Airco D.H.9

     
Název:
Name:
Airco D.H.9 Airco D.H.9
Originální název:
Original Name:
Airco D.H.9
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1917-DD.MM.191R Aircraft Manufacturing Co. Ltd., Hendon /
DD.MM.1917-DD.MM.191R F. W. Berwick & Co. Ltd., Park Royal /
DD.MM.1917-DD.MM.191R Mann, Egerton & Co. Ltd., Norwich /
DD.MM.1917-DD.MM.191R National Aircraft Factory No.1, Waddon /
DD.MM.1917-DD.MM.191R National Aircraft Factory No.2, Stockport /
DD.MM.1917-DD.MM.191R The Alliance Aeroplane Co. Ltd., Hammersmith /
DD.MM.1917-DD.MM.191R Short Brothers Ltd., Rochester /
DD.MM.1917-DD.MM.191R Vulcan Motor and Engineering Co., Southport /
DD.MM.1917-DD.MM.191R G. & J. Weir Ltd., Glasgow /
DD.MM.1917-DD.MM.191R Westland Aircraft Works, Yeovil /
DD.MM.1917-DD.MM.191R Wells Aviation Co. Ltd., Chelsea /
DD.MM.1917-DD.MM.191R Whitehead Aircraft Co. Ltd., Richmond /
DD.MM.1926-DD.MM.192R Société Anonyme Belge de Constructions Aéronautiques, Bruxeles
DD.MM.1922-DD.MM.1928 La Hispano Aircraft, Guadalajara /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1917-DD.MM.191R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~4000
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.07.1917
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1012 kg 2230 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1508 kg 3325 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12.92 m 42ft 4.63in
Délka:
Length:
9.3 m 30ft 6in
Výška:
Height:
3.4 m 11ft 2in
Plocha křídla:
Wing Area:
40.32 m2 434 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Beardmore BHP o výkonu 172 kW, nebo
Siddeley Puma o výkonu 172 kW, nebo
Siddeley Puma o výkonu 216 kW, nebo
Galloway Adriatic o výkonu 172 kW, nebo
Napier Lion o výkonu 336 kW, nebo
Fiat A-12 o výkonu 194 kW
dvou nebo čtyřlistá dřevěná vrtule
Beardmore BHP, power 230 hp, or
Siddeley Puma, power 230 hp, or
Siddeley Puma, power 290 hp, or
Galloway Adriatic, power 230 hp, or
Napier Lion, power 450 hp, or
Fiat A-12, power 260 hp
two- or four-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
179.4 km/h v 3048 m 111.5 mph in 10000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
3.2 m/s 625 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
11 min do 1981 m 11 min to 6500 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5334 m 17500 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný 7,7mm kulomet Vickers
1x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis na oběžném kruhu Scarff


2x 104kg bomba nebo
4x 51kg bomba
1x fixed .303 Vickers machine gun
1x flexible .303 Lewis machine gun on Scarff ring


2x 230 lb bomb or
4x 112 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:




































Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Bruce, J. M. The de Havilland D.H.9, Profile No.62. Profile Publications, Leatherhead 1966.
Bruce, J. M. Airco DH9, Windsock Profile No.72. Albatros Productions, Berkhamsted 1998. ISBN 1902207-05-X.
Jackson, A.J. De Havilland aircraft since 1909, Naval Institute Press, Annapolis 1987. ISBN 0-87021-896-4.
Bruce, J. M. De Havilland Aircraft of World War One. Arms and Armour Press, London 1991. ISBN 1-85409-069-0.
URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-9-t21421#381408 Verze : 0
D.H.9

D.H.9 byl konstruován na základě požadavku na letoun používající díly z masové výroby D.H.4 a motor B.H.P. (Beardmore-Halford-Pullinger) Siddeley Puma. Právě tento motor se později stal příčinou potíží. Hlavní změnou draku bylo přemístění pilotního prostoru vzad oproti D.H.4 (pro zlepšení komunikace posádky) a jen částečné zakapotování motoru jehož čelní chladič se přemístil pod trup. To sebou ovšem přineslo snížení rychlosti a také nosnost pum byla nižší než se čekalo. Letoun byl poměrně hodně užíván jako denní bombardér, ale jeho služba byla provázena mnoha potížemi, především s motorem Puma který byl nespolehlivý a již zastaralý v době kdy byl montován. I přes to že nespolehlivost motorů značně snižovala kvalitu stroje bylo jich do konce války vyrobeno přes 2100 kusů.
Ve výrobě později běžel i poněkud zvětšený D.H.9A s motorem Liberty ale jde už v podstatě o jiný typ.
Airco D.H.9 -


URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-9-t21421#115260 Verze : 0
Zdroj: http://www.1000aircraftphotos.com/
Airco D.H.9 -


URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-9-t21421#202519 Verze : 0
Přidám několik fotek tohoto elegantního stroje, tak jak je vystaven v pařížském leteckém muzeu
Airco D.H.9 -


Airco D.H.9 -


Airco D.H.9 -


Airco D.H.9 -


URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-9-t21421#312907 Verze : 0
a další dvě ze stejného zdroje
Airco D.H.9 -


Airco D.H.9 -


URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-9-t21421#312908 Verze : 0
Airco D.H.9
Červenec 2016 - Imperial War Museum Duxford
Bc. Jan FERDA, vlastní foto
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Airco D.H.9 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Airco D.H.9 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-9-t21421#560724 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více