Název: Name: | Jakovlev I-28 (Jak-5) | Yakovlev I-28 (Yak-5) |
Originální název: Original Name: | Яковлев И-28 (Як-5) | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | experimental aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1940-DD.MM.1940 Moskevský letecký závod č. 115, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | 10.07.1940-29.10.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 01.12.1940 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2450 kg | 5401 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2928 kg | 6455 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,740 m | 31ft 11,5in |
Délka: Length: | 8,475 m | 27ft 10in |
Výška: Height: | 2,420 m | 7ft 11,25in |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,15 m2 | 184.6 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 170,729 kg/m2 | 34.97 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Klimov M-105PD kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec s dvoustupňovým kompresorem E-100 konstruktéra V. A. Dolležala, výkon 853,2 kW (1 160 k) v h= 2 700 m a 745,7 kW (1 015 k) v h= 6 650 m. Vrtule trojlistá VIŠ-61P s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm. | Klimov M-105PD twelve-cylinder liquid-cooled vee engine with two-stage E-100 supercharger, rated at 1,145 hp at 8,858 ft and 1,000 hp at 21,818 ft, driving a three-blade variable-pitch VISh-61P propeller of 9ft 10in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 408 l | 90 UK gallons (107.8 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 650 km/h v 9000 m | 403.9 mph in 29528 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 16,03 m/s | 3155.5 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,2 min do 5000 m | 5,2 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12000 m | 39370 ft |
Dolet: Range: | 460 km | 285.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm střílející osou vrtule, 120 nábojů a 2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm nad motorem, každý s 750 náboji. | One fixed forward-firing 0.79 inch ShVAK firing through the propeller spinner, 120 rounds and two fixed-forward-firing 0.3 inch ShKAS mounted above engine, 750 rpg. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | viz popis | High altitude fighter-interceptor of the I-26 family. Major difference - experimental M-105PD engine, equipped with two-stage supercharger E-100 designed by V.A.Dollezhal. I-28 was designed specially for service with PVO forces. |
Zdroje: Sources: | William Green, Warplanes of the Second World War, Volume Three – Fighters, Macdonald & Co. Ltd., London rok 1961, ISBN: 0-356-01447-9 Václav Němeček, Vojenská letadla 3., Naše vojsko, Praha rok 1992, 3. doplněné vydání, ISBN 80-206-0117-1 Hans-Heiri Stapfer, Yak Fighters in Action, Aircraft No. 78., Carrollton, Texas, Squadron/Signal Publications, Inc., 1986. ISBN 0-89747-187-3. L+K 26/1980, Václav Němeček, Latadla 39-45, Jakovlev I-28 a Jak-9PD www.aviarmor.net http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak5.html http://ram-home.com/ram-old/eng_vk-105.html http://ram-home.com/ram-old/i-28yak-5.html archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Jakovlev I-28 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Jakovlev I-28 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Jakovlev I-28 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |