Messerschmitt Bf 110 C-1

     
Název:
Name:
Messerschmitt Bf 110 C-1 Messerschmitt Bf 110 C-1
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Bf 110 C-1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.MM.1939 Messerschmitt GmbH, Regensburg /
DD.MM.1939-DD.MM.1939 Gothaer Waggonfabrik AG, Gotha /
DD.MM.1939-DD.MM.1939 Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Bremen /
DD.MM.1939-DD.MM.1939 Mühlenbau und Industrie AG, Braunschweig /
Období výroby:
Production Period:
DD.01.1939-DD.09.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
195 (W.Nr.: 943-986, 1344-1401, 1793-1822, 2045-2052, 2619-2636, 2801-2840):
Messerschmitt: 102
Gothaer Waggonfabrik: 38
Focke-Wulf Flugzeugbau: 15
Mühlenbau und Industrie: 40
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.12.1938
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4885 kg 10770 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6028 kg 13289 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
6750 kg 14881 lb
Rozpětí:
Wingspan:
16,20 m 53 ft 1 ¾ in
Délka:
Length:
12,07 m 39 ft 7 ¼ in
Výška:
Height:
4,12 m 13 ft 6 ¼ in
Plocha křídla:
Wing Area:
38,4 m2 413.33 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 601 A-1
- invertní do V (60°)
- počet válců: 12
- maximální výkon: 809 kW (1100 PS) při 2400 ot/min (na úrovni mořské hladiny)
Daimler-Benz DB 601 A-1
- inverted V-design (60°)
- number of cylinders: 12
- maximum power output: 1085 hp at 2400 rpm (at sea level)
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1270 l 279 Imp gal / 335 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
560 km/h v 7000 m 348 mph in 22966 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
490 km/h v 5000 m 305 mph in 16404 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
11 m/s 2165.4 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10,2 min do 6000 m 10,2 min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m 32808 ft
Dolet:
Range:
1095 km 680 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1400 km 870 mi
Výzbroj:
Armament:
2x 20mm kanón MG FF v přídi, každý 120 nábojů
4x 7,92mm kulomet MG 17 v přídi, každý 1000 nábojů
1x pohyblivý 7,92mm kulomet MG 15 v zadní kabině, 750 nábojů

+ Bf 110 C-1/B
pumový závěsník ETC 500/IXb
(1x SC 1000, 2x SC 500, 2x SD 500, 2x SC 250)


Umbausätze:
Bf 110 C-1/U1 - letoun pro vlekání kluzáků
2x 20mm MG FF cannon in the nose, 120 rounds each
4x 7,92mm MG 17 machine gun in the nose, 1000 rounds each
1x flexible 7,92mm MG 15 machine gun in the rear cocpit, 750 rounds

+ Bf 110 C-1/B
ETC 500/IXb bomb rack
(1x SC 1000, 2x SC 500, 2x SD 500, 2x SC 250)


Umbausätze:
Bf 110 C-1/U1 - glider towing aircraft
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Ledwoch, J.: Messerschmitt Bf 110, Intermodel, 1994
Murawski, M.: Letadla Luftwaffe, část 2, Intermodel, 1997
Mackay, R.: Messerschmitt Bf 110, Crowood, 2000
Campbell, J. L.: Messerschmitt Bf 110 Zerstörer in Action, Squadron/Signal Publications, 1977
REVI 61
http://de.wikipedia.org/wiki/Bf_110

URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-C-1-t76814#282649 Verze : 0
.
Messerschmitt Bf 110 C-1 - Bf 110 C-1 operující v období květen-červen 1940 u Stab. I/ZG 1. Stroj patřil důstojníkovi, jenž zastával funkci pobočníka velitele skupiny (Gruppenadjutant). Tuto funkci v daném období zastával Oblt. (npor.) Siegfried Wandam (budoucí eso s 10 sestřely). Letoun nesl standardní kamufláž Luftwaffe: na spodních plochách světle modrá (RLM 65), na horních plochách ostře lomená pole tmavé zelené (RLM 71) a černozelené (RLM 70).

Bf 110 C-1 operující v období květen-červen 1940 u Stab. I/ZG 1. Stroj patřil důstojníkovi, jenž zastával funkci pobočníka velitele skupiny (Gruppenadjutant). Tuto funkci v daném období zastával Oblt. (npor.) Siegfried Wandam (budoucí eso s 10 sestřely). Letoun nesl standardní kamufláž Luftwaffe: na spodních plochách světle modrá (RLM 65), na horních plochách ostře lomená pole tmavé zelené (RLM 71) a černozelené (RLM 70).
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-C-1-t76814#413312 Verze : 0
.
Messerschmitt Bf 110 C-1 - Bf 110 C-1 operující v období květen-červen 1940 u  1./ZG 1. Stroj byl ztracen během bojů ve Francii. Letoun nesl standardní kamufláž Luftwaffe: na spodních plochách světle modrá (RLM 65), na horních plochách ostře lomená pole tmavé zelené (RLM 71) a černozelené (RLM 70).

Bf 110 C-1 operující v období květen-červen 1940 u 1./ZG 1. Stroj byl ztracen během bojů ve Francii. Letoun nesl standardní kamufláž Luftwaffe: na spodních plochách světle modrá (RLM 65), na horních plochách ostře lomená pole tmavé zelené (RLM 71) a černozelené (RLM 70).
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-C-1-t76814#413315 Verze : 0
.
Messerschmitt Bf 110 C-1 - Bf 110 C-1 operující v období květen-červen 1940 u 1./ZG 1. Na kýlovce vyznačen jeden sestřel. Letoun nesl standardní kamufláž Luftwaffe: na spodních plochách světle modrá (RLM 65), na horních plochách ostře lomená pole tmavé zelené (RLM 71) a černozelené (RLM 70).

Bf 110 C-1 operující v období květen-červen 1940 u 1./ZG 1. Na kýlovce vyznačen jeden sestřel. Letoun nesl standardní kamufláž Luftwaffe: na spodních plochách světle modrá (RLM 65), na horních plochách ostře lomená pole tmavé zelené (RLM 71) a černozelené (RLM 70).
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-C-1-t76814#414322 Verze : 0
.
Messerschmitt Bf 110 C-1 - Bf 110 C-1 operující v období květen-červen 1940 u 1./ZG 1. Stroj je pojmenován po dívce pilota. Letoun nesl standardní kamufláž Luftwaffe: na spodních plochách světle modrá (RLM 65), na horních plochách ostře lomená pole tmavé zelené (RLM 71) a černozelené (RLM 70).

Bf 110 C-1 operující v období květen-červen 1940 u 1./ZG 1. Stroj je pojmenován po dívce pilota. Letoun nesl standardní kamufláž Luftwaffe: na spodních plochách světle modrá (RLM 65), na horních plochách ostře lomená pole tmavé zelené (RLM 71) a černozelené (RLM 70).
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-C-1-t76814#413317 Verze : 0
Vyzbrojený a natankovaný Bf 110 C-1 z výzbroje 2./ZG 76 čeká v podvečer 31. srpna 1939 na polním letišti na začátek německé kampaně proti Polsku.


Zdroj: viz výše
Messerschmitt Bf 110 C-1 -


Messerschmitt Bf 110 C-1 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-C-1-t76814#374885 Verze : 1
Žraločí Bf 110 C-1 z výzbroje 8./ZG 76 při operačním letu nad Francií, 1940.


Zdroj: viz výše
Messerschmitt Bf 110 C-1 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-C-1-t76814#374886 Verze : 0
Mělký chladič glykolu montovaný na Bf 110 C


Zdroj: Vojna v vozduche č.117 Bf 110
Messerschmitt Bf 110 C-1 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-C-1-t76814#384634 Verze : 0
Rozdíl ve tvaru motorových gondol Bf 110 B-1 a Bf 110 C-1

Zdroj: Vojna v vozduche č.117 Bf 110
Messerschmitt Bf 110 C-1 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-C-1-t76814#384635 Verze : 0
Nový tvar překrytu kabina používaný na verzích Bf 110 C-1 až Bf 110 F


Zdroj: Vojna v vozduche č.117 Bf 110
Messerschmitt Bf 110 C-1 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-C-1-t76814#384637 Verze : 0
Tvar přídě a výzbroh používaná na Bf 110 C-1 až Bf 110 F


Zdroj: Vojna v vozduche č.117 Bf 110
Messerschmitt Bf 110 C-1 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-C-1-t76814#384641 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více