Main Menu
User Menu

Dewoitine D.551

     
Název:
Name:
Dewoitine D.551
Originální název:
Original Name:
Dewoitine D.551
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
Société Nationale de Constructions Aeronautiques du Midi, Bagnères-de-Bigorre /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.MM.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
18 rozestavěných prototypů
(pouze 1 byl dokončen)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR k zalétání nedošlo / not flown
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2150 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,330 m
Délka:
Length:
8,200 m
Výška:
Height:
2,810 m
Plocha křídla:
Wing Area:
13,95 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
154,122 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza HS 12Y-51 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 809 kW(1 100 k) a maximálním výkonu 735,5 kW (1 000 k) v h= 3 260 m při 2 500 ot/min.
Vrtule trojlistá s nastavitelným úhlem náběhu.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
661 km/h v 6000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
515 km/h v 3260 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet MAC 1934 M39 ráže 7,5 mm střílející hřídelem vrtule a
4x pevný kulomet MAC 1934 M39 ráže 7,5 mm uložených v křídle.
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Výkony jsou pouze vypočteny.
Po testech rychlostního speciálu Dewoitine D.550 přišel logicky nápad na využití takto upraveného stroje pro jeho vojenské využití.
První prototyp byl dokončen na jaře 1940, ale nebyl zalétán.
Dva letouny byly v lednu 1941 dokončeny jako neozbrojené speciály přeznačené jako D.560, ale ani pro tyto stroje se nepodařilo získat povolení k jejich záletu.
Pro sériovou výrobu letounu se počítalo s instalací turbokompresorového motoru Hispano-Suiza HS 12Z.
Letoun byl údajně technologicky zdokonalen, že bylo pro jeho výrobu počítáno pouze se 4 000 hodinami.
Všech osmnáct letadel bylo nakonec sešrotováno.
Zdroje:
Sources:
William Green, War Planes of the Second World War, Volume One, Fighters, MacDonald & Co.Publishers Ltd., London, rok 1972, ISBN:0-356-01445-2.
Aircraft Profile No. 135, The Dewoitine 520, by Raymond Danel, p. 14, Profile Publications Limited, Coburg House, Sheet Streed, Windsor, Berkshire, England, November 1971.
Alain Pelletier, Squadron / Signal in Action, Aircraft Number 180, French Fighters of World War II, rok 2002
www.historyofwar.org
https://www.airwar.ru/enc/xplane/d550.html
https://www.aviafrance.com/10106.htm
www.aviarmor.net
archiv autora

Dewoitine D.551 -


Dewoitine D.551 -


URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-551-t75799#279577Verze : 0
MOD