SPAD S.VII C.1

     
Název:
Name:
SPAD S.VII C.1 SPAD S.VII C.1
Originální název:
Original Name:
SPAD S.VII C.1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1916-DD.MM.191R Société Pour L'Aviation et ses Dérivés, Paris /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Blériot Aéronautique, Suresnes /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Avionnerie Kellner et ses Fils, Billancourt /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Les Ateliers d'Aviation L. Janoir, Saint-Ouen /
DD.MM.1916-DD.MM.191R Société d'Etudes Aéronautiques, Suresnes /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Les Ateliers de Construction Régy Frères, Paris /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Les Ateliers de Construction d'Appareils d'Aviation Roger Sommer, Levallois-Perret /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Grémont Aéronautiques, ? /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Construction Aéronautique Edmond De Marçay, Bordeaux /
DD.MM.1917-DD.MM.191R Bleriot & SPAD Aircraft Works Ltd., Addlestone /
DD.MM.1916-DD.MM.191R Mann, Egerton & Co., Ltd., Norwich /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Akciová společnost Dux, Moskva /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Royal Siamese Aeronautical Service Workshops, Don Muang /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1916-DD.MM.191R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~ 6000
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.05.1916
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5101) kg 1124 1) lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
740 kg 1631 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
7,810 m 25ft 7,48in
Délka:
Length:
6,080 m 19ft 11,37in
Výška:
Height:
2,200 m 7ft 2,6in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,85 m2 192.14 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
38,74 kg/m2 7.93 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 8Aa kapalinou chlazený vidlicový omiválec o výkonu 110 kW (150 k) při 2 000 ot/min a později
Hispano-Suiza 8Ab kapalinou chlazený vidlicový omiválec o výkonu 132,4 kW (180 k) při 2 100 ot/min.
Vrtule dvoulistá dřevěná
Hispano-Suiza 8Aa, eight-cylinder water-cooled Vee-engine rated at 148 hp at 2,000 rpm for take-off and later
Hispano-Suiza 8Ab, eight-cylinder water-cooled Vee-engine rated at 177.5 hp at 2,100 rpm for take-off,
driving a two-blade wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
136 l 30 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2122) km/h v 2100 m 131.7 2) mph in 6890 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
187 km/h v ? m 116.2 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
4,58 m/s 901.6 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5.423) min do 2000 m 5.423) min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
65504) m 21490 4) ft
Dolet:
Range:
360 km 223.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet Vickers ráže 7,7 mm One fixed forward-firing 0.303 inch Vickers machine-gun
Uživatelské státy:
User States:














































Poznámka:
Note:
S motorem Hispano-Suiza 8Aa (prvních cca 254 strojů):
1) 500 kg
2) 187 km/h
3) 6 min 40 s
4) 5335 m
With Hispano-Suiza 8Aa (first cca 254 machines):
1) 1102 lb
2) 116.2 mph
3) 6 min 40 s
4) 17500 ft
Zdroje:
Sources:
Green, William and Swanborough, Gordon. The Complete Book of Fighters, str.542-543,. New York, Smithmark, 1994. ISBN 0-8317-3939-8.
Jiří Vraný, Zdeněk Hurt, Ilustrovaná historie letectví, Mikojan MiG 17, Hawker Hurricane Mk.I., Spad VII, XII, XIII, 1. vydání, Edice triáda, Naše vojsko, rok 1989, ISBN 80-206-0125-2
www.historyofwar.org
www.flugzeuginfo.net
http://www.airwar.ru/enc/fww1/spads7.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/SPAD-S-VII-C-1-t7631#302819 Verze : 0
Osobní SPAD VII-4707, přidělený Giorgio Pessimu u 91° Squadriglie nesl typický francouzský žlutý finiš. Přední část trupu, veškeré plechové díly, baldachýnové vzpěřy, podvozkové nohy a disky kol letounu byly natřeny chromovou žlutí (založenou na olovo-chromovém PbCrO4 barvivu). Také plátěný potah stroje byl natřen chromovou žlutí a přelakován impregnačním lakem s přídavkem hliníkového prášku. Později používaný poměr (58 % olovo-chromové složky versus 42 % hliníkového prášku) byl o něco tmavší, méně výrazný a mírně nazelenalý oproti původnímu odstínu PbCrO4 barviva chromové žluti. Odstín pozdějšího složení byl navíc umocněn nedobrou kvalitou hliníkového prášku, který byl šedší a méně jasný, než jak jej známe dnes. Kýlovka SOP letounu byla pravděpodobně poškozena, neboť její potah se na snímcích jeví jako světlejší, tedy byl nahrazen plátnem bez barevného nátěru. Z připojeného snímku je také patrné vertikální plechové vyztužení páskem bez barevného nátěru v místech před směrovým kormidlem a další trojúhelníkové vyztužení u kořene kýlovky. Zeleno-bílo-rudé kokardy byly natřeny na obou bocích trupu v "italských" proporcích (zelené mezikruží 60 cm, bílé 38 cm a červené 16 cm). Kormidlo neslo standardní italskou trikoloru s typickými nápisy. Černý půlměsíc za kokardou byl Pessiho osobním markingem. Zdá se, že průměr půlměsíce byl také 60 cm, právě tak jako kokardy. Detailní nákres směrového kormidla ukazuje uspořádání nápisů, technické údaje na spodní části kormidla však nejsou uvedeny. Pravděpodobně odpovídaly ostatním strojům téhož typu, ale konkrétní hodnoty pro zobrazený letoun nejsou známy. Spodní plochy obou křídel nesly typické italské označení - ze dvou třetin červeně natřené levé nosné plochy byly vpravo nahrazeny dvoutřetinovým zeleným nátěrem. Střední část - tj. centroplán a po jedné třetině z každé nosné plochy od kořene, zůstaly v barvě plátna lakovaného chromovou žlutí. Půdorysné schéma ukazuje rozmístění kokard, jejichž průměr byl viditelně menší než průměr kokard francouzských, ale pro italské SPADy byl standardní. Jejich vnější průměr činil 100 cm a poměr rozložení barev byl podobný kokardám na trupu.
SPAD S.VII C.1 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

SPAD S.VII C.1 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

SPAD S.VII C.1 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

SPAD S.VII C.1 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

SPAD S.VII C.1 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/SPAD-S-VII-C-1-t7631#393334 Verze : 0
.
SPAD S.VII C.1 - SPAD VII (S5729) na němž létal u usadrilly SPA 124 Adjudant Václav Pilát. Stroj má spodní plochy krémové/v barvě lakovaného plátna, horní plochy v pětibarevné kamufláží sestávající ze světlé a tmavě zelené, okrové, čokoládově hnědé a černé. Bílý pruh na trupu je znakem jednotky, ta však ještě v té době nenesla jméno Johanky z Arku (příslušný emblém byl pak nanesen na bílý pruh).

SPAD VII (S5729) na němž létal u usadrilly SPA 124 Adjudant Václav Pilát. Stroj má spodní plochy krémové/v barvě lakovaného plátna, horní plochy v pětibarevné kamufláží sestávající ze světlé a tmavě zelené, okrové, čokoládově hnědé a černé. Bílý pruh na trupu je znakem jednotky, ta však ještě v té době nenesla jméno Johanky z Arku (příslušný emblém byl pak nanesen na bílý pruh).
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/SPAD-S-VII-C-1-t7631#531250 Verze : 0
.
SPAD S.VII C.1 - SPA VII, bílá 13, stíhací escadrille SPA 158, letiště Roulers v Belgii, prosinec 1918, pilot Sergent Vilém Stanovský. Spodní plochy hliníkové, horní v pětibarevném schématu světlá a tmavé zelená, hnědá, okrová, černá. Příď bílá s červeným pruhem, také spodní kryt motoru a kryty kol.

SPA VII, "bílá 13", stíhací escadrille SPA 158, letiště Roulers v Belgii, prosinec 1918, pilot Sergent Vilém Stanovský. Spodní plochy hliníkové, horní v pětibarevném schématu světlá a tmavé zelená, hnědá, okrová, černá. Příď bílá s červeným pruhem, také spodní kryt motoru a kryty kol.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/SPAD-S-VII-C-1-t7631#531255 Verze : 0
.
SPAD S.VII C.1 - Spad VII, na němž létal F. Baracca. Celý stroj je opatřen krémovým nátěrem, pouze spodní plochy křídel nesou červenou a zelenou barvu, italské národní barvy pro snazší identifikaci pozemními jednotkami. Jedná se o velitelský stroj 10. skupiny. Červené X je označením X. Grupo, na levém boku Baraccův osobní symbol, vzpínající se vraník, na pravém boku však byl černý gryf, znak 91. perutě. Letoun je zajímavý také fotokamerou zabudovanou do trupu.

Spad VII, na němž létal F. Baracca. Celý stroj je opatřen krémovým nátěrem, pouze spodní plochy křídel nesou červenou a zelenou barvu, italské národní barvy pro snazší identifikaci pozemními jednotkami. Jedná se o velitelský stroj 10. skupiny. Červené X je označením X. Grupo, na levém boku Baraccův osobní symbol, vzpínající se vraník, na pravém boku však byl černý gryf, znak 91. perutě. Letoun je zajímavý také fotokamerou zabudovanou do trupu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

SPAD S.VII C.1 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

SPAD S.VII C.1 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/SPAD-S-VII-C-1-t7631#398872 Verze : 0
.
SPAD S.VII C.1 - Rekonstrukce vzhledu Spadu VII, na němž létal v počátcích své kariéry stíhače u SPA 103 budoucí nejúspěšnější francouzský stíhač Paul-René Fonck. Sériové číslo se nepodařilo určit, stroj byl kompletně v továrních barvách: lakované plátno a žlutokrémový nátěr na kovových površích, podvozku, baldachýnových vzpěrách a středu horního křídla. Ohledně zbarvení nepanuje mezi badateli shoda, k tomuto obrázku je uvedeno, že žlutokrémový nátěr přídě byl  fermežový a měl tudíž tendenci postupně získávat nazelenalý odstín, což řadu badatelů dříve vedlo, k přesvědčení, že přídě Spadů byly standardně natírány na zeleno. Naproti tomu bývá uváděno, že kovové povrchy byly natřeny chromově žlutým lakem (na bázi chromanu olovnatého PbCrO4), zatímco plátěné povrchy byly natřeny chromově žlutým celulózovým lakem s přídavkem hliníkového prášku. Tato směs (58 % chromanu olovnatého ku 42 % hliníkového prášku) byla jemně tmavší, méně živá a trochu nazelenalá oproti verzi používané na kovové plochy. Efekt byl navíc umocněn špatnou kvalitou hliníkového prášku, který byl tehdy šedivější a méně lesklý než je tomu dnes. Při studiu černobílých fotografií tak může nastat dojem, že kovové plochy byly natřeny jinou barvou, neboť se jeví výrazně tmavší než povrchy plátěné. To je však způsobeno sníženou citlivostí tehdy běžných ortochromatických filmů na nátěrové hmoty na bázi chromanu olovnatého. Protože plátěné povrchy byly natřeny směsí obsahující chromanu méně, jeví se jako světlejší. (Srovnej obrázek s nákresem Spadu G. Pessiho výše.) Fonckův Spad nese na boku emblém SPA 103 v jeho ranější verzi (s křídly rozepjatými vzhůru). Fonck na strojích S.VII létal v období květen-říjen 1917.

Rekonstrukce vzhledu Spadu VII, na němž létal v počátcích své kariéry stíhače u SPA 103 budoucí nejúspěšnější francouzský stíhač Paul-René Fonck. Sériové číslo se nepodařilo určit, stroj byl kompletně v továrních barvách: lakované plátno a žlutokrémový nátěr na kovových površích, podvozku, baldachýnových vzpěrách a středu horního křídla. Ohledně zbarvení nepanuje mezi badateli shoda, k tomuto obrázku je uvedeno, že žlutokrémový nátěr přídě byl fermežový a měl tudíž tendenci postupně získávat nazelenalý odstín, což řadu badatelů dříve vedlo, k přesvědčení, že přídě Spadů byly standardně natírány na zeleno. Naproti tomu bývá uváděno, že kovové povrchy byly natřeny chromově žlutým lakem (na bázi chromanu olovnatého PbCrO4), zatímco plátěné povrchy byly natřeny chromově žlutým celulózovým lakem s přídavkem hliníkového prášku. Tato směs (58 % chromanu olovnatého ku 42 % hliníkového prášku) byla jemně tmavší, méně živá a trochu nazelenalá oproti verzi používané na kovové plochy. Efekt byl navíc umocněn špatnou kvalitou hliníkového prášku, který byl tehdy šedivější a méně lesklý než je tomu dnes. Při studiu černobílých fotografií tak může nastat dojem, že kovové plochy byly natřeny jinou barvou, neboť se jeví výrazně tmavší než povrchy plátěné. To je však způsobeno sníženou citlivostí tehdy běžných ortochromatických filmů na nátěrové hmoty na bázi chromanu olovnatého. Protože plátěné povrchy byly natřeny směsí obsahující chromanu méně, jeví se jako světlejší. (Srovnej obrázek s nákresem Spadu G. Pessiho výše.) Fonckův Spad nese na boku emblém SPA 103 v jeho ranější verzi (s křídly rozepjatými vzhůru). Fonck na strojích S.VII létal v období květen-říjen 1917.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/SPAD-S-VII-C-1-t7631#404418 Verze : 0
.
SPAD S.VII C.1 - Spad S.VII (s. č. naznámé) s nímž na podzim u SPA 124 Laffayette létal Adj. Walter Lovell (1 sestřel). Letoun na všech plochách nese krémový nátěr firmy Spad (rekonstrukce pochází z počátku 90. let, kdy se tmavší barva přídě interpretovala jako zelená). Hlava Siouxe je znakem jednotky, červený pruh kolem trupu individuálním označením pilota.

Spad S.VII (s. č. naznámé) s nímž na podzim u SPA 124 Laffayette létal Adj. Walter Lovell (1 sestřel). Letoun na všech plochách nese krémový nátěr firmy Spad (rekonstrukce pochází z počátku 90. let, kdy se tmavší barva přídě interpretovala jako zelená). Hlava Siouxe je znakem jednotky, červený pruh kolem trupu individuálním označením pilota.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/SPAD-S-VII-C-1-t7631#430724 Verze : 0
.
SPAD S.VII C.1 - Spad S.VII neznámého sériového čísla, s nímž létal na podzim 1917 u SPA 124 Laffayette Sgt. Charles H. Dolan (1 sestřel). Letoun nes na všech plochách krémový nátěr, pouze kryty motoru bez žaluzií (což je neobvyklé) byly natřeny pravděpodobně středně šedou barvou. Hlava Siouxe je znakem jednotky, černý kruh s písmenem H je  individuálním označením pilota.

Spad S.VII neznámého sériového čísla, s nímž létal na podzim 1917 u SPA 124 Laffayette Sgt. Charles H. Dolan (1 sestřel). Letoun nes na všech plochách krémový nátěr, pouze kryty motoru bez žaluzií (což je neobvyklé) byly natřeny pravděpodobně středně šedou barvou. Hlava Siouxe je znakem jednotky, černý kruh s písmenem H je individuálním označením pilota.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/SPAD-S-VII-C-1-t7631#430736 Verze : 0
.
SPAD S.VII C.1 - Spad S.VII (s. č. 1732) na němž v létě 1917 létal u SPA 124 Laffayette Adj. Didier Mason (1 sestřel). Letoun na všech plochách nese krémový nátěr firmy Spad (rekonstrukce pochází z počátku 90. let, kdy se tmavší barva přídě interpretovala jako zelená). Hlava Siouxe je znakem jednotky,  Mason si inspirován čelenkou toho válečníka jako osobní symbol vybral černou svastiku. (Která ovšem nemá v tomto případě nic společného s nacismem. Dokud se tohoto symbolu nezmocnil A. Hitler, byla chápána jako starověký amulet pro štěstí.)

Spad S.VII (s. č. 1732) na němž v létě 1917 létal u SPA 124 Laffayette Adj. Didier Mason (1 sestřel). Letoun na všech plochách nese krémový nátěr firmy Spad (rekonstrukce pochází z počátku 90. let, kdy se tmavší barva přídě interpretovala jako zelená). Hlava Siouxe je znakem jednotky, Mason si inspirován čelenkou toho válečníka jako osobní symbol vybral černou svastiku. (Která ovšem nemá v tomto případě nic společného s nacismem. Dokud se tohoto symbolu nezmocnil A. Hitler, byla chápána jako starověký amulet pro štěstí.)
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/SPAD-S-VII-C-1-t7631#430741 Verze : 0
.
SPAD S.VII C.1 - Spad S.VII (sér. č. 1615) na němž v létě 1917 létal u SPA 124 Laffayette Sgt. Harold B. Willis. Dne 18. srpna 1917 jej na tomto stroji sestřelil Ltn. Wilhlem Schulze od Jasta 16 (bylo to jeho jediné vítězství). Willis nouzově přistál za německými liniemi a upadl do zajetí, z něhož se mu však později podařilo uniknout. Poškozený Spad  mechanici Jasta 16 opravili, avšak během opravy museli vyměnit jedno kolo podvozku z Albatrosu D.V, což se záhy ukázalo jako chyba, když se s letounem chtěl proletět Uffz. Max Holtzem. Stroj začal zatáčet, protože německé kolo mělo větší průměr. Motor také neběžel na plný výkon, což mechanici nezjistili, takže Holzem jen stroj odtrhl od země a vzápětí havaroval v mokřině vedle letiště. Pilot vyvázl nezraněn, avšak stroj byl definitivně zničen. Letoun nese klasickou krémovou kamufláž firmy Spad na všech plochách (rekonstrukce pochází z počátku 90. let, kdy se tmavší barva přídě vykládala jako zelená). Hlava Siouxe je znakem SPA 124, zelené W na horní nosné je osobním označením pilota. V době své opravy u Jasta 16 byl stroj opatřen německými kříži.

Spad S.VII (sér. č. 1615) na němž v létě 1917 létal u SPA 124 Laffayette Sgt. Harold B. Willis. Dne 18. srpna 1917 jej na tomto stroji sestřelil Ltn. Wilhlem Schulze od Jasta 16 (bylo to jeho jediné vítězství). Willis nouzově přistál za německými liniemi a upadl do zajetí, z něhož se mu však později podařilo uniknout. Poškozený Spad mechanici Jasta 16 opravili, avšak během opravy museli vyměnit jedno kolo podvozku z Albatrosu D.V, což se záhy ukázalo jako chyba, když se s letounem chtěl proletět Uffz. Max Holtzem. Stroj začal zatáčet, protože německé kolo mělo větší průměr. Motor také neběžel na plný výkon, což mechanici nezjistili, takže Holzem jen stroj odtrhl od země a vzápětí havaroval v mokřině vedle letiště. Pilot vyvázl nezraněn, avšak stroj byl definitivně zničen. Letoun nese klasickou krémovou kamufláž firmy Spad na všech plochách (rekonstrukce pochází z počátku 90. let, kdy se tmavší barva přídě vykládala jako zelená). Hlava Siouxe je znakem SPA 124, zelené W na horní nosné je osobním označením pilota. V době své opravy u Jasta 16 byl stroj opatřen německými kříži.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

SPAD S.VII C.1 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/SPAD-S-VII-C-1-t7631#430721 Verze : 0
.
SPAD S.VII C.1 - Uspořádání kokpitu Spadů VII se lišilo podle výrobce. Kresby ukazují konfiguraci kokpitu letounu vystavovaného ve Leteckém muzeu Kbely.

Uspořádání kokpitu Spadů VII se lišilo podle výrobce. Kresby ukazují konfiguraci kokpitu letounu vystavovaného ve Leteckém muzeu Kbely.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

SPAD S.VII C.1 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/SPAD-S-VII-C-1-t7631#432408 Verze : 0
.
SPAD S.VII C.1 - SPAD S.VII na němž na v létě 1917 létal u escadrilly N 48 poručík A. de Turenne (pozdější eso s 15 sestřely). 6. července 1917 se na tomto stroji utkal spolu s velitelem N 48 kapitánem Mattonem se šesticí Albatrosů D.V od Jasta 32. Oba Francouzi ve spolupráci sestřelili dva Němce. Pro Turenneho to byla vítězství číslo 3 a 4. Turenneho SPAD nesl klasické krémové zbarvení na všech plochách. Světle šedá příď je jen špatně interpretovaná krémová barva na kovovém podkladu na černobílých filmech. Kohout v modrém kruhu byl znakem letky 48 a Turenne byl jedním ze spoluautorů tohoto emblému. Taktické číslo 2 mohlo být též černé. Sériové číslo bývá někdy udáváno jako 303 jindy jako 363. Pod kabinou se později objevil Turenneho osobní znak - lovecký roh kolem rodového erbu.

SPAD S.VII na němž na v létě 1917 létal u escadrilly N 48 poručík A. de Turenne (pozdější eso s 15 sestřely). 6. července 1917 se na tomto stroji utkal spolu s velitelem N 48 kapitánem Mattonem se šesticí Albatrosů D.V od Jasta 32. Oba Francouzi ve spolupráci sestřelili dva Němce. Pro Turenneho to byla vítězství číslo 3 a 4. Turenneho SPAD nesl klasické krémové zbarvení na všech plochách. Světle šedá příď je jen špatně interpretovaná krémová barva na kovovém podkladu na černobílých filmech. Kohout v modrém kruhu byl znakem letky 48 a Turenne byl jedním ze spoluautorů tohoto emblému. Taktické číslo 2 mohlo být též černé. Sériové číslo bývá někdy udáváno jako 303 jindy jako 363. Pod kabinou se později objevil Turenneho osobní znak - lovecký roh kolem rodového erbu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

SPAD S.VII C.1 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/SPAD-S-VII-C-1-t7631#545242 Verze : 1
.
SPAD S.VII C.1 - Uspořádání kokpitu Spadů VII se lišilo podle výrobce. Kresby ukazují konfiguraci kokpitu letounu vystavovaného ve Virginia Aviation Museum.

Uspořádání kokpitu Spadů VII se lišilo podle výrobce. Kresby ukazují konfiguraci kokpitu letounu vystavovaného ve Virginia Aviation Museum.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

SPAD S.VII C.1 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/SPAD-S-VII-C-1-t7631#432407 Verze : 0
SPAD S.VII C.1


Zdroj: http://www.avionslegendaires.net/spad-s-vii.php
SPAD S.VII C.1 -


SPAD S.VII C.1 -


URL : https://www.valka.cz/SPAD-S-VII-C-1-t7631#347830 Verze : 0
Originální SPAD S.VII, na kterém létal Georges Guynemer. Letoun je vystavován v Musee de l'Air.

zdroj: vlastní foto
SPAD S.VII C.1 -


SPAD S.VII C.1 -


SPAD S.VII C.1 -


URL : https://www.valka.cz/SPAD-S-VII-C-1-t7631#312918 Verze : 0
SPAD S.VII (S 153), na kterém létal Fulco Ruffo di Calabria, italské eso s 20 sestřely.
Údajně se také jedná o nejstarší dochovaný exemplář, ze září 1916.
Dnes je vystaven v muzeu historie vojenského letectva ve Vigna di Valle (Bracciano) u jezera Bracciano (Museo storico dell'Aeronautica Militare di Vigna di Valle).


Zdroj: materiály muzea
SPAD S.VII C.1 - vlastní foto

vlastní foto
SPAD S.VII C.1 - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/SPAD-S-VII-C-1-t7631#372020 Verze : 0
SPAD S.VII (S 1420), na kterém létal Ernesto Cabruna, italské eso.
Dnes je vystaven v muzeu historie vojenského letectva ve Vigna di Valle (Bracciano) u jezera Bracciano (Museo storico dell'Aeronautica Militare di Vigna di Valle).


Zdroj: materiály muzea
Spad VII Aces of World War I, Joe Guttman, ISBN:1841762229
SPAD S.VII C.1 - vlastní foto

vlastní foto
SPAD S.VII C.1 - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/SPAD-S-VII-C-1-t7631#372092 Verze : 0
Po převzetí v roce 1919 byl stroj SPAD S.VII C.1 ("2", výrobní číslo 11 583) po drobnějších opravách přidělen Letecké setnině 2. V roce 1923 byl přidělen k Letecké rotě 6. Po jeho vyřazení z armády stroj odkoupili členové plzeňského Zápodočeského aeroklubu, kde létal s imatrikulaci L-BIZL až do roku 1930. V roce 1937 byl vystaven na Národní letecké výstavě a poté byl předán do NTM, kde přečkal také 2. světovou válku. V roce 1979 byl předán do leteckých sbírek Vojenského historického ústavu. V letech 1982 - 1984 provedli technici Leteckého muzea jeho generální opravu. Letoun je vystaven v podobě v jaké sloužil v letech 1919 - 1920 včetně původní kamufláže podle francouzského schématu a tehdejších znaků čs. vojenského letectva, Vojenské letecké muzeum, Praha-Kbely, květen 2011.
SPAD S.VII C.1 -


SPAD S.VII C.1 -


SPAD S.VII C.1 -


URL : https://www.valka.cz/SPAD-S-VII-C-1-t7631#416846 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více