Název: Name: | An-124 Ruslan | An-124 Ruslan |
Originální název: Original Name: | Ан-124 Руслан | |
Kategorie: Category: | transportní letoun | cargo aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1982-DD.MM.2003 Kyjevské letecké výrobní sdružení, Kyjev DD.MM.1984-DD.MM.2004 Uljanovský letecko-průmyslový komplex Ustinova, Uljanovsk | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1982-DD.MM.2004 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 56 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 26.12.1982 | |
Osádka: Crew: | 6 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 178400 kg | 393305 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 365000 kg | 804687 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 392000 kg | 864212 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 73,30 m | 240 ft 5 ⅞ in |
Délka: Length: | 69,10 m | 226 ft 8 ½ in |
Výška: Height: | 21,08 m | 69 ft 1 ⅞ in |
Plocha křídla: Wing Area: | 628 m2 | 6759.74 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 365 kg/m2 | 74.76 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | dvouproudový | turbofan |
Počet motorů: Number of Engines: | 4 | |
Typ: Type: | Lotarev (ZKMB Progress) D-18T (229,614 kN každý) | Lotarev (ZKMB Progress) D-18T (51619,3 lbf each) |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 212 740 kg | 469 011 lb |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 850 km/h v ? m | 528 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 800 km/h v ? m | 497 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10000 m | 32808 ft |
Dolet: Range: | 10840 km | 6736 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 15000 km | 9321 mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | none |
Uživatelské státy: User States: | civilní uživatelé: | civil operators: |
Poznámka: Note: | kód NATO: Condor izdělije 400 Technické údaje platí pro verzi An-124-100. An-124-100 je civilní verze, je však často používána k převozu vojenské techniky. Oproti vojenské verzi má prodlouženou životnost ze 7 500 letových hodin na nejprve 15 000 a na 24 000 u dalších modernizací (např. 124-100M, 124-100M-150 aj.). Poměrně časté jsou například lety z pardubického letiště, odkud odváží (nebo přiváží) techniku AČR na různé zahraniční mise, případně různou techniku darovanou jiným státům (např. vrtulníky Mi-24 a Mi-17 do Afghánistánu). Motory ZKMB Progress jsou vylepšenou verzí původních motorů Lotarev. Tyto motory nyní splňují mezinárodní hlukové a emisní limity, narozdíl od svých předchůdců. Při použití přední rampy se přední podvozkové nohy sklápí vpřed a celý letoun si dokáže "kleknout", přičemž se z trupu vysunou vzpěry. | NATO reporting name: Condor Izdeliye 400 Technical specifications are for An-124-100 variant. An-124-100 is civil version, nevertheless it is often used for transport of military equipment. Contrary to military variant, it has an improved service life from 7 500 hours to 15 000 and later up to 24 000 hours in following upgrades (for example 124-100M, 124-100M-150 etc.) |
Zdroje: Sources: | http://www.aviastar-sp.ru/aviastar_en/index.htm www.airforce-technology.com www.antonov.com http://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-124 www.aerospaceweb.org |