Aero L-39CM Albatros

     
Název:
Name:
Aero L-39CM Albatros Aero L-39CM Albatros
Originální název:
Original Name:
Aero L-39CM Albatros
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.2002-DD.MM.2006 Letecké opravovny, Trenčín
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2002-DD.MM.2006
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
6
- přehled vyrobených letadel / overview of manufactured aircraft
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.2002 ?
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3390 kg 7474 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4500 kg 9921 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
4643 kg 10236 lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,46 m 31 ft ⅜ in
Délka:
Length:
12,13 m 39 ft 9 ½ in
Výška:
Height:
4,77 m 15 ft 7 ¾ in
Plocha křídla:
Wing Area:
18,80 m2 202.36 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
232 kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový turbofan
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Ivčenko AI-25TL o tahu 16,87 kN Ivchenko AI-25TL, thrust 3792 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1155 l
2x 100 l nádrž na konci křídla
2x 150 l nebo 350 l přídavná nádrž
254.1 Imp gal / 305.1 US gal
2x 22 Imp gal / 26.5 US gal wingtip tank
2x 33 Imp gal / 39.6 US gal or 77 Imp gal / 92.5 US gal drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
750 km/h v 5000 m 466 mph in 16404 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
680 km/h v 5000 m 423 mph in 16404 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
22 m/s 4331 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5 min do 5000 m 5 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11500 m 37730 ft
Dolet:
Range:
1100 km 684 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1750 km 1087 mi
Výzbroj:
Armament:
2 podkrídelné závesníky so zámkami D3-57:
- bomby kalibru 50 kg, 100 kg, 250 kg a 500 kg (do celkovej hmotnosti 1000 kg)
- 2x guľometný kontajner PK-3
- 2x UB-16-57U (so 16 raketami S-5KP / S-5KO)
- 2x R-3S
2 underwing pylons with D3-57 racks:
- 50 kg, 100 kg, 250 kg and 500 kg bombs (total bomb weight 2205 lb)
- 2x PK-3 gun pod
- 2x UB-16-57U rocket pod (with 16 S-5KP / S-5KO rockets)
- 2x R-3S
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
modernizácia L-39C modernisation of L-39C
Zdroje:
Sources:
Archív autora
URL : https://www.valka.cz/Aero-L-39CM-Albatros-t74110#262926 Verze : 0
Modernizáciu L-39C na L-39CM vykonávali Letecké opravovne Trenčín (LOT), v rokoch 2002-2006, pričom im boli vymenené zadné časti trupových škrupín (predné časti boli vymenené v 90. rokoch), krídla a prebehla modernizácia avioniky, spojovacích a identifikačných systémov.

Modernizované lietadlá dostali zároveň nové identifikačné čísla:
0101 = 5302
0102 = 5252
0111 = 5251 ?
0112 = 5254
0442 = 5253
0443 = 5301


Zdroj: www.letectvo.sk
URL : https://www.valka.cz/Aero-L-39CM-Albatros-t74110#397802 Verze : 0
Stroj 0111 nové evidenční číslo neobdržel, byl prvním modernizovaným kusem, avšak přístroje zůstali v metrických mírách. Pro nekompatibilitu avioniky s letadly vzdušných sil je od r. 2004 uložený.
V současné době létají pouze tři L-39CM (5252, 5253 a 5301), zbylé dva byly v r. 2011 vyřazeny z provozu. Tyto tři aktivní Albatrosy prošli v r. 2012 generální opravou, při které obdržely novou šedou kamufláž. Ta je tvořena odstíny FS 36270 Medium Grey a FS 36118 Gunship Grey na horních plochách, spodní plochy jsou v barvě FS 36375 Light Compass Ghost Grey. Součástí spodních ploch je silueta kabiny v odstínu FS 36118. Plochy proti oslnění mají matný odstín FS 36270 Medium Grey. Letoun 5301 navíc nese černé doplňky v odstínu RAL 9017 a je opatřen výroční kresbou na SOP ku příležitosti nedožitých 90 let generálmajora Otto Smika.


zdroj: L+K 12/2012


foto z CIAF 2013
Aero L-39CM Albatros -



Web autora : http://kuba-lkpd.webgarden.cz

Aero L-39CM Albatros -


Aero L-39CM Albatros -


URL : https://www.valka.cz/Aero-L-39CM-Albatros-t74110#495892 Verze : 0
Stroj 5252 ještě v původním zbarvení během Aviatické pouti 2010 v Pardubicích.
Aero L-39CM Albatros -



Web autora : http://aeroplany.cz

URL : https://www.valka.cz/Aero-L-39CM-Albatros-t74110#495923 Verze : 0
Kokpit (přední), některé detaily avioniky.
Aero L-39CM Albatros - Přední pravý panel v letounu, patrný je i knipl.

Přední pravý panel v letounu, patrný je i knipl.
Aero L-39CM Albatros - Část přední přístrojové desky se zaměřovačem.

Část přední přístrojové desky se zaměřovačem.
Aero L-39CM Albatros - Přední přístrojová deska s novým displayem.

Přední přístrojová deska s novým displayem.
Aero L-39CM Albatros - Avionika za katapultážní sedačkou.

Avionika za katapultážní sedačkou.
URL : https://www.valka.cz/Aero-L-39CM-Albatros-t74110#496270 Verze : 0
Zadní kabina a některé její detaily.
Aero L-39CM Albatros - Katapultážní sedačka.

Katapultážní sedačka.
Aero L-39CM Albatros - Zadní přístrojová deska.

Zadní přístrojová deska.
Aero L-39CM Albatros - Vrchní část přístrojové desky.

Vrchní část přístrojové desky.
Aero L-39CM Albatros - Spodní část přístrojové desky.

Spodní část přístrojové desky.
Aero L-39CM Albatros - Detail vstupu vzduchu (levý).

Detail vstupu vzduchu (levý).
URL : https://www.valka.cz/Aero-L-39CM-Albatros-t74110#496271 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více