Micubiši / McDonnell Douglas F-4EJ Kai

Mitsubishi / McDonnell Douglas F-4EJ Kai / 三菱 / マクドネル・ダグラス F-4EJ改
     
Název:
Name:
Micubiši / McDonnell Douglas F-4EJ Kai Mitsubishi / McDonnell Douglas F-4EJ Kai
Originální název:
Original Name:
三菱 / マクドネル・ダグラス F-4EJ改
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1984-DD.MM.19RR Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Komaki
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1984-DD.MM.19RR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
96 (conversion of F-4EJ)
První vzlet:
Maiden Flight:
17.07.1984
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
13800 kg 30424 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
26500 kg 58422 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11.710 m 38ft 5,01in
Délka:
Length:
19,200 m 62ft 11,9in
Výška:
Height:
5.020 m 16ft 5,63in
Plocha křídla:
Wing Area:
49.20 m2 529.58 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
General Electric J79-GE-17A o tahu 52,96 kN / 79,33 kN s přídavným spalováním General Electric J79-GE-17A thrust 11,905 lbf dry and 17,835 lbf with afterburner
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
7 549 l (Letoun může být podvěšen velkokapacitní přídavnou palivovou nádrží typu F-15 o objemu 2 309 l) 1,994 US gallons (The aircraft often carries a 610 US Type F-15 gallons fuel tank on the centerline)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2370 km/h v 12192 m 1472.6 mph in 40000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
940 km/h v ? m 584.1 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
210 m/s 41338.6 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
17435 m 57201 ft
Dolet:
Range:
680 1) km 422.5 1) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2595 1) km 1612.5 1) mi
Výzbroj:
Armament:
1x šestihlavňový letecký kanón M61A1 Vulcan ráže 20 mm s 640 náboji


PLŘS:
4x Sidewinder AIM-9L/P nebo pokročilejší 4x Mitsubishi AAM-3.
4x Sparrow AIM-7E/ F.



protilodní řízené střely Mitsubishi ASM-1,
Celkem až 8 480 kg zbraní na devíti externích závěsnících. Výzbroj zahrnuje klasické a kazetové bomby, televizí nebo laserem naváděné bomby, raketnice pro neřízené střely, rakety vzduch-země, střely na ničení letišť, protilodní střely, kontejnery pro značkování cílů a pro průzkum, jaderné pumy. Na závěsníky mohly být zavěšeny i kontejnery s nákladem (pošta, zavazadla) nebo přídavné nádrže.
One 0.79in M61A1 Vulcan cannon with 640 rounds


other:
Four air-to-air missiles Sidewinder AIM-9L/P, or more advanced four air-to-air missiles Mitsubishi AAM-3,
four air-to-air missiles Sparrow AIM-7E / F.


or Mitsubishi ASM-1 antiship missiles,
or other weapons up to 18,650 lbs of weapons on nine external hardpoints, including general purpose bombs, cluster bombs, TV- and laser-guided bombs, rocket pods, air-to-ground missiles, anti-ship missiles, gun pods, and nuclear weapons. Reconnaissance, targeting, electronic countermeasures and baggage pods, and external fuel tanks may also be carried.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) bez velkokapacitní PPN


Instalace nového pulzního Dopplerova radaru AN/APG-66 Westinghouse AN/APG-66.
1) without F-15 additional fuel tanks


The F-4EJ Kai is fitted with the Westinghouse AN/APG-66J pulse-Doppler radar and a new central computer, a Kaiser heads-up display, a Hazeltine AN/APZ-79 IFF system, and a license-built Litton LN-39 inertial navigation unit.


F-4EJ Kai was the designation applied to existing Japanese-built F-4EJ fighters that were upgraded in a modernization program initiated in July of 1984. The goals of the program were to bring JASDF F-4EJs up to standards appropriate for the 1990s and to extend their service lives well into the 21st century.
The first F-4EJ Kai flew on July 17, 1984, and the 306th Hikotai accepted its first example on November 24, 1989.
Zdroje:
Sources:
Martin W. Bowman, Bojové legendy: F-4 Phantom, Praha, Jan Vašut, 2005, ISBN 80-7236-337-9. (
René J. Francillon Ph.D., McDonnell Douglas Aircraft since 1920, London, Putnam, 1979, ISBN 0-370-00050-1.
www.vojsko.net
http://www.airwar.ru/enc/fighter/f4ej.html
http://joebaugher.com/usaf_fighters/f4_14.html
http://en.wikipedia.org/wiki/F-4EJ#Japan

Micubiši / McDonnell Douglas F-4EJ Kai - https://ja.wikipedia.org/wiki/F-4EJkai/media/File:JASDF_F-4EJkai.JPG

ja.wikipedia.org
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-McDonnell-Douglas-F-4EJ-Kai-t75801#564628 Verze : 2
Mitsubishi / McDonnell Douglas F-4EJ Kai

Mitsubishi / McDonnell Douglas F-4EJ Kai je modernizované provedení stíhacího letounu Mitsubishi / McDonnell Douglas F-4EJ, který je od roku 1972 ve výzbroji Japonských vzdušných sil sebeobrany JASDF (Japanese Air Self Defense Force ... japonsky Nihon Koku Jieitai).

Modernizační program F-4EJ Kai, zaměřený na prodloužení životnosti letounů F-4EJ, byl zahájen v červnu 1984. Jeho cílem
bylo umožnit letectvu provozovat své stroje i v novém tisíciletí a současně zlepšit jeho užitné vlastnosti. Vzhledem k tomu, že drak disponoval dostatečnou rezervou „volných letových hodin“, soustředili se konstruktéři především na avioniku a výzbroj.
Nejpodstatnější změnou v oblasti avioniky bylo nahrazení staršího radaru Westinghouse AN/APQ-120 za novější AN/APG-66J
od stejného výrobce. Nový model váží cca 120 kg. Pracuje ve všech běžných módech, s rozsahem snímání +/- 120° a ve frekvenčních pásmech od 6,2 až 10,9 GHz. Jeho dosah se pohybuje, dle druhu vzdušného cíle, od 84 do 150 km. To ale není jediná změna v avionice. V kabině osádky přibyly například čelní průhledové displeje a také barevné zobrazovací displeje, umístěné na přístrojové desce. Dále byl do F-4EJ Kai instalován rozpoznávací systém AN/APZ-79 společnosti Hazeltine a také nový inerciální navigační systém Litton LN-39 ( který se v Japonsku vyrábí licenčně ).
Ve výzbroji modernizované verze byly samozřejmě zachovány PLŘS Sparrow i Sidewinder. Instalace nového radiolokátoru ale umožňuje použití novějších verzí těchto PLŘS. U raket Sparrow se jedná o modely AIM-7E/F a u typu Sidewinder o provedení AIM-9L/P. Nová je ale například protilodní řízená střela Mitsubishi ASM-1 a také různé druhy protizemní munice. Podvěsnou výzbroj doplňuje ( tak jako u F-4EJ ) jeden pevný 20 mm šestihlavňový rotační kanón M-61A1 s 639 náboji.
Další velmi podstatnou změnou oproti předchozí verzi je i to, že F-4EJ Kai může nést pod trupem velkokapacitní přídavnou palivovou nádrž ( PPN ) o objemu 2 300 l ( stejnou používá i F-15 ). To umožní podstatné prodloužení doletu stroje, což je
velmi důležité hlavně při provádění pravidelných hlídkových letů.
Modernizovaný letoun F-4EJ Kai se poprvé vznesl 17. července 1984. Po různých menších úpravách a dalších zkouškách se modernizační program rozjel naplno. První takto upravené stroje se k operačním jednotkám dostaly v listopadu 1989. Celkem bylo na standard F-4EJ Kai modernizováno 96 strojů. Dalších 14 letounů bylo přestavěno na průzkumnou verzi. Dostaly označení RF-4EJ Kai a jsou uzpůsobeny k nesení průzkumného kontejneru a jiného vybavení blíže neurčených typů.
V současnosti jsou letouny Mitsubishi / McDonnell Douglas F-4EJ Kai zařazeny u tří operačních jednotek : 8. letka 3. leteckého křídla v Misawa, 301. letka 5. leteckého křídla v Nyutabaru a konečně 302. letka 83. leteckého křídla v Naha. Letouny RF-4EJ Kai disponuje 501. průzkumná letka v Hyakuri.




Zdroje :
- www.vojsko.net
- http://www.airwar.ru/enc/fighter/f4ej.html
- http://en.wikipedia.org/wiki/F-4EJ#Japan
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-McDonnell-Douglas-F-4EJ-Kai-t75801#279584 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více