Micubiši / McDonnell Douglas F-4EJ Kai

Mitsubishi / McDonnell Douglas F-4EJ Kai / 三菱 / マクドネル・ダグラス F-4EJ改

     
Název:
Name:
Micubiši / McDonnell Douglas F-4EJ Kai
Originální název:
Original Name:
三菱 / マクドネル・ダグラス F-4EJ改
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1984-DD.MM.19RR Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Komaki
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1984-DD.MM.19RR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
96 (conversion of F-4EJ)
První vzlet:
Maiden Flight:
17.07.1984
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
13800 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
26500 kg
Rozpětí:
Wingspan:
11.710 m
Délka:
Length:
19,200 m
Výška:
Height:
5.020 m
Plocha křídla:
Wing Area:
49.20 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
General Electric J79-GE-17A o tahu 52,96 kN / 79,33 kN s přídavným spalováním
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
7 549 l (Letoun může být podvěšen velkokapacitní přídavnou palivovou nádrží typu F-15 o objemu 2 309 l)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2370 km/h v 12192 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
940 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
210 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
17435 m
Dolet:
Range:
680 1) km
Maximální dolet:
Maximum Range:
2595 1) km
Výzbroj:
Armament:
1x šestihlavňový letecký kanón M61A1 Vulcan ráže 20 mm s 640 náboji


PLŘS:
4x Sidewinder AIM-9L/P nebo pokročilejší 4x Mitsubishi AAM-3.
4x Sparrow AIM-7E/ F.



protilodní řízené střely Mitsubishi ASM-1,
Celkem až 8 480 kg zbraní na devíti externích závěsnících. Výzbroj zahrnuje klasické a kazetové bomby, televizí nebo laserem naváděné bomby, raketnice pro neřízené střely, rakety vzduch-země, střely na ničení letišť, protilodní střely, kontejnery pro značkování cílů a pro průzkum, jaderné pumy. Na závěsníky mohly být zavěšeny i kontejnery s nákladem (pošta, zavazadla) nebo přídavné nádrže.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) bez velkokapacitní PPN


Instalace nového pulzního Dopplerova radaru AN/APG-66 Westinghouse AN/APG-66.
Zdroje:
Sources:
Martin W. Bowman, Bojové legendy: F-4 Phantom, Praha, Jan Vašut, 2005, ISBN 80-7236-337-9. (
René J. Francillon Ph.D., McDonnell Douglas Aircraft since 1920, London, Putnam, 1979, ISBN 0-370-00050-1.
www.vojsko.net
https://www.airwar.ru/enc/fighter/f4ej.html
https://joebaugher.com/usaf_fighters/f4_14.html
https://en.wikipedia.org/wiki/F-4EJ#Japan


https://ja.wikipedia.org/wiki/F-4EJkai/media/File:JASDF_F-4EJkai.JPG
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-McDonnell-Douglas-F-4EJ-Kai-t75801#564628Verze : 2
MOD
Mitsubishi / McDonnell Douglas F-4EJ Kai

Mitsubishi / McDonnell Douglas F-4EJ Kai je modernizované provedení stíhacího letounu Mitsubishi / McDonnell Douglas F-4EJ, který je od roku 1972 ve výzbroji Japonských vzdušných sil sebeobrany JASDF (Japanese Air Self Defense Force ... japonsky Nihon Koku Jieitai).

Modernizační program F-4EJ Kai, zaměřený na prodloužení životnosti letounů F-4EJ, byl zahájen v červnu 1984. Jeho cílem
bylo umožnit letectvu provozovat své stroje i v novém tisíciletí a současně zlepšit jeho užitné vlastnosti. Vzhledem k tomu, že drak disponoval dostatečnou rezervou „volných letových hodin“, soustředili se konstruktéři především na avioniku a výzbroj.
Nejpodstatnější změnou v oblasti avioniky bylo nahrazení staršího radaru Westinghouse AN/APQ-120 za novější AN/APG-66J
od stejného výrobce. Nový model váží cca 120 kg. Pracuje ve všech běžných módech, s rozsahem snímání +/- 120° a ve frekvenčních pásmech od 6,2 až 10,9 GHz. Jeho dosah se pohybuje, dle druhu vzdušného cíle, od 84 do 150 km. To ale není jediná změna v avionice. V kabině osádky přibyly například čelní průhledové displeje a také barevné zobrazovací displeje, umístěné na přístrojové desce. Dále byl do F-4EJ Kai instalován rozpoznávací systém AN/APZ-79 společnosti Hazeltine a také nový inerciální navigační systém Litton LN-39 ( který se v Japonsku vyrábí licenčně ).
Ve výzbroji modernizované verze byly samozřejmě zachovány PLŘS Sparrow i Sidewinder. Instalace nového radiolokátoru ale umožňuje použití novějších verzí těchto PLŘS. U raket Sparrow se jedná o modely AIM-7E/F a u typu Sidewinder o provedení AIM-9L/P. Nová je ale například protilodní řízená střela Mitsubishi ASM-1 a také různé druhy protizemní munice. Podvěsnou výzbroj doplňuje ( tak jako u F-4EJ ) jeden pevný 20 mm šestihlavňový rotační kanón M-61A1 s 639 náboji.
Další velmi podstatnou změnou oproti předchozí verzi je i to, že F-4EJ Kai může nést pod trupem velkokapacitní přídavnou palivovou nádrž ( PPN ) o objemu 2 300 l ( stejnou používá i F-15 ). To umožní podstatné prodloužení doletu stroje, což je
velmi důležité hlavně při provádění pravidelných hlídkových letů.
Modernizovaný letoun F-4EJ Kai se poprvé vznesl 17. července 1984. Po různých menších úpravách a dalších zkouškách se modernizační program rozjel naplno. První takto upravené stroje se k operačním jednotkám dostaly v listopadu 1989. Celkem bylo na standard F-4EJ Kai modernizováno 96 strojů. Dalších 14 letounů bylo přestavěno na průzkumnou verzi. Dostaly označení RF-4EJ Kai a jsou uzpůsobeny k nesení průzkumného kontejneru a jiného vybavení blíže neurčených typů.
V současnosti jsou letouny Mitsubishi / McDonnell Douglas F-4EJ Kai zařazeny u tří operačních jednotek : 8. letka 3. leteckého křídla v Misawa, 301. letka 5. leteckého křídla v Nyutabaru a konečně 302. letka 83. leteckého křídla v Naha. Letouny RF-4EJ Kai disponuje 501. průzkumná letka v Hyakuri.




Zdroje :
- www.vojsko.net
- https://www.airwar.ru/enc/fighter/f4ej.html
- https://en.wikipedia.org/wiki/F-4EJ#Japan
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-McDonnell-Douglas-F-4EJ-Kai-t75801#279584Verze : 1
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!