Micubiši / McDonnell Douglas F-4EJ Kai
Mitsubishi / McDonnell Douglas F-4EJ Kai / 三菱 / マクドネル・ダグラス F-4EJ改
Název: Name: | Micubiši / McDonnell Douglas F-4EJ Kai | |
Originální název: Original Name: | 三菱 / マクドネル・ダグラス F-4EJ改 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1984-DD.MM.19RR Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Komaki | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1984-DD.MM.19RR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 96 (conversion of F-4EJ) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 17.07.1984 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 13800 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 26500 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11.710 m | |
Délka: Length: | 19,200 m | |
Výška: Height: | 5.020 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 49.20 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | General Electric J79-GE-17A o tahu 52,96 kN / 79,33 kN s přídavným spalováním | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 7 549 l (Letoun může být podvěšen velkokapacitní přídavnou palivovou nádrží typu F-15 o objemu 2 309 l) | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2370 km/h v 12192 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 940 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 210 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 17435 m | |
Dolet: Range: | 680 1) km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2595 1) km | |
Výzbroj: Armament: | 1x šestihlavňový letecký kanón M61A1 Vulcan ráže 20 mm s 640 náboji PLŘS: 4x Sidewinder AIM-9L/P nebo pokročilejší 4x Mitsubishi AAM-3. 4x Sparrow AIM-7E/ F. protilodní řízené střely Mitsubishi ASM-1, Celkem až 8 480 kg zbraní na devíti externích závěsnících. Výzbroj zahrnuje klasické a kazetové bomby, televizí nebo laserem naváděné bomby, raketnice pro neřízené střely, rakety vzduch-země, střely na ničení letišť, protilodní střely, kontejnery pro značkování cílů a pro průzkum, jaderné pumy. Na závěsníky mohly být zavěšeny i kontejnery s nákladem (pošta, zavazadla) nebo přídavné nádrže. | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 1) bez velkokapacitní PPN Instalace nového pulzního Dopplerova radaru AN/APG-66 Westinghouse AN/APG-66. | |
Zdroje: Sources: | Martin W. Bowman, Bojové legendy: F-4 Phantom, Praha, Jan Vašut, 2005, ISBN 80-7236-337-9. ( René J. Francillon Ph.D., McDonnell Douglas Aircraft since 1920, London, Putnam, 1979, ISBN 0-370-00050-1. www.vojsko.net http://www.airwar.ru/enc/fighter/f4ej.html http://joebaugher.com/usaf_fighters/f4_14.html http://en.wikipedia.org/wiki/F-4EJ#Japan |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
ja.wikipedia.org
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-McDonnell-Douglas-F-4EJ-Kai-t75801#564628Verze : 2
Vláďa
MOD
Mitsubishi / McDonnell Douglas F-4EJ Kai
Mitsubishi / McDonnell Douglas F-4EJ Kai je modernizované provedení stíhacího letounu Mitsubishi / McDonnell Douglas F-4EJ, který je od roku 1972 ve výzbroji Japonských vzdušných sil sebeobrany JASDF (Japanese Air Self Defense Force ... japonsky Nihon Koku Jieitai).
Modernizační program F-4EJ Kai, zaměřený na prodloužení životnosti letounů F-4EJ, byl zahájen v červnu 1984. Jeho cílem
bylo umožnit letectvu provozovat své stroje i v novém tisíciletí a současně zlepšit jeho užitné vlastnosti. Vzhledem k tomu, že drak disponoval dostatečnou rezervou „volných letových hodin“, soustředili se konstruktéři především na avioniku a výzbroj.
Nejpodstatnější změnou v oblasti avioniky bylo nahrazení staršího radaru Westinghouse AN/APQ-120 za novější AN/APG-66J
od stejného výrobce. Nový model váží cca 120 kg. Pracuje ve všech běžných módech, s rozsahem snímání +/- 120° a ve frekvenčních pásmech od 6,2 až 10,9 GHz. Jeho dosah se pohybuje, dle druhu vzdušného cíle, od 84 do 150 km. To ale není jediná změna v avionice. V kabině osádky přibyly například čelní průhledové displeje a také barevné zobrazovací displeje, umístěné na přístrojové desce. Dále byl do F-4EJ Kai instalován rozpoznávací systém AN/APZ-79 společnosti Hazeltine a také nový inerciální navigační systém Litton LN-39 ( který se v Japonsku vyrábí licenčně ).
Ve výzbroji modernizované verze byly samozřejmě zachovány PLŘS Sparrow i Sidewinder. Instalace nového radiolokátoru ale umožňuje použití novějších verzí těchto PLŘS. U raket Sparrow se jedná o modely AIM-7E/F a u typu Sidewinder o provedení AIM-9L/P. Nová je ale například protilodní řízená střela Mitsubishi ASM-1 a také různé druhy protizemní munice. Podvěsnou výzbroj doplňuje ( tak jako u F-4EJ ) jeden pevný 20 mm šestihlavňový rotační kanón M-61A1 s 639 náboji.
Další velmi podstatnou změnou oproti předchozí verzi je i to, že F-4EJ Kai může nést pod trupem velkokapacitní přídavnou palivovou nádrž ( PPN ) o objemu 2 300 l ( stejnou používá i F-15 ). To umožní podstatné prodloužení doletu stroje, což je
velmi důležité hlavně při provádění pravidelných hlídkových letů.
Modernizovaný letoun F-4EJ Kai se poprvé vznesl 17. července 1984. Po různých menších úpravách a dalších zkouškách se modernizační program rozjel naplno. První takto upravené stroje se k operačním jednotkám dostaly v listopadu 1989. Celkem bylo na standard F-4EJ Kai modernizováno 96 strojů. Dalších 14 letounů bylo přestavěno na průzkumnou verzi. Dostaly označení RF-4EJ Kai a jsou uzpůsobeny k nesení průzkumného kontejneru a jiného vybavení blíže neurčených typů.
V současnosti jsou letouny Mitsubishi / McDonnell Douglas F-4EJ Kai zařazeny u tří operačních jednotek : 8. letka 3. leteckého křídla v Misawa, 301. letka 5. leteckého křídla v Nyutabaru a konečně 302. letka 83. leteckého křídla v Naha. Letouny RF-4EJ Kai disponuje 501. průzkumná letka v Hyakuri.
Zdroje :
- www.vojsko.net
- http://www.airwar.ru/enc/fighter/f4ej.html
- http://en.wikipedia.org/wiki/F-4EJ#Japan
Mitsubishi / McDonnell Douglas F-4EJ Kai je modernizované provedení stíhacího letounu Mitsubishi / McDonnell Douglas F-4EJ, který je od roku 1972 ve výzbroji Japonských vzdušných sil sebeobrany JASDF (Japanese Air Self Defense Force ... japonsky Nihon Koku Jieitai).
Modernizační program F-4EJ Kai, zaměřený na prodloužení životnosti letounů F-4EJ, byl zahájen v červnu 1984. Jeho cílem
bylo umožnit letectvu provozovat své stroje i v novém tisíciletí a současně zlepšit jeho užitné vlastnosti. Vzhledem k tomu, že drak disponoval dostatečnou rezervou „volných letových hodin“, soustředili se konstruktéři především na avioniku a výzbroj.
Nejpodstatnější změnou v oblasti avioniky bylo nahrazení staršího radaru Westinghouse AN/APQ-120 za novější AN/APG-66J
od stejného výrobce. Nový model váží cca 120 kg. Pracuje ve všech běžných módech, s rozsahem snímání +/- 120° a ve frekvenčních pásmech od 6,2 až 10,9 GHz. Jeho dosah se pohybuje, dle druhu vzdušného cíle, od 84 do 150 km. To ale není jediná změna v avionice. V kabině osádky přibyly například čelní průhledové displeje a také barevné zobrazovací displeje, umístěné na přístrojové desce. Dále byl do F-4EJ Kai instalován rozpoznávací systém AN/APZ-79 společnosti Hazeltine a také nový inerciální navigační systém Litton LN-39 ( který se v Japonsku vyrábí licenčně ).
Ve výzbroji modernizované verze byly samozřejmě zachovány PLŘS Sparrow i Sidewinder. Instalace nového radiolokátoru ale umožňuje použití novějších verzí těchto PLŘS. U raket Sparrow se jedná o modely AIM-7E/F a u typu Sidewinder o provedení AIM-9L/P. Nová je ale například protilodní řízená střela Mitsubishi ASM-1 a také různé druhy protizemní munice. Podvěsnou výzbroj doplňuje ( tak jako u F-4EJ ) jeden pevný 20 mm šestihlavňový rotační kanón M-61A1 s 639 náboji.
Další velmi podstatnou změnou oproti předchozí verzi je i to, že F-4EJ Kai může nést pod trupem velkokapacitní přídavnou palivovou nádrž ( PPN ) o objemu 2 300 l ( stejnou používá i F-15 ). To umožní podstatné prodloužení doletu stroje, což je
velmi důležité hlavně při provádění pravidelných hlídkových letů.
Modernizovaný letoun F-4EJ Kai se poprvé vznesl 17. července 1984. Po různých menších úpravách a dalších zkouškách se modernizační program rozjel naplno. První takto upravené stroje se k operačním jednotkám dostaly v listopadu 1989. Celkem bylo na standard F-4EJ Kai modernizováno 96 strojů. Dalších 14 letounů bylo přestavěno na průzkumnou verzi. Dostaly označení RF-4EJ Kai a jsou uzpůsobeny k nesení průzkumného kontejneru a jiného vybavení blíže neurčených typů.
V současnosti jsou letouny Mitsubishi / McDonnell Douglas F-4EJ Kai zařazeny u tří operačních jednotek : 8. letka 3. leteckého křídla v Misawa, 301. letka 5. leteckého křídla v Nyutabaru a konečně 302. letka 83. leteckého křídla v Naha. Letouny RF-4EJ Kai disponuje 501. průzkumná letka v Hyakuri.
Zdroje :
- www.vojsko.net
- http://www.airwar.ru/enc/fighter/f4ej.html
- http://en.wikipedia.org/wiki/F-4EJ#Japan
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-McDonnell-Douglas-F-4EJ-Kai-t75801#279584Verze : 1
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.