985 Letadla 39-45
www.jagdgeschwader4.de
www.aviation-history.com
koapp.narod.ru
www.xs4all.nl
http://www.airwar.ru/enc/fww2/bf110g.html
archiv autora
Trojpohledový náčrtek
zdroj je uveden výše
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-G-2-t76864#282796Verze : 0
Vláďa
MOD
Rozdíl ve tvaru motorových gondol a svislých ocasních ploch Bf 110 F a Bf 110 G
Zdroj: Vojna v vozduche č.117 Bf 110
Zdroj: Vojna v vozduche č.117 Bf 110
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-G-2-t76864#384651Verze : 0
ICE
MOD
Letouny Bf 110 G-2 z výzbroje 5./NJG 200, která operovala jako noční stíhací letka převážně na východní frontě, 1943.
Zdroj: viz výše
Zdroj: viz výše
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-G-2-t76864#375467Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
Messerschmitt Bf 110 G-2 s rozstrieľanou chvostovou časťou.
zdroj: http://histomil.com
zdroj: http://histomil.com
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Messerschmitt Bf 110 G-2 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-G-2-t76864#536666Verze : 2
Panzer
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.