Bristol Britannia C.1/C.2
Vojenská verze civilního dopravního stroje Britannia. U výrobce značená jako Bristol Series 252 (C.2) a 253 (C.1).
Britannia C.1
Dopravní/nákladní letoun, pro RAF postaveno 22 kusů. Letoun měl nákladní podlahu po celé délce, unesl 115 vojáků nebo náklad odpovídající váhy. Letouny byly později prodány civilním zájemců a nesly označení Series 253F.
Britannia C.2
Tři kusy objednány Ministerstvem zásobování, letouny ale převzalo RAF. Stroje měly nákladní podlahu jen v přední části letounu.
Dodané stroje používala 99. a 511. peruť RAF.
Civilní varianty:
Model 175 - projekt s motory Centaurus 662 nebo Proteus 600
101 - dva prototypy 74místného dopravního letounu s motory Proteus 625 či Proteus 755 ´
102 - 15 sériových strojů pro BOAC s motory Proteus 705
200 - nákladní varianta, nepostavena
252 - pro RAF jako Britannia C.2
253 - pro RAF jako Britannia C.1
301 - ve Filtonu postavený prototyp prodloužené varianty pro 139 cestujících
302 - sériová varianta z Belfast, dokončeny pouze dva
305 - 5 odlehčených strojů s prodlouženým doletem
306 - konvertovaný 305
307 - dva konvertované 305, později na nákladní 307F
308 - dva konvertované 305 pro 104 cestujících, později na nákladní 308F
309 - konvertovaný 305
311 - prototyp verze se zesílenou konstrukcí a prodlouženým doletem
312 - 18 sériových strojů pro BOAC, 5 upraveno na nákladní 312F
313 - 4 pro El Al
314 - 6 pro Canadian Pacific Air Lines
317 - 2 pro Hunting-Clan Air Transport
318 - 4 pro Cubana de Aviación
319 - 1 pro Ghana Airways
320 - 2 původně pro Trans World Airways, dokončeny jako 324 pro Canadian Pacific
Prameny:
www.britishaircraft.co.uk
http://en.wikipedia.org/wiki/Bristol_Britannia - foto
Britannia RAF
Vojenská verze civilního dopravního stroje Britannia. U výrobce značená jako Bristol Series 252 (C.2) a 253 (C.1).
Britannia C.1
Dopravní/nákladní letoun, pro RAF postaveno 22 kusů. Letoun měl nákladní podlahu po celé délce, unesl 115 vojáků nebo náklad odpovídající váhy. Letouny byly později prodány civilním zájemců a nesly označení Series 253F.
Britannia C.2
Tři kusy objednány Ministerstvem zásobování, letouny ale převzalo RAF. Stroje měly nákladní podlahu jen v přední části letounu.
Dodané stroje používala 99. a 511. peruť RAF.
Civilní varianty:
Model 175 - projekt s motory Centaurus 662 nebo Proteus 600
101 - dva prototypy 74místného dopravního letounu s motory Proteus 625 či Proteus 755 ´
102 - 15 sériových strojů pro BOAC s motory Proteus 705
200 - nákladní varianta, nepostavena
252 - pro RAF jako Britannia C.2
253 - pro RAF jako Britannia C.1
301 - ve Filtonu postavený prototyp prodloužené varianty pro 139 cestujících
302 - sériová varianta z Belfast, dokončeny pouze dva
305 - 5 odlehčených strojů s prodlouženým doletem
306 - konvertovaný 305
307 - dva konvertované 305, později na nákladní 307F
308 - dva konvertované 305 pro 104 cestujících, později na nákladní 308F
309 - konvertovaný 305
311 - prototyp verze se zesílenou konstrukcí a prodlouženým doletem
312 - 18 sériových strojů pro BOAC, 5 upraveno na nákladní 312F
313 - 4 pro El Al
314 - 6 pro Canadian Pacific Air Lines
317 - 2 pro Hunting-Clan Air Transport
318 - 4 pro Cubana de Aviación
319 - 1 pro Ghana Airways
320 - 2 původně pro Trans World Airways, dokončeny jako 324 pro Canadian Pacific
Prameny:
www.britishaircraft.co.uk
http://en.wikipedia.org/wiki/Bristol_Britannia - foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Britannia RAF